Wyniki wyszukiwania dla:

jod

Liczba wyników: 11

Kasza manna. Czy jest zdrowa?

Kasza manna. Czy jest zdrowa?

Kuchnia
Przysmak naszego dzieciństwa, kasza manna, to doskonałe danie na śniadanie. Często o tym zapominamy. Można ją ugotować na wodzie albo mleku. Jest lekkostrawna. Sięgnąć po nią mogą zarówno niemowlęta, dzieci jak i dorośli. Zawiera fosfor, żelazo, jod, miedź oraz inne składniki mineralne.
Sól himalajska - obalamy mity

Sól himalajska - obalamy mity

Styl życia
Ma charakterystyczny różowy kolor i na pierwszy rzut oka właśnie to odróżnia ją od zwykłej, białej soli. Do tego można przeczytać o niej, że jest korzystna dla zdrowia, a nawet że "nie ma nic wspólnego ze szkodliwym chlorkiem sodu". Czy sól himalajska faktycznie jest taka wspaniała, jak o niej piszą? Sól himalajska to ciągle sól. Składa się więc głównie z chlorku sodu, a jej nadmierne spożycie będzie równie szkodliwe, jak soli kamiennej czy soli morskiej. Sól ta zawiera ponoć "84 dodatkowe minerały". Niezbędnych do życia pierwiastków jest tymczasem zaledwie 28. Zostaje jeszcze zatem 56 innych pierwiastków. Wśród nich śladowe ilości metali ciężkich i promieniotwórczych. Nie ma żadnych badań naukowych, które dowodziłyby korzystnego lub szkodliwego wpływu soli himalajskiej na zdrowie. Warto pamiętać jednak, że zwykła sól kuchenna, w przeciwieństwie do soli himalajskiej, jest jodowana. Jod jest pierwiastkiem niezbędnym m.in. do prawidłowej pracy tarczycy i to właśnie dzięki jodowaniu soli kuchennej udało się wyeliminować w Polsce powszechny wcześniej zwłaszcza na południu kraju, niedobór jodu.
Produkty, które zawierają najwięcej jodu

Produkty, które zawierają najwięcej jodu

Zdrowie
Jod to jeden z najważniejszych pierwiastków. Jego głównym zadaniem jest regulacja hormonów tarczycy. Czasem jest też nazywany "pierwiastkiem mądrości". Ma szczególny wpływ na rozwój dziecka w życiu płodowym. Zapotrzebowanie na jod zależy od wieku. Zobacz film.
Najlepsze produkty dla tarczycy

Najlepsze produkty dla tarczycy

Zdrowie
Problemy z tarczycą dotykają coraz większą liczbę Polaków. Zmaga się z nią aż 20 proc. naszego społeczeństwa. Tarczyca to gruczoł, który wytwarza hormony. Pomaga organizmowi w kontrolowaniu metabolizmu i regulacji temperatury ciała. Zmagając się z chorobami tarczycy powinniśmy zadbać o to, aby w naszej diecie pojawiły się odpowiednie produkty. W naszym jadłospisie nie może zabraknąć wtedy jodu, selenu, cynku i witaminy C.Zobacz film.
3 objawy niedoboru jodu. Nie lekceważ ich

3 objawy niedoboru jodu. Nie lekceważ ich

Zdrowie
Jod to bardzo ważny pierwiastek – odpowiada za prawidłową syntezę hormonów tarczycy i gospodarkę energetyczną organizmu.Jego niedobór grozi spowolnieniem metabolizmu, poważnymi zaburzeniami endokrynnymi, zaburzeniami funkcji mózgu, a nawet rakiem żołądka. Warto wiedzieć, jak zaobserwować u siebie niedostateczną ilość jodu.  Zobacz film.
Okłady z czerwonej cebuli na lepszą pracę tarczycy

Okłady z czerwonej cebuli na lepszą pracę tarczycy

Zdrowie
Czerwona cebula to bogactwo witamin i składników mineralnych. Wśród nich jest też jod. Właśnie dlatego, warzywo można stosować w chorobach tarczycy. Jak wykonać okłady? Sprawdźcie.
Jak rozpoznać choroby tarczycy?

Jak rozpoznać choroby tarczycy?

Zdrowie
Zmęczenie, brak chęci do kreatywności, ciągłe poczucie zimna... Tarczyca może w różnym sposób sygnalizować o chorobach. Schorzenia tego organu występują u coraz większej liczby osób. Specjalista w studiu mówi o tym, jak rozpoznać i leczyć choroby tarczycy. 
Belgia boi się katastrofy atomowej. 11 milionów obywateli dostanie dawki jodu

Belgia boi się katastrofy atomowej. 11 milionów obywateli dostanie dawki jodu

Świat
Rząd Belgii zapewni wszystkim obywatelom prewencyjną dawkę jodu, który w przypadku skażenia radioaktywnego w wyniku katastrofy nuklearnej chroni tarczycę. Dotychczas rozdawano je tylko tym Belgom, którzy mieszkają w promieniu 20 km od elektrowni. Teraz otrzyma je 11 milionów obywateli Belgii.
#dziejesienazywo: Dieta przy wolu tarczycy

#dziejesienazywo: Dieta przy wolu tarczycy

Zdrowie
Leczenie wola tarczycy warto wspomóc dietą. W tym celu powinniśmy ustalić, czy są to wole obojętne (a więc takie, który nie wpływają na równowagę hormonów tarczycy w organizmie), czy też wole związane z niedoczynnością bądź nadczynnością tarczycy. Przy wolu obojętnym powinniśmy wzbogacić dietę produktami bogatymi w jod, z kolei w tym drugim przypadku, warto ustawić dietę pod kątem niedoczynności lub nadczynności tarczycy. Co zatem jeść, aby nasza dieta nie pogorszyła choroby, a w naturalny sposób wspomogła jej leczenie?
Dlaczego warto jeść ryby?

Dlaczego warto jeść ryby?

Styl życia
Mięso ryb jest źródłem pełnowartościowego białka, które w dodatku jest łatwo strawne oraz przyswajalne. Zawiera również liczne sole mineralne: fosfor, cynk, selen, jod, potas, wapń, a także magnez. Chude gatunki ryb są źródłem witamin z grupy B, natomiast tłuste ?to dobre źródło witaminy D. Zawarte w rybach kwasy omega-3 mają działanie profilaktyczne w schorzeniach układu krążenia. Mięso ryb ma również działanie przeciwzakrzepowe i przeciwzapalne. Redukują ciśnienie tętnicze i przeciwdziałają arytmii serca. "Spożywanie ryb bardzo dobrze wpływa na rozwój dzieci, dlatego szczególnie powinny je spożywać kobiety w ciąży. Badania pokazują, że kobiety które spożywają więcej kwasów omega-3 rodzą dzieci, które mają ostrzejszy wzrok oraz funkcje poznawcze i szybciej się uczą" - mówi dietetyk Damian Parol.
Smażone a pieczone - ile kalorii mają frytki?

Smażone a pieczone - ile kalorii mają frytki?

Styl życia
Frytki smażone, pieczone kartofelki czy gotowane ziemniaki ? sposób na ich przyrządzenie jest wiele. Ale jak wybrać ten najzdrowszy i najmniej kaloryczny? 100 gramów smażonych w głębokim tłuszczu frytek ma już 330 kcal. Zazwyczaj jemy ich jednak troszkę więcej, średnio dostarczając aż 500 kcal. Jeśli mamy ochotę na frytki warto sięgnąć po te pieczone w piekarniku. Taka sama porcja zawiera około 200 kcal. Warto pamiętać, że frytki ze sklepu zawierają już mrożony tłuszcz. Ziemniaki w tym zestawieniu są najmniej kaloryczne. W 100 gramach ugotowanych warzyw znajduje się około 90 kcal. W dodatku ich miąższ zawiera lekkostrawne węglowodany i cenne białko. Jest to także doskonałe źródło witaminy C. Ponadto jedząc ziemniaki uzupełniamy niedobory takich pierwiastków jak magnez, wapń, żelazo, mangan, sód, fluor, jod i siarka.