Ciekawostki

Zbombardować Auschwitz. Dlaczego alianci nie zdecydowali się na ten krok?

W Auschwitz i innych obozach śmierci, naziści mordowali setki tysięcy osób. W 1944 r. alianci dobrze wiedzieli o zbrodniach popełnianych tam na masową skalę. Organizacje żydowskie wzywały do natychmiastowego zbombardowania Auschwitz, jednak jak dobrze wiemy, nic takiego się nie stało. Dlaczego? Winston Churchill popierał zrzucenie bomb na obóz, ale ministerstwo lotnictwa Wielkiej Brytanii było sceptyczne. Brytyjczycy stwierdzili, że ciężko będzie uszkodzić komory gazowe nie  krzywdząc przy tym samych więźniów. Propozycję przekazano Amerykanom. Ci odmówili jednak przeprowadzenia akcji. Tłumaczyli, że ich bombowce biorą już udział w innych, "ważniejszych misjach". Wiadomo jednak, że bombardowanie byłoby możliwe. Nad obozem codziennie przelatywały samoloty obierające inne cele. Zrzucenie bomb na obóz wprawdzie zabiłoby część więźniów, ale inni mogliby dzięki temu uciec. Inną wymówką Wielkiej Brytanii i Amerykanów było twierdzenie, że przecież Hitler może zabić Żydów w inny sposób. Tak jak w akcji "Dożynki". W 1943 r. naziści w dwa dni bronią maszynową  zabili ok. 40 tys. osób na Lubelszczyźnie. Była to kara za bunt więźniów z obozu zagłady w Sobiborze.

... więcej »

Auschwitz, alianci, wojna, obóz, bombardowanie 1:36

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (123)
Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
29
~dla wyjasnienia 2018-10-26 (10:52) 2 godziny i 11 minut temu

Dzis na podstawie m.in raportu Vrby-Wetzlera wiadomo, ze wiezniowie w Auschwitz II, III i IV (a o zbombardowaniu tych obozow mowa, nie Auschwitz I), nie przebywali tam zywi dluzej niz 2 godziny od czasu przyjazdu/rozladowania pociagu. Na stale byli tam tylko kapo, ktorzy mozna to powiedziec byli "pracownikami produkcyjnymi w tym kombinacie o wysokiej wydajnosci". I to o ich smierci lub ucieczce jest mowa. Ich przypadkowe zabicie w bombardowaniu, rowniez "przerwaloby caly proces produkcyjny" na wiele tygodni (a kazdy tydzien to dziesiatki tys zagazowanych). Ale co mowic o Aliantach, skoro sami "wybrani na Wegrzech" po otrzymaniu raportu nie opublikowali go innym, tylko zajeli sie organizowaniem tzw Arki Noego (wspolpracujac z SS) czyli ratowaniem wybranych z narodu wybranego. raport zostal opublikowany dopiero, gdy Arka Noego dotarla sczesliwie do Szwajcarii. Polecam poszukanie wywiadow z Rudolfem Vrba nagranych jeszcze za jego zycia. Przykre to wszytko gdy sie porowna jego wypowiedzi z tym co aktualnie podaja media.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~JMK 2018-10-29 (14:53) 22 godzin i 10 minut temu

Dobry kawał. Jankesi i cutryniarze nie byli zainteresowani bombardowaniami zakladów, w których udziały miały firmy amerykańskie lub angielskie. Jak angole zbombardowali we Francji jakeś zakłady w których udziały miał Ford to płacili Jankesom odszkodowanie. Obóz w Oświecimu był rezerwuarem taniej siły roboczej dla IG FARBEN i innych niemieckich firm.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~gdfg 2018-10-29 (13:47) 23 godzin i 16 minut temu

Po prostu, gdyby zbombardowali i nieco Żydów by zginęło, jak doskonale widzimy DZIŚ MUSIELIBY ICH PRZEPRASZAĆ, tak jak Polacy za to że ich ratowali

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~gdfg 2018-10-29 (13:46) 23 godzin i 17 minut temu

Wyjaśnienie tego wydaje się dość oczywiste - GDYBY ZBOMBARDOWALI OBOZY I NIECO ŻYDÓW ORAZ INNYCH NACJI (bo przecież Żydzi to była tylko część i to mniejsza całości) BY ZGINĘŁO, to inne nacje by zrozumiały ALE ŻYDZI BY ZDIŚ NA ALIANTACH TAK JECHALI JAK JADĄ NA POLAKACH. Oczywiście nie wszyscy Żydzi tacy są, ale wystarczy taki Gross.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
163
Zgadzam się z opinią
25
~Polak 2018-10-28 (06:08) 6 godzin i 55 minut temu

a za murami czyhały zgraje Polaków którzy podobijali by Żydów. Więźniowie nie mieli więc gdzie uciekać i godzili się na śmierć w obozie,

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 8

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~zoch 2018-10-29 (11:16) 1 godzinę i 47 minut temu

straszne to były czasy a karty rozdawali jak zwykle politycy a nie żołnierze.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
17
~tylko pytam 2018-10-28 (16:36) 20 godzin i 27 minut temu

A nie dlatego nie bombardowali, że w pobliżu była fabryka w której udziały mieli ( jeśli w ogóle nie była amerykańska) amerykanie ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
5
~ali 2018-10-29 (09:58) 3 godziny i 5 minut temu

Nie chcieli zadzierać ze Stalinem który po 1945 roku wraz z banda UB więził tam więzów politycznych.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~s 2018-10-29 (09:56) 3 godziny i 7 minut temu
Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
56
~bogu 2018-10-28 (19:50) 17 godzin i 13 minut temu

Żydzi amerykańscy i angielscy po prostu nie byli zainteresowani losem swoich europejskich braci !

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 4

Nie zgadzam się z opinią
46
Zgadzam się z opinią
4
~łołoło 2018-10-29 (08:14) 4 godziny i 49 minut temu

I gdzie mieliby uciekać Żydzi? Do Polaków, żeby ich dobili?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
5
~aszkeNAZI 2018-10-29 (05:12) 7 godzin i 51 minut temu

Jak Karski do FDR z raportem o mordowanych żydach trafił, ten go los ...koni w Polsce pytał.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
8
~aca 2018-10-29 (01:42) 11 godzin i 21 minut temu

temat rzeka .....głównie kłamstw

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
25
~Adam 2018-10-28 (23:01) 14 godzin i 2 minuty temu

Nie trzeba było bombardować obozu - wystarczyło regularnie bombardować linie kolejowe którymi dowożono więźniów. Zwłaszcza w czasie akcji wymordowania Żydów węgierskich. Przy potężnej przewadze aliantów w powietrzu w tamtym czasie to nie byłoby bardzo trudne. Mimo to tego nie zrobiono.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~ja 2018-10-28 (22:46) 14 godzin i 17 minut temu

dlaczego więc piszą polskie obozy ???

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
7
~ja 2018-10-28 (22:44) 14 godzin i 19 minut temu

ktore organizacje zydowskie wzywaly do natychmiastowego zbombardowania Auschwitz?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
23
~Histor 2018-10-28 (17:45) 19 godzin i 18 minut temu

Oswiecim byl Zydom POtrzebny propagandowo w jednej calosci, jako Holly cost Factory-zloty biznes

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
12
~jan 2018-10-28 (16:40) 20 godzin i 23 minut temu

Szkoda. Był.by spokój z tym miejscem. Można by zasadzić las.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
13
~wawel 81110 2018-10-28 (14:43) 22 godzin i 20 minut temu

I bardzo dobrze nie należy tego niszczyć powinno to być symbolem jak człowiek Niemiecki mógł zgotować takie cierpienie drugiemu człowiekowi i jak można się oszukiwać i mówić ze są przyjaciółmi Polaków a odszkodowania do dziś nie ma ,Przez * lat PO rządziło i co najchętniej zamykali i wyprzedawali zakłady pracy bo to było dobre dla Niemców nic się w Polsce nie opłacało dlaczego ??? bo taki Schetyna ,Neuman Leiubauer i wielu innych polakami do dziś się nie czuja.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
4
~luton 2018-10-28 (14:33) 22 godzin i 30 minut temu

wiedzieli , ze auschwitz , bedzie momentem przetargowym u zydkow , Gdyby go nie bylo , nic bysmy nie wiedzieli o zydach , o kasie ktora wymuszaja naüolitykach

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem.

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich.

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.