Wyniki wyszukiwania dla:

tłuszcze

Liczba wyników: 48

Sklepowe musli. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Sklepowe musli. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Zdrowie
Musli to mieszanka przeróżnych płatków z owocowymi lub orzechowymi dodatkami. Warto jeść je na śniadanie. Będzie wtedy bogate w białka i tłuszcze, magnez, potas oraz inne cenne witaminy i minerały. Trzeba jednak zwrócić uwagę na skład gotowych mieszanek, które dostępne są w sklepach. Mogą mieć także dużo cukru, konserwantów oraz niezdrowego oleju palmowego. Odrobina cukru nie zaszkodzi, ale jeżeli zajmuje drugie miejsce w składzie, to powinno dać nam do myślenia. W większości gotowych mieszanek kryć się może szkodliwy syrop glukozowo-fruktozowy. Unikajmy konserwantów takich jak dwutlenek siarki, węglan sodu czy amonu. Obniżają zawartość witamin z grupy B i mogą być szkodliwe, szczególnie dla alergików. Na czarnej liście jest także olej palmowy. Zawiera duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych. Negatywnie działa na układ sercowo-naczyniowy powodując przyrost tkanki tłuszczowej, a także może zwiększać ryzyko pojawienia się cukrzycy typu II.
Naukowcy mylili się co do orzechów. Najnowsze badania

Naukowcy mylili się co do orzechów. Najnowsze badania

Ciekawostki
Choć orzechy sa bardzo kaloryczne i zawierają dużo tłuszczu, ostanie badania wskazują, że jedzone w rozsądnych ilościach nie spowodują przybierania na wadze, a spożywanie ich przynosi korzyści dla zdrowia. Orzechy zawierają przede wszystkim tzw. dobre tłuszcze. Nienasycone kwasy tłuszczowe pomagają utrzymać zdrowy poziom cholesterolu. Wyjątkiem jest kokos, który ma sporo tłuszczów nasyconych. Badania wskazują, że osoby jedzące orzechy regularnie, mniej przybierają na wadze niż ci, którzy z nich zrezygnowali. Jak to możliwe? Po pierwsze nasz organizm nie wchłania całego tłuszczu zawartego w orzechach. Przyswajamy od 5 do 30 proc. mniej kalorii pochodzących z orzechów, niż do tej pory uważano. Dodatkowo z badań wynika, że, orzechy mogą nawet zwiększyć liczbę spalanych przez nas kalorii. Orzechy są bogate również w białko i błonnik. Dzięki temu, po ich zjedzeniu, uczucie sytości długo się utrzymuje. Dietetycy rekomendują spożywanie 30 gramów orzechów dziennie. Warto zastąpić nimi mniej zdrowe przekąski.
Niebezpieczny utwardzony tłuszcz palmowy

Niebezpieczny utwardzony tłuszcz palmowy

Zdrowie
Utwardzony olej palmowy znajduje się w wielu produktach spożywczych. Spożywają go również dzieci. Ma bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie. Zawiera tłuszcze trans, których spożycie grozi zachorowaniem na cukrzycę typu 2 oraz problemami z układem sercowo-naczyniowym Podnoszą też poziom złego cholesterolu. Badania wykazały, że spożywanie produktów bogatych w utwardzony olej palmowy zwiększa ryzyko otyłości brzusznej.
Produkty, które zmniejszają ryzyko zawału

Produkty, które zmniejszają ryzyko zawału

Zdrowie
Produkty zawierające w sobie tłuszcze nasycone są uważane za szkodliwe dla kondycji układu krążenia. Okazuje się jednak, że nie jest tak w przypadku każdego produktu. Według naukowców, są produkty, które mimo zawierania tego rodzaju tłuszczów, wpływają pozytywnie na serce. 
Co mają w sobie miksy?

Co mają w sobie miksy?

Zdrowie
Są tańsze niż masło i coraz częściej wybierane przez Polaków. Czy słusznie? Co zawierają w sobie miksy? Miksy tłuszczowe to mieszanina tłuszczu mlecznego i roślinnego. Po wyjęciu z lodówki łatwo się rozsmarowują. Ich plusem jest to, że w odróżnieniu od masła posiadają mniej cholesterolu i często wzbogacane są w witaminy. Zawierają jednak szkodliwe dla zdrowia tłuszcze utwardzone oraz liczne emulgatory i konserwanty, które mogą powodować reakcje alergiczne. Tłuszcze trans są już zakazane m.in. w USA. Koniecznie przeczytaj skład tego, co kupujesz w sklepie. Tym bardziej, że miksy swoim opakowaniem często przypominają masło.
Czerwone mięso groźne dla zdrowia?

Czerwone mięso groźne dla zdrowia?

Zdrowie
Badania naukowcy udowodniły, że dieta ograniczająca spożycie czerwonego mięsa jest korzystna dla funkcjonowania naszego serca. Naukowcy chcieli jednak dowiedzieć się, dlaczego spożywanie dużej ilości tego składnika szkodzi układowi krążenia. O dziwo wcale nie chodzi o tłuszcze i cholesterol. Zdaniem badaczy, kluczową rolę odgrywa związek chemiczny TMAO, który podczas spożywania czerwonego mięsa, wytwarzają bakterie jelitowe. Okazało się, że wysoki poziom TMAO w naszym organizmie znacznie zwiększa ryzyko udaru oraz zawału serca. Po odstawieniu czerwonego mięsa parametry uległy zmniejszeniu i poprawiły się wyniki badanych osób. Obniżenie poziomu tego groźnego związku trwało u pacjentów około 3-4 tygodnie.
Najgorsze rodzaje sera

Najgorsze rodzaje sera

Zdrowie
Osoby z wysokim poziomem cholesterolu we krwi powinny ograniczyć spożywanie produktów bogatych w tłuszcze nasycone. Wśród tych produktów wyróżniamy m.in. sery.  Sery zawierają wiele składników odżywczych. Są dobrym źródłem wapnia, cynku, witaminy B12 i witaminy A. Sery są polecane osobom na diecie wegetariańskiej jako dobre źródło białka.  Jeśli jednak mamy problem z cholesterolem i musimy ograniczyć ilość tłuszczów nasyconych w diecie do minimum, warto wiedzieć z których serów zrezygnować.   Zobacz film.
Ciemna strona kostki rosołowej

Ciemna strona kostki rosołowej

Zdrowie
Chcąc poprawić smak naszych zup i sosów często sięgamy po kostkę rosołową, bo tak jest szybciej i łatwiej. Niestety, te małe, skoncentrowane dodatki do dań składają się głównie z niezbyt korzystnych dla ciała substancji. Pierwsze miejsce w składzie wielu kostek zajmują utwardzone tłuszcze roślinne, których powinniśmy się wystrzegać. W procesie utwardzają olejów roślinnych powstaje wiele szkodliwych dla naszego zdrowia tłuszczy trans. Ich spożycie grozi rozwojem prowadzącej do chorób serca, udarów, miażdżycy, a także raka piersi. Kostki zawierają również bardzo dużo soli i wzmacniaczy smaku, które w nadmiarze mogą być szkodliwe. 
Lody, które trują. Tych składników lepiej unikać

Lody, które trują. Tych składników lepiej unikać

Kuchnia
Skład lodów powinien być prosty i krótki. Tymczasem wielu producentów stosuje masę złych składników, a wśród nich stabilizatory, emulgatory, zagęstniki, złe tłuszcze i cukry. Co znajdziemy w wielu popularnych lodach? Karagen (E407), gumę guar (E412), pektynę (E440), gumę karobową (E410), tłuszcz palmowy, glicerol czy syrop glukozowo-fruktozowy.
Tłuszcze przyczyną tycia - nowe wyniki badań

Tłuszcze przyczyną tycia - nowe wyniki badań

Zdrowie
Tłuszcze przyczyną tycia - nowe wyniki badań.Nadwaga oznacza zbyt dużą ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Już ponad połowa Polaków boryka się z nadwagą. Co drugi z nich jest osobą otyłą. Zobacz wideo. 
Tłuszcze w nabiale dobre dla twojego zdrowia

Tłuszcze w nabiale dobre dla twojego zdrowia

Zdrowie
Wiele mówi się na temat tego, że tłuszcze z nabiału mogą przyczyniać się do rozwoju chorób układu krążenia. Najnowsze badania pokazały jednak, że wcale nie musi być to prawdą. 
Zalety spożywania owsianki każdego dnia

Zalety spożywania owsianki każdego dnia

Zdrowie
Owsiankę, którą niektórzy nazywają nawet jednym z najzdrowszych produktów na całym świecie, powinniśmy spożywać regularnie.W ziarnach owsach znajdziemy bowiem lekkostrawne białko, cenne dla organizmu tłuszcze, błonnik, witaminy z grupy B oraz zestaw składników mineralnych: wapnia, magnezu, sodu, potasu czy miedzi.
3 tłuszcze dobre dla zdrowia

3 tłuszcze dobre dla zdrowia

Zdrowie
3 oleje dobre dla zdrowia.Dieta powinna składać się z warzyw, owoców a także tłuszczów, których na rynku znajdziemy wiele.Zobacz wideo, które są najlepsze dla zdrowia.                            
Tłuszcze trans. Zobacz, gdzie je znajdziemy

Tłuszcze trans. Zobacz, gdzie je znajdziemy

Zdrowie
Światowa Organizacja Zdrowia chce do 2023 r. wyeliminować z rynku sztuczne tłuszcze trans. To nienasycone kwasy tłuszczowe, które powstają poprzez przemysłowe częściowe uwodornienie i utwardzenie olejów roślinnych. Gdzie znajdziemy tłuszcze trans? Zobacz film. 
Produkty, które zawierają kwasy omega-3

Produkty, które zawierają kwasy omega-3

Zdrowie
Produkty, które zawierają kwasy omega-3. W sklepach istnieje wiele produktów, które zawierają kwasy tłuszczowe omega-3. Zobacz jakie produkty wybrać.     
Tłuszcze, których WHO chce się pozbyć

Tłuszcze, których WHO chce się pozbyć

Zdrowie
Światowa Organizacja Zdrowia chce pozbyć się tłuszczów trans z jedzenia. Ma to nastąpić do 2023 roku. Dlaczego?Tłuszcze trans, czyli nienasycone kwasy tłuszczowe, są bardzo szkodliwe dla naszego organizmu. Powodują stany zapalne, podnoszą poziom złego cholesterolu i obniżają poziom dobrego. Przyczyniają się też do zwiększenia ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia.
Odtruj wątrobę domowym sposobem

Odtruj wątrobę domowym sposobem

Zdrowie
O tym, że wątroba jest jednym z najważniejszych narządów w organizmie, nie trzeba nikomu mówić. To ona odpowiada za filtrację toksyn i przekształca węglowodany i białka w tłuszcze. Warto ją regenerować. Jednym ze sposobów jest ten napar. Przygotujesz go z nasion marchewki, pietruszki i selera.
Najpopularniejsze oleje. Zobacz, co o nich wiesz

Najpopularniejsze oleje. Zobacz, co o nich wiesz

Zdrowie
Tłuszcze roślinne są niezbędne do prawidłowej pracy organizmu. Zawierają wiele witamin. Zobacz, jakie oleje są najpopularniejsze i dlaczego warto je wybierać.   
Tłuszcze rybne. Najnowsze wyniki badań dietetyków

Tłuszcze rybne. Najnowsze wyniki badań dietetyków

Zdrowie
Kwasy zawarte w tłuszczach z ryb stosuje się w profilaktyce i leczeniu wielu chorób. Specjaliści z Wielkiej Brytanii stwierdzili, że każdy powinien spożywać je co najmniej 2 razy w tygodniu. Ich główną zaletą jest wysoka zawartość kwasów omega-3, które: skutecznie zwiększają odporność, wspomagają układ sercowo-naczyniowy. obniżają poziom "złego cholesterolu", rozrzedzają krew, mają działanie przeciwzapalne, są skuteczne w uśmierzaniu bólu.
6 tłustych produktów, które odchudzają

6 tłustych produktów, które odchudzają

Zdrowie
6 tłustych produktów, które odchudzają. Sprawdź, jakie tłuste produkty wpływają pozytywnie na nasze zdrowie.                                                 
Na czym warto smażyć?

Na czym warto smażyć?

Ciekawostki
Zdrowy styl życia jest obecnie bardzo modny. Wiele osób zmienia swoje nawyki żywieniowe i dietę, jednak z niektórych potraw ciężko nam zrezygnować. Dla wielu osób największym problemem jest smażenie. Smak smażonych potraw trudno zastąpić, zatem czy można smażyć zdrowo?
poprzednie1 2 3 następne