Wiadomości

Stephen Hawking o powstaniu wszechświata

Światowej sławy fizyk, przyznał, że nie posłuchał rady Jana Pawła II, który pozwolił naukowcom badać wszechświat z pominięciem istoty jego powstania, gdyż za jego stworzenie jest odpowiedzialny Bóg. Jak zatem naukowo odpowiedzieć na pytanie, skąd wziął się wszechświat i dlaczego wygląda tak, jakim dziś go oglądamy? Jak się okazuje, to nie aż takie trudne.

... więcej »

kosmos, religia, jan paweł ii, nauka, tephen hawking 3:31

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (830)
Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
0
~qwert 2015-10-18 (22:25) 48 minut temu

czy wszechmocny Bóg może stworzyć np. kamień tak ciężki że nie mógłby go udźwignąć ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~sssaq 2015-07-06 (20:30) 2 godziny i 43 minut temu

Naukowcy zaczynając jakiekolwiek badania muszą najpierw okreslić ich zakres . Badająć wszechświat swiat nauki ustalił zakres badań , a mianowicie ,ze nie będą uwzględniać Boga . Chcą po prostu stwierdzić czy może istnieć świat bez ingerencji takiej Nadistoty.Badania wciąż trwają i - jak dotąd - nie znaleziono teorii na potwierdzenia takiego stanu. Za najpowazniejszą uczeni niemal powszechnie uważają "teorię wielkiego wybuchu". Według . obliczeń brakuje obecnie ok. 70 % materii. To moze byc "czarna materia" , ale na razie znaleziono jej zbyt mało !!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
4
~s 2015-06-07 (23:30) 23 godzin i 43 minut temu

Ale to bzdura. przeciez Bog jest Istota Duchow a nie cielesna i mogl stwozyc swiat kiedy tylko chcial. moze ciagle to robic bo jest Bogiem i zyje w swiecie Duchowym poza czasem

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
13
Zgadzam się z opinią
16
~Istnienie Boga nie potrzebuje dowodów 2015-05-25 (18:52) 4 godziny i 21 minut temu

Totalna bzdura, istnienie Boga nie potrzebuje dowodów, wystarczy, że istnieniejmy :) Czemu naukowcy myślą o Bogu jak o istocie pokroju człowieka, która musi mieć czas i siły ? Bóg jest wszechmocny, to siła która sprawia, że wszystko istnieje, nie potrzebuje czasu. Czas to subiektywne wrażenie, które odczuwamy gdy widzimy ruch we wszechświecie, przemiany energii i materii. Można go nazywać, Bóg, God, Gott, Allah itd., czy jak ktoś woli Stwórca, Wielki Architekt ale nic nie zmieni faktu, że życie powstało bo była przyczyna przez nas niepojęta, istota, która sprawiła, że jednak nie jesteśmy jak minerały i metale które podlegają wyłącznie prawom natury nie mając inicjatywy, ani zwierzęta sterowane przez instynkty, lecz jesteśmy tworami zdolnymi do refleksji, abstrakcji, inicjatywy codziennie zmieniającymi świat i przeczącymi prawom natury. Jedni w Niego wierzą, inni zwątpili bo zwątpili w miłość. Człowiek potrzebuje miłości, a więc i kogoś kto jest jej źródłem.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 4

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~basia 2015-05-28 (17:48) 5 godzin i 25 minut temu

Nie nam oceniać zamiary Boga.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
5
~MP 2015-05-26 (13:48) 9 godzin i 25 minut temu

i bardzo dobrze że nie posłuchał rady papieża - skompromitowałby się w świecie nauki całkowicie

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
4
~MP 2015-05-26 (13:47) 9 godzin i 26 minut temu

bóg to g... dla ludzi nie potrafiących myśleć

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
0
~Nienaukowiec 2015-05-26 (13:34) 9 godzin i 39 minut temu

światowa sława od ludzi pochodzi, a co od ludzi to kichę warte; największe jajogłowy to właśnie te światowe sławy: miliardy lat udowadniają a jednego tysiąclecia nie są w stanie ogarnąć - ot i masz naukowców, czyli darmozjadów na żołdzie państwa

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
1
~Wierzący 2015-05-26 (13:29) 9 godzin i 44 minut temu

Do Krys1 i innych którzy pytają "gdzie jest Bóg,bo nie widzę..?" To proste wystarczy pomyśleć na spokojnie..1)Mowa-Jeśli dziecko będzie wychowywane wśród zwierząt(a były takie przypadki)to jako dorosły człowiek będzie wydawać takie głosy jakie słyszało(i się komunikowało z otoczeniem-chrząkania,warczenia,wycie itp.)dochodząc do pierwszych ludzi skąd nabyli umiejętność mówienia?Tylko od kogoś kto do nich mówił!2)Na ziemi i we wszechświecie są określone prawa kosmosu- fizyki,chemii biologii,które ludzie odkrywają i z nich korzystają bez obaw że są zmienne.3)Czy widzisz wiatr,energię elektryczną,grawitację-nie ale nie negujesz ich obecności.Boga który stworzył nie widac ale widac jego mądre dzieła...inna rzecz spróbuj popatrzyć nie uzbrojonym okiem na słońce..powiesz nie można bez szkody dla ócz,a teraz pomyśl czy pozostałbyś przy życiu chcąc zobaczyć Boga??Tym który stworzył wszechświat i ziemię nazywa się Jehowa.Zachęcam do zajrzenia na stronę jw.org po więcej informacji.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~tom 2015-05-26 (13:29) 9 godzin i 44 minut temu

polecam książkę ks. prof. Michała Hallera "Bóg i nauka"

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
43
Zgadzam się z opinią
22
~krys1 2015-05-23 (23:26) 23 godzin i 47 minut temu

a czy ktoś widział boga albo chociaż jezusa- są na to dowody - na papierze ? nie ma wiec to też bajeczka dla naiwnych ludzi którzy muszą w coś wierzyć bo bez wiary nawet w bajdy nie potrafią żyć...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 10

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~Czed 2015-05-26 (12:55) 10 godzin i 18 minut temu

A dlaczego miał posłuchać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
32
Zgadzam się z opinią
24
~oli 2015-05-23 (16:57) 6 godzin i 16 minut temu

Ale tępe mohery tego nie ogarniają .Dla nich ziemia nadal jest płaska.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
31
Zgadzam się z opinią
14
~klik 2015-05-23 (17:49) 5 godzin i 24 minut temu

Biedny pokurcz, który jak poczuje, że śmierć nadchodzi to narobi w brudne gacie i będzie błagał żeby ksiądz do niego przyszedł.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
11
~Ska 2015-05-23 (16:09) 7 godzin i 4 minuty temu

Równie dobrze można postawić pytanie skąd wziął się Bóg.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
10
~Takytentotego 2015-05-23 (19:18) 3 godziny i 55 minut temu

A co spowodowało wielki wybuch? Przypadek z niczego? Skoro nie było nic przed wielkim wybuchem to skąd się wziął wybuch - z niczego? No i co było przed czasem - nic nie było? Jakoś tego nie kupuje ;)

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
13
Zgadzam się z opinią
11
~hawkin,s 2015-05-23 (20:01) 3 godziny i 12 minut temu

Jakoś dziwne, że od powstania świata nic się samo nie chce zrobić a małpy w XXI dalej sa małpami a nie zmieniły się w człowieka

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
25
Zgadzam się z opinią
44
~333 2015-05-23 (22:46) 27 minut temu

niech Hawking da mi coś czego nie ma ?? skoro świat powstał z niczego to czy Hawking też postał z niczego ?? niech poda jeden ..jeden przykład czegoś co powstało z czegoś czego nie ma ?? skoro był wybuch to też musiał z czegoś powstać skoro nie było czasu to nie ma go nadal to dlaczego się starzejemy i umieramy .. teorie i jeszcze raz teorie ..

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 9

Nie zgadzam się z opinią
12
Zgadzam się z opinią
29
~czas 2015-05-24 (11:14) 11 godzin i 59 minut temu

kościół zawsze był przeciwny ludziom myślącym i postępowym skutecznie wstrzymywał postęp świata przez wieki bo dobrze się sprzedaje biznes ciemnemu ludowi

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~koko 2015-05-26 (11:44) 11 godzin i 29 minut temu

Ale jednak wierzą w cuda, bo stwierdzili że stało się coś cudownego...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem.

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich.

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.