Styl życia

Wycięto ci migdałki w dzieciństwie? Nie mamy dobrych wieści

Przez dziesięciolecia dzieciom wycinano migdałki. Chodziło o to, by uchronić najmłodszych przed przewlekłymi zapaleniami, które w pierwszych latach życia zdarzają się wyjątkowo często. Sądzono, że wycięcie migdałków nie będzie wpływało znacząco na zdrowie u dorosłych już ludzi. Jak bardzo lekarze się mylili udowadniają naukowcy, którzy opublikowali wyniki nowych badań. Przebadano 1,2 mln Duńczyków. Okazało się, że wycięcie migdałków przed 9. rokiem życia wywołało u dorosłych częstsze zapadanie na alergie i choroby górnych dróg oddechowych: astmę, grypę i zapalenie płuc. Osoby takie dwa razy częściej dotykała też przewlekła choroba obturacyjna płuc i zapalenie spojówek. Badanie wykonane przez naukowców pod przywództwem dr Seana Byarsa z Uniwersytetu w Melbourne jest pierwszym, które sprawdziło wpływ praktyki wycinania migdałków na życie dorosłych ludzi.

... więcej »

migdałki, dzieci, badanie, dorośli, konsekwencje 1:43

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (57)
Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
1
~BOGNA 2018-06-13 (13:22) 1 godzinę i 17 minut temu

DLA MNIE TO BZDURY WYCIĘCIE MIGDAŁKÓW W DZIECIŃSTWIE URATOWAŁO MNIE OD WIELU CHORÓB !!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
2
~123 2018-06-12 (13:44) 55 minut temu

głupoty, miałam wycięte o wiele za późno bo w wieku 11 lat do tego czasu angina goniła anginę po kilkanaście razy w roku ciągle leżałam w szpitalu bo się dusiłam nie mogłam oddychać i przełykać. skończyło się po wycięciu, a teraz w wieku 48 lat te ciągłe anginy przełożyły się na zapalenia stawów, gdyby były wcześniej wycięte może teraz nie dokuczałby mi dolegliwości stawowe, jest powiedzenie bardzo prawdziwe "liże stawy, kąsa serce" u mnie padło na stawy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
3
~aga 2018-06-12 (10:54) 3 godziny i 45 minut temu

bzdurny artykul,mija sie z prawdą

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
3
~Marko 2018-06-12 (10:51) 3 godziny i 48 minut temu

Kolejne badanie, które myli skutek i przyczynę. Tym osobom dlatego wycinano migdałki, gdyż miały permanentne zapalenia i infekcje. Teraz pseudo statystyk wskazuje ze jest to grupa obciążona ryzykiem infekcji itp.!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
1
~barbara 2018-06-12 (10:40) 3 godziny i 59 minut temu

W wieku 4 lat usunięty trzeci migdał i dzięki temu koniec nieustannych infekcji i brania antybiotyków! Spokój do około 18-20 lat. Potem permanentne problemy z ropnymi migdałami bocznymi i wreszcie w 29 roku życia lekarz zapytał, czy nie boję się, że serce i nerki mi wysiądą od tych infekcji i w jakim celu hoduję te migdały, które w tym stanie nie pełnią swojej funkcji - szybka decyzja i od tego czasu (a mam lat 52!) absolutny spokój z chorobami - nigdy nie miałam zapalenia płuc, nie mam astmy, alergii itp. Co za bzdury wypisujecie???

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
hildunia 2018-06-12 (10:38) 4 godziny i 1 minutę temu

Pewnie był taki czas w Danii, że masowo , czy trzeba, czy nie trzeba, usuwano migdałki i oto jest...Ktoś sobie pseudonaukową pracę pisze...Gluten też szkodził, a potem ten sam naukowiec zrobił badania i okazało się , że się mylił-gluten szkodził tym, co go nie tolerowali, ale nie było o tym równie głosno...Amerykanie zgłupieli do tego stopnia, że nawet kremy do twarzy były bez glutenu...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~bhu 2018-06-12 (10:34) 4 godziny i 5 minut temu

Tak to jest jak pozwalamy lekarzom na nas eksperymentować, to dotyczy nie tylko migdałków, ale tez np. pęcherzyka żółciowego:/

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
7
~Ja 2018-06-12 (10:12) 4 godziny i 27 minut temu

Mnie też wycięto migdałki w wieku 9 lat, i nic mi nie jest takiego jak napisano w artykule, a mam 64 lata. Córce pomimo zaleceń nie pozwoliłam usunąć migdałków i dolegliwości gardła skończyły się w normalnym czasie jak to u dzieci a ma 41 lat w tej chwili... Najlepszą receptą na długie zdrowie jest unikać lekarzy i ich noża jak ognia, bo po latach w większości wypadków okazuje się, że się mylili :)

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~gosia 2018-06-12 (09:54) 4 godziny i 45 minut temu

w wieku 9 lat wycięto mi migdalki , ostatnio bylam przeziebiona ilekarz ogladajac gardlo stwierdził lekkie zaczerwienienie i dodał ALE MIGDALKI W PORZADKU , ja pytam jakie migdalki ? okazuje się , ze mogą odrosnąć , a mam 64 lata i jestem zdrowa nigdy na nic nie chorowalam

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~Ryba 2018-06-12 (09:04) 5 godzin i 35 minut temu

Do 6 roku życia chorowałem na anginy bez przerwy.Po wycięciu migdałków do dzisiaj (mam 61 lat) ani razu nie miałem anginy czy zapalenia płuc ani zapalenia spojówek . Katar zdarza mi się raz na 2 lata. Nie mam astmy ani żadnej alergii.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Leon1978 2018-06-12 (08:46) 5 godzin i 53 minut temu

Odrobaczcie się Duńczycy i nie wierzcie tym konowałom o przewlekłych alergiach..

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
16
~Frank 2018-06-12 (08:04) 6 godzin i 35 minut temu

Do 8-miu lat chorowałem bez przerwy. Wycięto mi migdały i od tej pory nigdy nie zachorowałem. Mam 67 lat.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~ALA 2018-06-12 (08:21) 6 godzin i 18 minut temu
Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
4
~Barka 2018-06-12 (03:07) 11 godzin i 32 minut temu

W dzieciństwie bardzo często chorowałam na anginę i wycięto mi migdałki. Od tamtej pory nie wiem, co to choroba, jakakolwiek! Dzisiaj jestem emerytką, ale przepracowałam 42 lata i ani jednego dnia zwolnienia. Zimne napoje piję tylko z lodówki albo z lodem. Może to nie reguła, ale dla mnie wycięcie migdałków miało skutek zbawienny.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~Majster 2018-06-12 (02:40) 11 godzin i 59 minut temu

Jako małolat - angina ze 3 razy w roku, potworny ból, 39 stopni gorączki, końskie dawki antybiotyków - normalka. Lekarze postraszyli, z epo takich przewlekłych anginach mogę mieć problemy na starośc ze stawami i mięśniem serca. Czy słusznie, czy nie - nie wiem, ale uwierzyłem. Tuż przed 18 dałem wyciać migdały. Czyli 20 lat temu. Od tego czasu angin nie miewam, mało choruję. Ze skutków ubocznych: zdecydowanie zmienił mi się głos (bynajmniej to jak ja go słyszę). Kłopotliwe jest też nurkowanie. Wcześniej migdałki stanowiły dodatkową barierę dla wody. Teraz trzeba bardziej uważać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~Majster 2018-06-12 (02:39) 12 godzin temu

Jako małolat - angina ze 3 razy w roku, potworny ból, 39 stopni gorączki, końskie dawki antybiotyków - normalka. Lekarze postraszyli, z epo takich pzrewlekłych anginach moge mieć problemy na starośc ze stwami i mięsniem serca. Czy słusznie, czy nie - nie wiem, ale uwierzyłem. Tuż przed 18 dałem wyciać migdały. Od tego czasu angin nie miewam, mało choruję. Ze skutków ubocznych: zdecydowanie zmienił mi się głos (bynajmniej to jak ja go słyszę). Kłopotliwe jest też nurkowanie. Wcześniej migdałki stanowiły dodatkową barierę dla wody. Teraz trzeba bardziej uważać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~Anna 2018-06-12 (00:30) 14 godzin i 9 minut temu

Ludzie co ma alergia wspólnego z migdałkami - oczadzieliście. Migdałki wycina się tylko w przypadku gronkowca lub innej złośliwej bakterii. Ale i tak sa jeszcze antybiotyki które to zwalczają. Żeby to stwierdzić należy zrobić dokładne wymazy i posiewy a nie wypisywać głupoty o alergii. 99% zapaleń gardła to wirusy. Tylko panowie z Brukseli każą tyrać od poniedziałku do niedzieli to walicie w siebie antybiotyki. Zamiast zadbać o zdrowie i dobre odżywianie, ruch.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
34
~kiedy byłem dzieckiem 2018-06-11 (19:15) 19 godzin i 24 minut temu

angina,zapalenia ropne,ból gardła i temu podobne miałem dwa,trzy razy w miesiącu.Wycięli mi migdałki,które były jak zgnite,takie galaretowate miałem wtedy 8 lat.Dziś mam 50 i od tej pory nie wiem co to ból gardła.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
2
~Rysejk 2018-06-11 (23:07) 15 godzin i 32 minut temu

Ludzie co wypiszecie, to już jest apogełum kretynizmu!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
10
~ABC 2018-06-11 (22:31) 16 godzin i 8 minut temu

Najczęściej wycina się migdały dzieciom, które w wyniku alergii lub chorób górnych drug oddechowych mają je przerośnięte. Nikt zdrowemu migdałów nie wycina. Dlatego dorośli po wycięciu migdałów mogą nadal chorować lub mieć alergie, taka przypadłość ich organizmu. W dawnych czasach zapewnię nie dożyliby pełnoletności.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem.

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich.

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.