Wyniki wyszukiwania dla:

witaminy

Liczba wyników: 204

Niedobór witaminy B12. Jakie są objawy?

Niedobór witaminy B12. Jakie są objawy?

Zdrowie
Witamina B12 pełni bardzo istotną rolę w naszym organizmie. Niestety, jest również jedną z witamin, których bardzo często nam brakuje. Jakie produkty należy włączyć do diety, aby ją uzupełnić oraz jakie są objawy deficytu B12?
Jedz banany. Przedłużysz swoje życie

Jedz banany. Przedłużysz swoje życie

Zdrowie
Jedz banany. Przedłużysz swoje życie.Banany są źródłem węglowodanów, tryptofanu, żelaza, fosforu, potasu i witaminy B6. Zapobiegają chorobom nerek, serca i mózgu, Obejrzyj wideo!
Bażant. Staropolski król wraca

Bażant. Staropolski król wraca

Kuchnia
Popularny na stołach naszych przodków przysmak, który zyskuje na popularności. Mięso z bażanta to rodzaj dziczyzny o wiele zdrowszej od drobiu. Mięso bażancie jest chudsze (120 kcal w 100g), ale i twardsze od mięsa ptactwa hodowlanego. Ze względu na to, świeży bażant powinien przez kilka dni móc skruszeć. Mięso tego dzikiego ptactwa zawiera cenne witaminy: B2, B3, B5, a także magnez, żelazo, białko czy fosfor.
Jak kisić ogórki?

Jak kisić ogórki?

Kuchnia
Wzmacniają proces trawienia, wymiatają wolne rodniki, zawierają ogromną ilość witaminy C i są pyszne. Mowa o ogórkach kiszonych, których cały słoik możesz przygotować w domu. Zobacz, jakie to proste!
Aronia. Niezwykłe korzyści z ich spożywania

Aronia. Niezwykłe korzyści z ich spożywania

Kuchnia
Ta wartościowa roślina trafiła do Europy z Ameryki. Jedzenie aronii ma wiele korzyści dla zdrowia. Aronia zawiera dużo bioflawonoidów. Chronią one przed zaćmą, jaskrą i pomagają zadbać o oczy. Dzięki temu jedzenie aronii działa dobrze na wzrok i jest zalecane osobom pracującym dużo przy komputerze.
Czy trzeba myć maliny?

Czy trzeba myć maliny?

Zdrowie
Maliny są wyjątkowo delikatnymi owocami. Najlepiej jeść je prosto z krzaczka. Niestety nie każdy ma taką możliwość. Owoce malin zawierają kwasy organiczne, antocyjany, pektyny, cukry, witaminy C, B1, B2, B6, E, potas, wapń, żelazo i magnez. Są bardzo wartościowe. 
Witamina D zmniejsza ryzyko zachorowania na raka

Witamina D zmniejsza ryzyko zachorowania na raka

Zdrowie
Witamina D posiada wiele dobroczynnych właściwości dla organizmu. Niestety bardzo wiele osób w naszym kraju ma niedobory tej witaminy. Warto wzbogacać swoją dietę również o produkty zasobne w witaminę D. Być może przekona do tego nowe odkrycie naukowców, dotyczące właściwości witaminy D.
Czerwona soczewica. Dlaczego warto ją jeść

Czerwona soczewica. Dlaczego warto ją jeść

Zdrowie
Występuje w różnych kolorach. Może być brązowa, zielona, czarna, żółta czy czerwona. Soczewica ma wiele cennych wartości odżywczych. Oto, co daje nam jej czerwona odmiana. Jest źródłem pełnowartościowego białka. Zawiera witaminy z grupy B. Do tego ma błonnik i wiele minerałów - magnes, potas, żelazo, cynk. Soczewica pomaga w leczeniu anemii. Działa na wzrost krwinek czerwonych. Jest też naturalnym lekiem na nadciśnienie. Obniża poziom złego cholesterolu i zmniejsza ryzyko udaru. Ze względu na niski indeks glikemiczny, mogą po nią sięgać osoby z cukrzycą lub odchudzające się. Czerwona soczewica nie wymaga wcześniejszego namaczania. Wrzucamy ją do wrzątku i gotujemy ok. 15 min. Łatwo się gotuje, jest idealna do zup, past, gulaszów, wegańskich burgerów czy jako dodatek do sałatek.
Cenne właściwości mleka migdałowego

Cenne właściwości mleka migdałowego

Kuchnia
Wartości odżywcze migdałów są dobrze znane. Bogate m.in. w wapń i magnez pestki wspomagają nas również w walce z chorobami serca, zbyt wysokim cholesterolem i hamują proces starzenia. Czy o mleku migdałowym możemy powiedzieć, że jest tak samo zdrowe? Cóż, mleko nie jest aż tak wartościowe jak pestki, ale na pewno warto go używać. Nie zawiera laktozy, kazeiny, białek sojowych, więc jest dobre dla alergików. Nie zawiera cholesterolu. Mleko, tak jak pestki, są bogatym źródłem witaminy E, która spowalnia proces starzenia i pomaga w profilaktyce nowotworowej. Składniki w mleku dobrze też wpływają na wzrok, zęby, kości i pracę mózgu.
Sklepowe musli. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Sklepowe musli. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Zdrowie
Musli to mieszanka przeróżnych płatków z owocowymi lub orzechowymi dodatkami. Warto jeść je na śniadanie. Będzie wtedy bogate w białka i tłuszcze, magnez, potas oraz inne cenne witaminy i minerały. Trzeba jednak zwrócić uwagę na skład gotowych mieszanek, które dostępne są w sklepach. Mogą mieć także dużo cukru, konserwantów oraz niezdrowego oleju palmowego. Odrobina cukru nie zaszkodzi, ale jeżeli zajmuje drugie miejsce w składzie, to powinno dać nam do myślenia. W większości gotowych mieszanek kryć się może szkodliwy syrop glukozowo-fruktozowy. Unikajmy konserwantów takich jak dwutlenek siarki, węglan sodu czy amonu. Obniżają zawartość witamin z grupy B i mogą być szkodliwe, szczególnie dla alergików. Na czarnej liście jest także olej palmowy. Zawiera duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych. Negatywnie działa na układ sercowo-naczyniowy powodując przyrost tkanki tłuszczowej, a także może zwiększać ryzyko pojawienia się cukrzycy typu II.
Niezwykłe właściwości grzyba herbacianego

Niezwykłe właściwości grzyba herbacianego

Zdrowie
To grzyb spopularyzowany dopiero na początku XX w., jednak jego właściwości są znane od dawna. Grzyb herbaciany dodany do słodkiej herbaty zaczyna fermentować. Tak powstaje napój z kombuchy, znany ze swoich właściwości zdrowotnych. Napój ten jest bogaty w witaminy z grupy B, C oraz takie składniki jak wapń, żelazo, magnez i cynk.
Konsekwencje niedoboru witaminy D. Poważniejsze, niż dotąd myślano

Konsekwencje niedoboru witaminy D. Poważniejsze, niż dotąd myślano

Ciekawostki
Masz problemy z pamięcią i trudności z koncentracją? Przetwarzanie informacji stało się wolniejsze i trudniejsze? To może świadczyć o niedoborze witaminy D. Do tej pory kojarzyliśmy ją głównie z wapniem i kośćmi. Tymczasem brak witaminy D źle wpływa także na pracę naszego mózgu. Z badań przeprowadzonych na szczurach na Uniwersytecie w Queensland wynika, że u gryzoni pozbawionych witaminy D dochodziło do uszkodzeń w mózgu w obszarze sieci perineuronalnych. To odbijało się niekorzystnie na zaburzeniach procesów poznawczych, funkcjach nauki czy zapamiętywania. Wydaje się, że w dzisiejszym świecie trudno o niedobór witaminy D, tymczasem zmaga się już z tym ponad miliard ludzi na całym świecie. Według ekspertów istnieje również związek między niedoborem witaminy D a chorobami psychicznymi. Dalsze badania mają potwierdzić, czy jej niedobór zwiększa prawdopodobieństwo np. schizofrenii.
Są pyszne i zdrowe. Warto jeść nie tylko od święta

Są pyszne i zdrowe. Warto jeść nie tylko od święta

Ciekawostki
Są szare, różowe, tygrysie i koktajlowe, ale mimo różnych ich rodzajów, Polacy rzadko je jedzą. A to błąd, bo krewetki są cennym źródłem białka, mają niewiele kalorii i są lekkostrawne. Są też bogate w witaminy B6, B12, kwasy omega-3 i składniki mineralne. Wpływają na poprawę układu krążenia, mają właściwości m.in. antynowotworowe i przeciwzapalne. Jedynymi osobami, które powinny unikać krewetek są kobiety w ciąży. To przez śladowe ilości rtęci, które mogą zawierać te owoce morza. Krewetki można podać grillowane, gotowane czy smażone. Idealnie pasują m.in. do zup, sałatek i naleśników. Przy zakupie kierujmy się zapachem, kojarzącym się z morzem i wyglądem - brakiem czarnych przebarwień. Świeże krewetki możemy trzymać w lodówce. Obierać można za pomocą noża, widelca lub po prostu rękami. Przygotowując je w domu warto pamiętać o usunięciu tzw. czarnej żyłki, czyli przewodu pokarmowego.
Nietypowe objawy niedoboru witaminy A

Nietypowe objawy niedoboru witaminy A

Zdrowie
Witamina A jest niezwykle ważna dla prawidłowej pracy organizmu. Znajdziemy ją w wielu produktach spożywczych m.in. w tłustych rybach, jajkach, maśle, mleku, batatach, jarmużu, a także szpinaku i marchwi. Brak witaminy A może objawić się w nietypowy sposób. Zobacz film.
Co mają w sobie miksy?

Co mają w sobie miksy?

Zdrowie
Są tańsze niż masło i coraz częściej wybierane przez Polaków. Czy słusznie? Co zawierają w sobie miksy? Miksy tłuszczowe to mieszanina tłuszczu mlecznego i roślinnego. Po wyjęciu z lodówki łatwo się rozsmarowują. Ich plusem jest to, że w odróżnieniu od masła posiadają mniej cholesterolu i często wzbogacane są w witaminy. Zawierają jednak szkodliwe dla zdrowia tłuszcze utwardzone oraz liczne emulgatory i konserwanty, które mogą powodować reakcje alergiczne. Tłuszcze trans są już zakazane m.in. w USA. Koniecznie przeczytaj skład tego, co kupujesz w sklepie. Tym bardziej, że miksy swoim opakowaniem często przypominają masło.
Ciekawostki o grejpfrucie

Ciekawostki o grejpfrucie

Kuchnia
Ma mnóstwo witaminy C, działa odchudzająco i korzystnie wpływa na serce. Ale to nie jedyne zalety tego owocu. Poznaj je, oglądając nasz materiał. Możesz się zdziwić!
Kiszonki. Źródło zdrowia

Kiszonki. Źródło zdrowia

Zdrowie
Kisimy ogórki, kapustę, buraki, marchewkę, kalafiora. Kwaskowy smak to nie jedyna korzyść, jaką przynoszą kiszonki.   Kiszone warzywa to nic innego, jak produkt fermentacji mlekowej. Są świetnym, naturalnym probiotykiem. W trakcie tego procesu wytwarzane są duże ilości kwasu mlekowego. Powstaje on z zawartego w produktach cukru. Dlatego kiszonki są często mniej kaloryczne niż warzywa, z których zostały zrobione. Bakterie odpowiadające za fermentację produkują przy okazji wiele cennych substancji. Znajdziemy w nich witaminy z grypy B, sporą ilość witaminy C, a także A, E i K. Cenne substancje znajdują się też w soku. 
Cykoria - właściwości rośliny idealnej do zimowych sałatek

Cykoria - właściwości rośliny idealnej do zimowych sałatek

Zdrowie
Najlepiej smakuje surowa, ale można ją też dusić lub zapiekać. Sałata ta jest bogata w witaminy: m.in. A, B1, B2, E oraz K. Pomaga w odchudzaniu dzięki swojej niskiej kaloryczności: 100 g zawiera tylko 21 kcal. Cykoria reguluje pracę wątroby, poprawia przemianę materii, obniża poziom cholesterolu. Dodatkowo wygładza skórę, wzmacnia włosy i paznokcie.
Grzyby shiitake. Bogactwo cennych składników

Grzyby shiitake. Bogactwo cennych składników

Zdrowie
Kuchnia orientalna zdobywa coraz większą popularność w Polsce. Na sklepowych półkach można bez problemu znaleźć grzyby shiitake, czyli twardnika japońskiego uprawianego w Azji od tysięcy lat. Są znane ze swoich cennych właściwości prozdrowotnych. W Japonii stosuje się go m.in. w leczeniu nowotworów, przeziębienia, chorób serca oraz otyłości. Zwalcza także infekcje pasożytnicze. Zawierają dużo potasu, selenu, żelaza, białka, błonnika i witaminy C.
Najczęstszy błąd podczas kupowania kapusty kiszonej. Traci cenne składniki

Najczęstszy błąd podczas kupowania kapusty kiszonej. Traci cenne składniki

Zdrowie
Ma tylko 12 kcal na 100 g, sporo witaminy C, B6 i błonnika. Jedzenie kapusty kiszonej jest korzystne dla zdrowia. Kapusta kiszona pozytywnie wpływa na pracę układu pokarmowego i jest naturalnym probiotykiem. Zawiera dużo kwasu mlekowego, który jest pożywką dla dobroczynnych bakterii jelitowych. Błonnik pomaga obniżyć poziom cholesterolu i zapobiec miażdżycy i chorobom serca. Kapusta kiszona ma właściwości przeciwzapalne, wzmacnia odporność i pomaga utrzymać właściwy poziom cukru we krwi. Znajdujące się w niej przeciwutleniacze zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworów. 
9 znaków, że brakuje nam witaminy C

9 znaków, że brakuje nam witaminy C

Zdrowie
Witamina C jest niezwykle ważna do prawidłowej pracy organizmu. To ona opowiada za kondycję systemu odpornościowego. Ponadto skutecznie walczy z wolnymi rodnikami i dba o wygląd skóry. Naturalnymi źródłami witaminy C są m.in. papryka, czarna porzeczka, pomarańcze, cytryny, brukselka i brokuły.  Niedobór witaminy C może objawiać się na wiele sposobów. Zobacz film.
poprzednie1 2 3 4 5 ... 10następne