Wyniki wyszukiwania dla:

b12

Liczba wyników: 13

Są pyszne i zdrowe. Warto jeść nie tylko od święta

Są pyszne i zdrowe. Warto jeść nie tylko od święta

Ciekawostki
Są szare, różowe, tygrysie i koktajlowe, ale mimo różnych ich rodzajów, Polacy rzadko je jedzą. A to błąd, bo krewetki są cennym źródłem białka, mają niewiele kalorii i są lekkostrawne. Są też bogate w witaminy B6, B12, kwasy omega-3 i składniki mineralne. Wpływają na poprawę układu krążenia, mają właściwości m.in. antynowotworowe i przeciwzapalne. Jedynymi osobami, które powinny unikać krewetek są kobiety w ciąży. To przez śladowe ilości rtęci, które mogą zawierać te owoce morza. Krewetki można podać grillowane, gotowane czy smażone. Idealnie pasują m.in. do zup, sałatek i naleśników. Przy zakupie kierujmy się zapachem, kojarzącym się z morzem i wyglądem - brakiem czarnych przebarwień. Świeże krewetki możemy trzymać w lodówce. Obierać można za pomocą noża, widelca lub po prostu rękami. Przygotowując je w domu warto pamiętać o usunięciu tzw. czarnej żyłki, czyli przewodu pokarmowego.
Najgorsze rodzaje sera

Najgorsze rodzaje sera

Zdrowie
Osoby z wysokim poziomem cholesterolu we krwi powinny ograniczyć spożywanie produktów bogatych w tłuszcze nasycone. Wśród tych produktów wyróżniamy m.in. sery. Sery zawierają wiele składników odżywczych. Są dobrym źródłem wapnia, cynku, witaminy B12 i witaminy A. Sery są polecane osobom na diecie wegetariańskiej jako dobre źródło białka. Jeśli jednak mamy problem z cholesterolem i musimy ograniczyć ilość tłuszczów nasyconych w diecie do minimum, warto wiedzieć z których serów zrezygnować. Zobacz film.
Białko czy żółtko? Już wiadomo, co jest lepsze dla zdrowia

Białko czy żółtko? Już wiadomo, co jest lepsze dla zdrowia

Kuchnia
Odpowiedź jest prosta: najlepiej jeść jako w całości. Pod względem żywieniowym to prawdziwe arcydzieło natury. Choć jeszcze niedawno sądzono, że jajka nie są najlepsze bo mają dużo cholesterolu, naukowcy obalili ten pogląd. Prawda o jajkach jest taka, że zawierają większość niezbędnych witamin i mikroelementów. Znajdziemy w nim witaminy A, E, D, K, B12 i kwas foliowy, a także potas, siarkę, fosfor i cynk. Najlepiej ugotować jajko na miękko lub półmiękko. Nie należy gotować go zbyt długo, bo traci składniki odżywcze. 
Zbyt częste jedzenie mięsa zwiększa ryzyko chorób

Zbyt częste jedzenie mięsa zwiększa ryzyko chorób

Kuchnia
Nadmierne spożycie mięsa, zwłaszcza czerwonego i przetworzonego, istotnie zwiększa ryzyko wystąpienia raka jelita grubego, udaru lub wylewu. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca ograniczenie jego konsumpcji do 0,5 kg tygodniowo. Eksperci podkreślają jednak, że przejście na dietę bardziej roślinną wymaga jednak odpowiednich substytutów mięsa. Rośliny strączkowe, jajka i ryby morskie pomogą uniknąć niedoborów białka. Potrzebne będą również produkty bogate w witaminę B12.
Groźny niedobór witaminy B12

Groźny niedobór witaminy B12

Zdrowie
Zmęczenie, zawroty głowy, trudności z oddychaniem. Jeśli dopada cię któraś z tych przypadłości, czas się przebadać. Powodem może być niedobór witaminy B12. Jest ona potrzebna organizmowi do produkcji nowych czerwonych krwinek. Na skutek niedoboru organizm nie jest w stanie dostarczyć komórkom dostatecznej ilości tlenu, stąd zmęczenie. Inne symptomy to utrata apetytu i czucia smaku, bóle głowy, bladość, czy drętwienie palców dłoni i stóp. B12 reguluje tez pracę układu nerwowego, dlatego objawy niedoboru mogą przypominać niekiedy chorobę psychiczną. Szczególnie uważać powinny osoby na diecie wegańskiej. Głównym źródłem wit. B12 jest mięso, ryby, jajka i nabiał.  
Niedobór witaminy B12. Jakie są objawy?

Niedobór witaminy B12. Jakie są objawy?

Zdrowie
Witamina B12 pełni bardzo istotną rolę w naszym organizmie. Niestety, jest również jedną z witamin, których bardzo często nam brakuje. Jakie produkty należy włączyć do diety, aby ją uzupełnić oraz jakie są objawy deficytu B12?
Ciągle jesteś zmęczony? Powód może być prosty

Ciągle jesteś zmęczony? Powód może być prosty

Zdrowie
Odczuwasz ciągłe zmęczenie i znużenie mimo że regularnie się wysypiasz i dbasz o odpoczynek? Wiele przyczyn zmęczenia ma banalną podstawę.  Zanim wybierzesz się do specjalisty poznaj kilka powodów, które mogą wywoływać uczucie zmęczenia. Zobacz film.
Unikaj jedzenia soli. Zobacz, dlaczego

Unikaj jedzenia soli. Zobacz, dlaczego

Zdrowie
Sola to ryba o białym, delikatnym mięsie.Jest źródłem białka, selenu i witaminy B12.  Mimo to rybę tę należy jeść dość rzadko. Zobacz, dlaczego.                 
Czy sery są zdrowe?

Czy sery są zdrowe?

Zdrowie
Ser zawiera wiele cennych składników, takich jak wapń, białko, cynk czy witaminę B12. Jako część dobrze zbilansowanej diety pomoże zrzucić wagę. Zawarte w nim białko daje nam uczucie sytości po posiłkach oraz spowalnia wchłanianie się węglowodanów. Zobacz film.
 #dziejesienazywo: Mleczko pszczele - naturalna broń w walce ze zmarszczkami

#dziejesienazywo: Mleczko pszczele - naturalna broń w walce ze zmarszczkami

Styl życia
Przez lekarzy i naukowców uważana jest za jedną z najbardziej wartościowych substancji. Mleczko pszczele to bogactwo substancji odżywczych. Zawiera ponad 30 aminokwasów, cukry i witaminy (B1, B2, B6, B12, E, PP, kwas pantotenowy, kwas foliowy, biotynę). Jest  bardzo dobrym środkiem odmładzającym i odżywczym. W rozmowie z Małgorzatą Leitner Marta Remplewicz i Zosia Marciniak, założycielki firmy kosmetycznej i bloga kosmetycznego "DLA" opowiedziały o właściwościach mleczka pszczelego."Mleczko pszczele wytwarzane jest przez młode pszczoły, które karmią larwy i królową pszczół, dlatego żyje ona kilka lat. Badania kliniczne dowiodły, że mleczko pobudza naturalne mechanizmy skórne, czyli włókna kolagenowe, elastynę czy kwas hialuronowy" - mówi  Marciniak.
Sznycle z indyka z chrupiącą kiełbasą

Sznycle z indyka z chrupiącą kiełbasą

Styl życia
Choć jest znacznie mniej kaloryczny i o wiele bardziej zdrowy niż kurczak, w Polsce wciąż jest mało docenianym mięsem. Indyk ma najwięcej pełnowartościowego białka ze wszystkich mięs. W najchudszych partiach mięsa znajduje się zero gramów tłuszczu. Jest też skarbnicą związków mineralnych, m.in. potasu, cynku, magnezu i żelaza. Jest również doskonałym źródłem witamin z grupy B, w szczególności B12, kwasu foliowego i niacyny. To sprawia, że likwiduje napięcia nerwowe czy przeciwdziała zmęczeniu. Blogerka modowa Macademian Girl oraz Piotr Kucharski zaprezentował przepis na frittatę z kiełbasą, sznycle z indyka z chrupiącą kiełbasą oraz warzywne babeczki z kiełbasą. Zobaczcie przepis na sznycle z indyka z chrupiącą kiełbasą.
Indyk a kurczak - który jest zdrowszy?

Indyk a kurczak - który jest zdrowszy?

Styl życia
Mięso z indyka zawiera niewiele tłuszczu, mało cholesterolu i można go porównać do polędwicy wołowej. Najchudsze partie z indyczego mięsa zawierają zaledwie 5% tłuszczu. Dla porównania 4 kg indyka znajduje się tyle tłuszczu, co w kilogramie kurczaka. Indyk ma najwięcej pełnowartościowego białka ze wszystkich mięs. Jest prawdziwą skarbnicą związków mineralnych. W indyku znajdziemy też potas, cynk, magnez i żelazo. Jest również doskonałym źródłem witamin z grupy B, w szczególności B12, kwasu foliowego i niacyny. Likwiduje napięcia nerwowe czy przeciwdziała zmęczeniu. Jaki kolor powinien mieć świeży indyk?
Objawy anemii. Sprawdź, czy jej nie masz

Objawy anemii. Sprawdź, czy jej nie masz

Zdrowie
Anemia, czyli niedokrwistość to częsty przypadłość osób, które dużo pracują i nie odżywiają się prawidłowo oraz regularnie. Najczęstszą przyczyną anemii jest niedobór żelaza, witaminy B12 i kwasu foliowego. Gdy cierpimy na częste bóle lub zawroty głowy, czujemy zmęczenie, senność czy kołatanie serca, a także mamy problemy z włosami i paznokciami, powinniśmy wykonać badanie krwi.