Wyniki wyszukiwania dla:

brokuły

Liczba wyników: 21

Pieczone brokuły. Zachwycający dodatek do obiadu

Pieczone brokuły. Zachwycający dodatek do obiadu

Styl życia
Brokuł, zwany zielonym kalafiorem posiada wyjątkowe właściwości i wartości odżywcze. Reguluje poziom cukru we krwi, ma korzystny wpływ na wzrok oraz chroni przed wrzodami żołądka czy anemią. W smaku brokuł jest delikatniejszy niż kalafior, dzięki czemu pasuje do wielu dań. Wypróbuj przepis na pieczonego brokuła. Zobacz film.
Zapiekanka z brokułami i kurczakiem. Szybki obiad dla całej rodziny

Zapiekanka z brokułami i kurczakiem. Szybki obiad dla całej rodziny

Kuchnia
Połączenie piersi z kurczaka i brokułów zawsze się sprawdza. Jeśli więc szukacie pomysłu na szybki, smaczny i prosty w w przygotowaniu obiad dla całej rodziny, przetestujcie nasza propozycję. 
Dlaczego lepiej nie wylewać wody po gotowaniu brokułów?

Dlaczego lepiej nie wylewać wody po gotowaniu brokułów?

Styl życia
Brokuły to smaczne i zdrowe warzywa. Ich zielony kolor świetnie wygląda na talerzu. W 100g brokułów jest tylko 30 kcal. Można się nimi objadać bez obaw o sylwetkę.  Najzdrowsze są brokuły gotowane na parze. Wynika to z faktu, że cenny sulforafan zawarty w brokułach, rozpuszcza się w wodzie. To bioaktywny izotiocyjanian. Wspomaga usuwanie z organizmu toksyn. Sprzyja eliminacji kancerogennych substancji. Zobacz film.
6 objawów, które alarmują o brakach żelaza

6 objawów, które alarmują o brakach żelaza

Zdrowie
Niedobór żelaza grozi anemią, a w skrajnych przypadkach może zagrażać życiu. Kto traci najwięcej żelaza? Kobiety w trakcie długich, obfitych miesiączek. Zagrożone są również osoby, których dieta jest niewłaściwa. W grupie podwyższonego ryzyka są również wegetarianie Jak dbać o właściwy poziom żelaza? Należy jeść produkty, które zawierają go najwięcej. Są to m.in. mięso, brokuły, wątróbka, warzywa strączkowe, szpinak i tofu.
9 znaków, że brakuje nam witaminy C

9 znaków, że brakuje nam witaminy C

Zdrowie
Witamina C jest niezwykle ważna do prawidłowej pracy organizmu. To ona opowiada za kondycję systemu odpornościowego. Ponadto skutecznie walczy z wolnymi rodnikami i dba o wygląd skóry. Naturalnymi źródłami witaminy C są m.in. papryka, czarna porzeczka, pomarańcze, cytryny, brukselka i brokuły.  Niedobór witaminy C może objawiać się na wiele sposobów. Zobacz film.
Jedz brokuły. Chronią przed rakiem

Jedz brokuły. Chronią przed rakiem

Styl życia
W kalafiorze, brukselce i brokułach można spotkać glukozynolany. To związki, które naturalnie występują w roślinach z rodziny kapustowatych. U roślin spełniają funkcję ochronną przed działaniem niektórych szkodników. Dla ludzi ważny jest produkt ich przemian, który ma działanie m.in. przeciwnowotworowe. Mowa o sulforafanie, który zapobiega także stanom zapalnym w komórce ścianek jelita. Pomaga też utrzymać w dobrej kondycji wątrobę, nerki i serce. Pozytywnie wpływa na pracę mózgu. Po kuracji nowotworowej brokuły pomagają w dojściu do dobrej formy poszczególnych organów. Według badań, zmniejszają także ryzyko raka prostaty i jelita grubego nawet o 40 proc. Wystarczy jeść brokuły od 3 do 5 razy w tygodniu. Najlepiej ugotowane na parze.
Zapiekanka brokułowa z kurczakiem. Obiad z piekarnika

Zapiekanka brokułowa z kurczakiem. Obiad z piekarnika

Styl życia
Mięso z kurczaka, brokuły i dużo ciągnącego się sera. Brzmi pysznie? Zapiekanka jest łatwa i szybka do zrobienia, sprawdzi się na obiad lub ciepłą kolację.
Potrawka brokułowa z sosem pomidorowym.

Potrawka brokułowa z sosem pomidorowym.

Kuchnia
Ugotowane al dente w delikatnym pomidorowym sosie to pyszna propozycja na obiad. Przepis jest banalny, poradzą sobie z nim nawet ci, którzy w kuchni nie czują się zbyt pewnie.
Najzdrowsze połączenia produktów

Najzdrowsze połączenia produktów

Ciekawostki
Czy wiesz, dlaczego warto pić zieloną herbatę z cytryną? Albo: dlaczego brokuły należy podawać z rybą? Połączenia żywieniowe to bardzo ważny aspekt odżywiania. Co ze sobą łączyć, by wycisnąć z posiłku maksimum wartości odżywczych? Podpowiadamy.
Spróbowałbyś kawy z brokułami?

Spróbowałbyś kawy z brokułami?

Kuchnia
Poranna kawa dla wielu jest koniecznością. Podczas gdy większość pije zwykłą małą czarną, inni próbują czegoś innego. Kawa z proszkiem z brokułów może stać się zdrowym i oryginalnym przysmakiem. Zdaniem badaczy, taka kawa Pełna jest przeciwutleniaczy, bardzo korzystnych dla zdrowia. Proszek produkowany jest Z brokułów, które są "zbyt brzydkie", by zostały sprzedane.
Skandynawska sałatka z brokułem. Zakochasz się w tym smaku

Skandynawska sałatka z brokułem. Zakochasz się w tym smaku

Kuchnia
Wydaje ci się, że połączenie brokuła, smażonych ziemniaków, awokado, sałaty, kiszonej kapusty i czerwonej fasoli jest kulinarną katastrofą? Nic bardziej mylnego! Wypróbuj naszą propozycję na pyszną i pożywną sałatkę rodem ze Skandynawii.
Superfood dla serca. Zobacz, co jeść

Superfood dla serca. Zobacz, co jeść

Zdrowie
Choroby serca nadal są w czołówce największych zabójców Polaków. Na szczęście można im zapobiegać. Jednym ze sposobów jest dieta. Zobacz, co jeść, by serce było w dobrej kondycji. Zobacz film. 
Chcesz być zdrowy? Jedz brokuły

Chcesz być zdrowy? Jedz brokuły

Zdrowie
Brokuł jest rośliną jednoroczną, należącą do rodziny kapustnych. To zielone warzywo jest źródłem silnych przeciwutleniaczy, witamin i minerałów. Dr Rangan Chatterjee, autor książek i gwiazda programu Doctor in the House, przekonuje, że brokuły to jedyne warzywo, które powinniśmy jeść jeśli chcemy być zdrowi. 
Naukowcy odkryli najzdrowszy sposób spożywania brokułów

Naukowcy odkryli najzdrowszy sposób spożywania brokułów

Zdrowie
W jaki sposób zazwyczaj przygotowujesz brokuły? Prawdopodobnie gotujesz je w całości w wodzie lub na parze. Okazuje się, że to nie jest sposób na wyciśnięcie z tego warzywa pełni wartości zdrowotnych. Zobacz film.
Jak gotować brokuły, żeby nie straciły witamin?

Jak gotować brokuły, żeby nie straciły witamin?

Zdrowie
Brokuły są jednymi z najzdrowszych warzyw dostępnych niemal w każdym sklepie. Dzięki ich łagodnemu smakowi, możemy je dodawać do obiadów czy sałatek. Jak je przygotowywać, by nie straciły swoich cennych wartości odżywczych?
Strudel z serem i brokułami

Strudel z serem i brokułami

Kuchnia
Wykonanie jest banalnie proste. Składniki: 1 mała cebula, 2 ząbki czosnku, 1 brokuł, 1 jajko, 200 g ementaler, Knorr Naturalnie Smaczne – Zapiekanka makaronowa z szynką, 1 ciasto filo, 4 łyżeczki oliwy z oliwek, 100 ml śmietany.
Tego nie powinno zabraknąć w Twojej diecie!

Tego nie powinno zabraknąć w Twojej diecie!

Kuchnia
Brokuł to wartościowe warzywo, którego nie powinno zabraknąć w naszej kuchni. Można go przygotować jako osobne danie lub wykorzystać jako dodatek np. do makaronów. Dlaczego warto wprowadzić go do naszej diety? Jakie cenne właściwości posiada? 
Dania kuchni nutritariańskiej

Dania kuchni nutritariańskiej

Styl życia
W kuchni "Dzień Dobry TVN" Daria Ładocha przygotowała dania według diety nutritariańskiej. Jak taki sposób odżywiania wpływa na nasze zdrowie? Na stole pojawiły się takie potrawy jak: brokuły w białym sosie z migdałami, sałatka z pieczonego buraka, paprykowa zupa z fasolą i ryż z brukselkami i jajkiem.
Sałatka z buraków z czerwoną cebulą i granatem

Sałatka z buraków z czerwoną cebulą i granatem

Styl życia
Produkty o wysokim indeksie glikemicznym są odpowiedzialne za oponkę na brzuchu i ochotę na słodycze. Osobom na diecie warto zaproponować na diecie czy uprawiające sport powinny zrezygnować. Anna Powierza wraz z Darią Ładochą przygotowały zdrowe posiłki z produktów o niskim indeksie glikemicznym. W ich menu pojawił się m.in. łosoś w czerwonym curry czy sałatka z brokułów z czerwoną cebulą i granatem. Na śniadanie zaproponowały sałatkę jajeczną z papryką i szparagami.
Dyniowe leniwe prostsze niż myślisz

Dyniowe leniwe prostsze niż myślisz

Kuchnia
Sezon na dynię warto wykorzystać w kuchni i przygotować nie tylko dyniowe ciasteczka czy zupę-krem. Świetnym pomysłem jest urozmaicenie klasycznych leniwych o dodatek tego warzywa. Dyniowe kluseczki ze słodkim sosem to doskonała propozycja na proste, ale przepyszne danie.
Letnie produkty sezonowe [Specjalista radzi]

Letnie produkty sezonowe [Specjalista radzi]

Zdrowie
Każda pora roku dostarcza nam różnych źródeł doskonałego pożywienia w postaci sezonowych warzyw i owoców. Dane produkty będą dla nas najzdrowsze w świeżej postaci, dlatego warto wiedzieć, jakie decyzje żywieniowe najbardziej wyjdą nam na zdrowie.