Wyniki wyszukiwania dla:

żelazo

Liczba wyników: 54

Jonkisz:

Jonkisz: "Kolega kopnął mnie w krocze"

Gwiazdy
Rafał Jonkisz stawia swoje pierwsze kroki w show biznesie, ale pokazał już naprawdę dużo - łącznie z wynajmowanym ze współlokatorem warszawskim mieszkaniem. Rafał ma teraz swoje pięć minut. Jest zapraszany do telewizji, choć nie bardzo ma o czym opowiadać. Debiutujący celebryta uznał, że należy kuć żelazo póki gorące, dlatego przypomniał sobie anegdotę o swoim kroczu i podzielił się nią w wywiadzie.
Przepis na faszerowaną perliczkę

Przepis na faszerowaną perliczkę

Styl życia
Święta zbliżają się wielkimi krokami, co oznacza, że zostało coraz mniej czasu na zaplanowanie świątecznych potraw, nie tylko tych wigilijnych. Kurczak się znudził, a indyka podawałaś w ubiegłym roku? Może tym razem warto przygotować coś zupełnie innego. Doskonałą propozycją będzie pieczona perliczka. Mięso z perliczki jest jednak niemal dwukrotnie chudsze niż mięso kurczaków i szczególnie cenione ze względu na szczególne walory smakowe i odżywcze. Jej mięso zawiera sporo pełnowartościowego białka i niewiele tłuszczu oraz witaminy z grupy B i E, magnez, żelazo i potas. Co ważne dla osób dbających o linię, perliczka jest mięsem niskokalorycznym. 100 gramów mięsa zamiera tylko 160 kcal. Damian Kordas oraz Adam Kozanecki, finaliści programu "MasterChef" zaprezentowali przepis na perliczkę faszerowaną podrobami, namoczoną chałką i lubczykiem.
Indyk a kurczak - który jest zdrowszy?

Indyk a kurczak - który jest zdrowszy?

Styl życia
Mięso z indyka zawiera niewiele tłuszczu, mało cholesterolu i można go porównać do polędwicy wołowej. Najchudsze partie z indyczego mięsa zawierają zaledwie 5% tłuszczu. Dla porównania 4 kg indyka znajduje się tyle tłuszczu, co w kilogramie kurczaka. Indyk ma najwięcej pełnowartościowego białka ze wszystkich mięs. Jest prawdziwą skarbnicą związków mineralnych. W indyku znajdziemy też potas, cynk, magnez i żelazo. Jest również doskonałym źródłem witamin z grupy B, w szczególności B12, kwasu foliowego i niacyny. Likwiduje napięcia nerwowe czy przeciwdziała zmęczeniu. Jaki kolor powinien mieć świeży indyk?
Smażone a pieczone - ile kalorii mają frytki?

Smażone a pieczone - ile kalorii mają frytki?

Styl życia
Frytki smażone, pieczone kartofelki czy gotowane ziemniaki ? sposób na ich przyrządzenie jest wiele. Ale jak wybrać ten najzdrowszy i najmniej kaloryczny? 100 gramów smażonych w głębokim tłuszczu frytek ma już 330 kcal. Zazwyczaj jemy ich jednak troszkę więcej, średnio dostarczając aż 500 kcal. Jeśli mamy ochotę na frytki warto sięgnąć po te pieczone w piekarniku. Taka sama porcja zawiera około 200 kcal. Warto pamiętać, że frytki ze sklepu zawierają już mrożony tłuszcz. Ziemniaki w tym zestawieniu są najmniej kaloryczne. W 100 gramach ugotowanych warzyw znajduje się około 90 kcal. W dodatku ich miąższ zawiera lekkostrawne węglowodany i cenne białko. Jest to także doskonałe źródło witaminy C. Ponadto jedząc ziemniaki uzupełniamy niedobory takich pierwiastków jak magnez, wapń, żelazo, mangan, sód, fluor, jod i siarka.
Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw i owoców?

Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw i owoców?

Zdrowie
Dzieci niechętnie spożywają posiłki zawierające warzywa, za to chętnie sięgają po słodycze. Jednak im dzieci spożywają więcej słodyczy tym dostarczają mniejszych ilości wartościowego pożywienia i tym samym, zagrożenie zaburzeniami rozwoju, nadwagą oraz otyłością. Zbilansowana dieta dziecka powinna być bogata w błonnik, witaminy, wapń, żelazo oraz dobre tłuszcze. Rodzice często błędnie myślą, że skoro dziecko lubi słodki smak to trzeba mu podawać takie potrawy. - Po kilku miesiącach życia dziecka rodzice powinni rozszerzyć dietę malucha i dodać do niej warzywa. Zazwyczaj dziecko odrzuca smak warzyw ponieważ nie są słone, tłuste, ani słodkie. Trzeba próbować wielokrotnie. Dopiero wtedy, jeśli widzimy, że maluch zjada możemy dać mu owoce, słodką kaszkę. W ten sposób skutecznie nauczymy dziecko jeść warzywa ? tłumaczy dietetyk, Joanna Neuhoff-Murawska.
Żelazo w ciąży

Żelazo w ciąży

Zdrowie
Czym może grozić niedobór żelaza, dlaczego ważne jest jego spożywanie, i jakie produkty obfitują w ten pierwiastek? Na te pytania odpowiedzi udziela dietetyk, mgr Marta Michalak-Tomasik.
Badania krwi - trombocyty

Badania krwi - trombocyty

Zdrowie
Czy wiesz jakie funkcje pełni  żelazo w twoim organizmie? Dowiedz się tego oraz sprawdź stężenie żelaza w twoim organizmie robiąc badanie krwi -  lek. Łukasz Kowalski wyjaśni wszelkie szczegóły.
Kasza -  niezbędna w diecie kobiet i osób dbających o linię

Kasza - niezbędna w diecie kobiet i osób dbających o linię

Zdrowie
Kasza to jeden z najbardziej wartościowych posiłków. Jest cennym źródłem białka, a popiół w niej występujący zawiera substancje mineralne takie jak: magnez, żelazo, potas czy wapń. Najbardziej wartościowa będzie kasza z całych ziaren, gdyż nie zostaje pozbawiona najzdrowszej swojej części - warstwy aleuronowej.
Zdrowotne właściwości pokrzywy

Zdrowotne właściwości pokrzywy

Styl życia
Jest bogata w kwas foliowy i żelazo, oczyszcza organizm i dobroczynnie wpływa na naszą krew. Jest zalecana zwłaszcza osobom cierpiącym na anemię, kamicę nerkową czy artretyzm, ale także osłabionym i potrzebującym wzmocnienia organizmu. Pokrzywa to nie tylko chwast. Ma wyjątkowe właściwości lecznicze. Najzdrowsze są młode rośliny do 15-25 cm wysokości, z okresu od kwietnia do połowy czerwca. Można z niej ugotować zupę, sok ze świeżo zerwanych pokrzyw lub napar z wysuszonych pędów.
Właściwości octu jabłkowego

Właściwości octu jabłkowego

Zdrowie
Jego właściwości wykorzystywano już w czasach starożytnych i w medycynie ludowej. Spożywanie go to niezwykle skuteczny sposób na odkażenie organizmu, oczyszczenie przewodu pokarmowego, odkwaszenie i przyspieczenie metabolizmu. Dietetycy potwierdzają, że ma właściwości odchudzające i wspomagające proces trawienia. Ocet jabłkowy zawiera wiele minerałów i witamin: potas i sód, magnez, fluor, chlor, żelazo, miedź, fosfor, krzem, witaminę A, witaminy z grupy B, C, E, P i beta-karoten, kwas mlekowy, cytrynowy i octowy. Jego głównymi składnikami są pektyny, witamina E i potas. Największą skuteczność daje przyjmowanie go na czczo.
Co trzeba wiedzieć o piwie?

Co trzeba wiedzieć o piwie?

Zdrowie
Pól litra piwa to równowartość 60 mililitrów czystej wódki i 324 kalorii Dlatego pijmy piwo z umiarem, a unikniemy otyłości. Złoty trunek ma jednak wartości odżywcze np. potas, proteiny, fosfor, żelazo, wapń czy magnez.
Kasza wraca do łask

Kasza wraca do łask

Zdrowie
Kasza to dobry pomysł na zdrowe i tanie danie. Jest bogata w witaminy z grupy B, kwas foliowy i witaminę E. Zawiera też sporo składników mineralnych, jak magnez, potas czy żelazo. - Kasze ostatnio wracają do łask, co mnie bardzo cieszy. Kiedyś były takim produktem gorszego sortu - powiedziała dietetyk Anna Jelonek.
poprzednie1 2 3 następne