Ciekawostki

Sprzątanie ręcznikiem po gościu. Hotelowy skandal na Wyspach

Poważny problem mają teraz właściciele jednego z hoteli w Londynie. Wszystko przez reportaż dziennikarki brytyjskiej telewizji. Reporterka Channel 4 zatrudniła się w firmie sprzątającej wynajętej przez właścicieli popularnego hotelu. Okazało się, że ma sprzątać brudnym ręcznikiem po gościach. Dodatkowo została poinstruowana, że gdyby ktoś zapytał ma skłamać, czego naprawdę używa do czyszczenia łazienek. Czasu na porządki było niewiele. W zaledwie godzinę pokojówki musiały uporać się z trzema pokojami. Materiał reporterki wywołał skandal na Wyspach. Władze hotelu poinformowały, że są zaniepokojone doniesieniami na temat zatrudnionej przez nie firmy i badają już stawiane w reportażu zarzuty. Jednocześnie wystosowały apel, by pozostali wykonawcy pracowali zgodnie ze standardami.

... więcej »

sprzątanie, hotel, ręczniki, goście, reportaż, channel 4, londyn, wielka brytania 1:00

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (17)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~wiola 2018-02-16 (08:28) 21 godzin i 16 minut temu

ładnych pare lat temu trafiłam do jednego z hoteli by właśnie zacząc prace , szkolenie pierwszy dzień Pani pokazuje jak to robi, widać że szybko jej idzie scielenie łóżek itd dochodzimy do łazienki i ... nie wierzę sobie myśle, ręcznikiem po ścianach, po podlodze i na koniec kibelek, wiadomo dlaczego, mowie ale co z takim recznikiem poznije? no imowi co prania idzie i uzywaja od nowa hehe decyzja moja? już nastepnego dnia nie wróciłam, porażka jak dla mnie, od tamtej pory zawsze mam swój ręcznik jak gdzieś wyjezdzam :)

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~Sowa 2018-02-16 (06:40) 23 godzin i 4 minuty temu

Abc to ty jesteś leniem i to patentowym ja sprzątam w 4 * hotelu jest tu nowy menadżer pochodzi z Rumuni dwa miesiace byla ok teraz mamy robić szybko bez urlopu a jak się komuś nie podoba to do widzenia brak szacunku minimum placu to czego się spodziewać czym jest wycierane bo mi się nie chce zastanawiać czym mam szybko

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
0
~abc 2018-02-15 (14:44) 15 godzin temu

Pracowac sie nie chce leniom!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~bicz bozy 2018-02-15 (14:08) 15 godzin i 36 minut temu

W Anglii jest to nagminne we wszystkich hotelach

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~40 lat pracy 2018-02-15 (12:54) 16 godzin i 50 minut temu

powyzsza wiadoność nie jest zadną sensacja , metody wyzysku są różne a najciekawsze jest to że jest to tajemnica poliszynela , wszyscy o tym wiedzą a nikt nie reaguje ( oczywiście piszę tu o reakcjach służb, kóre powinny zapobiegać takim patologiom i rygorystycznie karać winnych i nie ma zmiłuj że to mocno firme zaboli albo narazi na bankructwo) kto decyduje się na oszustwo ten musi liczyć się z konsekwencjami. W Polsce raczej na palcach reki można by policzyć firmy , które nie oszukują pracowników. Pracownik zmotywowany będzie lojalny i pracowity bo mu się to oplaca.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Ja 2018-02-15 (09:18) 20 godzin i 26 minut temu

Tak dzieje się we wszystkich hotelach. W Polsce także.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~alexa 2018-02-15 (08:58) 20 godzin i 46 minut temu

hehe wyglada to na prawde duzo gorzej, tj 15-20minut na spratniecie pokoju w 4-5 gwiazdkowych hotelach, a czym sie sprzata? wszystkim... np. wlosy na dywanie najlepiej szczotka od kibla, oczywiscie za "minimum wage", z zycia wziete, welcome in london :D

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~SPRZĄTAJĄCY 2018-02-15 (08:22) 21 godzin i 22 minut temu

TO W LONDYNIE, A CO SIĘ DZIEJE W POLSCE, TO DOPIERO HORROR. NAJTAŃSZE (KOSZTEM PRACOWNIKÓW I ŚRODKÓW) FIRMY SPRZĄTAJĄCE MAJĄ NAJWIĘCEJ ZLECEŃ. DLACZEGO????? BO PRACOWNICY ALBO NA CZARNO, ZLECENIA, NAJNIŻSZA KRAJOWA. NARZĘDZIA PRACY TO MOP (1 NA ROK) NAJTAŃSZE ŚRODKI CZYSTOŚCI, CZĘSTO SAMA WODA, KTÓRĄ W WIADRACH TRZEBA NOSIĆ PO PIĘTRACH. MASZYNY Z DEMOBILU OD PRZYJACIÓŁ Z ZACHODU, A ZA "ZEPSUTĄ" CZYLI NIESPRAWNĄ OD POCZĄTKU, A NIE Z WINY PRACOWNIKA ZWOLNIENIE, LUB BRAK PENSJI I TAK MARNEJ, ALE Z CZEGOŚ TRZEBA ŻYĆ !!!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
1
~pol 2018-02-15 (08:18) 21 godzin i 26 minut temu

dlaczego musiala??tak wybrala i na to sie zgodzila nikt jej tam siląnie trzymal-prawda???przeciez mogla prxzychodzic 3 godziny wczesniej a nie tylko godzine-same siedecyduja na cos takiego a pozniej lament

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~mimi 2018-02-15 (07:40) 22 godzin i 4 minuty temu

Boże, to lepiej jeździć do agroturystyk niż do hoteli. WSTYD.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
20
~z gór 2018-02-14 (17:25) 12 godzin i 19 minut temu

Pracowałam jako pokojowa w kilku obiektach w Karkonoszach - od małych prywatnych pensjonacików po większe hotele. Wykorzystywanie ręczników - o ile nie są prane na miejscu w małym obiekcie - to normalka. Trzy pokoje /z łazienkami/ w godzinę sprzątane całkowicie przez jedną pokojową to jeszcze da radę. Gorzej jak norma to 4 pokoje a właściciel chodzi i sprawdza czy całe wykafelkowane ściany w łazience zostały świeżo umyte. Pokojowa musi sprzątnąć odkurzaczem, zmienić pościel, wytrzeć z kurzu wszystkie szafki /wnętrze też/, podlać kwiaty, zetrzeć ślady paluchów z telewizora oraz drzwi szaf i szyb okiennych, wymienić obrusik/serwetki, doposażyć barek, umyć cały prysznic/brodzik/osłony, umywalkę, sedes, bidet, posadzkę i kafelki na ścianach, umyć lustra, wyłożyć ręczniki, dywaniki, papier toaletowy, dolać/wymienić żel do mycia. Musi otworzyć pokój, wnieść-wynieść wszystko co wymienia, wnieść sprzęt i środki do sprzątania /praktycznie tylko hotele typu Gołębiewski dają pokojowej wózek/. Tak to wygląda. Dzięki pracy pokojowych turyści odpoczywają w obiektach. Pokojowe i ich osobista przyzwoitość decydują o komforcie gości czy turystów. Właściciele hoteli ustalają stawkę za pobyt na poziomie gwarantującym im po odliczeniu kosztów całkiem niezłe przychody. A praca pokojowych, pod presją czasu i w wiecznym niezadowoleniu kierowników najczęściej ma najniższą stawkę godzinową - często poniżej oficjalnej. Jak teraz - 10 zł/h. A w wielkim Gołębiewskim pokojowe przychodzą do pracy 2 godziny wcześniej by "wystać" w kolejkach do magazynków pościel i zaopatrzenie do pokojów oraz "chemię" do sprzątania, bo tuż przed ich dyżurem zabraknie tych podstawowych narzędzi pracy. Dlatego jest jak jest. Pracownik dzięki któremu hotel jest obiektem zapewniającym pokój i spanie jest najbardziej pogardzanym pracownikiem.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
9
~z gór 2018-02-14 (17:24) 12 godzin i 20 minut temu

Pracowałam jako pokojowa w kilku obiektach w Karkonoszach - od małych prywatnych pensjonacików po większe hotele. Wykorzystywanie ręczników - o ile nie są prane na miejscu w małym obiekcie - to normalka. Trzy pokoje /z łazienkami/ w godzinę sprzątane całkowicie przez jedną pokojową to jeszcze da radę. Gorzej jak norma to 4 pokoje a właściciel chodzi i sprawdza czy całe wykafelkowane ściany w łazience zostały świeżo umyte. Pokojowa musi sprzątnąć odkurzaczem, zmienić pościel, wytrzeć z kurzu wszystkie szafki /wnętrze też/, podlać kwiaty, zetrzeć ślady paluchów z telewizora oraz drzwi szaf i szyb okiennych, wymienić obrusik/serwetki, doposażyć barek, umyć cały prysznic/brodzik/osłony, umywalkę, sedes, bidet, posadzkę i kafelki na ścianach, umyć lustra, wyłożyć ręczniki, dywaniki, papier toaletowy, dolać/wymienić żel do mycia. Musi otworzyć pokój, wnieść-wynieść wszystko co wymienia, wnieść sprzęt i środki do sprzątania /praktycznie tylko hotele typu Gołębiewski dają pokojowej wózek/. Tak to wygląda. Dzięki pracy pokojowych turyści odpoczywają w obiektach. Pokojowe i ich osobista przyzwoitość decydują o komforcie gości czy turystów. Właściciele hoteli ustalają stawkę za pobyt na poziomie gwarantującym im po odliczeniu kosztów całkiem niezłe przychody. A praca pokojowych, pod presją czasu i w wiecznym niezadowoleniu kierowników najczęściej ma najniższą stawkę godzinową - często poniżej oficjalnej. Jak teraz - 10 zł/h. A w wielkim Gołębiewskim pokojowe przychodzą do pracy 2 godziny wcześniej by "wystać" w kolejkach do magazynków pościel i zaopatrzenie do pokojów oraz "chemię" do sprzątania, bo tuż przed ich dyżurem zabraknie tych podstawowych narzędzi pracy. Dlatego jest jak jest. Pracownik dzięki któremu hotel jest obiektem zapewniającym pokój i spanie jest najbardziej pogardzanym pracownikiem.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
8
~Anna 2018-02-14 (17:14) 12 godzin i 30 minut temu

W hotelach normy są tak wyśrubowane (praca na akord), że wszędzie tak wygląda czy hotel zatrudnia sam, czy wynajmuje firmę sprzątającą... I tak dobrze jaka do łazienki używa się mocnego środka odkażającego...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
8
~byla pokojowa 2018-02-14 (17:09) 12 godzin i 35 minut temu

tak sie sprzata kazdym hotelu na swicie. Pokojowe maja do tego stare podarte reczniki ale nadmiar pokoi do sprzatania nie pozwala im na uzupelnianie " szmat " w ciagu dnia wiec " jadą" tym co maja pod ręką. To nie tylko sprzatanie recznikami, jak recznik tylko lekko wilgotny to sie go sklada i wiesza ponownie, Szklanki tez sie myje w umywalkach i wyciera brudnymi recznikami, nie mowiac juz ze si nie zmienia przescieradel ect

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
0
~hmmm... 2018-02-14 (17:08) 12 godzin i 36 minut temu

Czyli to jest jednak nie normalne z tymi ręcznikami? ... 3 pokoje w ciągu godziny? mało ;o ogólnie pokój to około 10-15min.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
13
~bucior 2018-02-14 (15:59) 13 godzin i 45 minut temu

W hotelu we FROMBORKU dwa lata temu kilka osób zjadło kolacje dosłownie zebraną ze zmywaka ....napewno jesto wiele wiecej takich przypadków i wcale nie trzeba szukac na wyspach.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
10
~sama prawda 2018-02-14 (15:47) 13 godzin i 57 minut temu

w amster w 4 gwiazdkach dokladnie tak samo....

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.
"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.