Styl życia

Sól himalajska - obalamy mity

Ma charakterystyczny różowy kolor i na pierwszy rzut oka właśnie to odróżnia ją od zwykłej, białej soli. Do tego można przeczytać o niej, że jest korzystna dla zdrowia, a nawet że "nie ma nic wspólnego ze szkodliwym chlorkiem sodu". Czy sól himalajska faktycznie jest taka wspaniała, jak o niej piszą? Sól himalajska to ciągle sól. Składa się więc głównie z chlorku sodu, a jej nadmierne spożycie będzie równie szkodliwe, jak soli kamiennej czy soli morskiej. Sól ta zawiera ponoć "84 dodatkowe minerały". Niezbędnych do życia pierwiastków jest tymczasem zaledwie 28. Zostaje jeszcze zatem 56 innych pierwiastków. Wśród nich śladowe ilości metali ciężkich i promieniotwórczych. Nie ma żadnych badań naukowych, które dowodziłyby korzystnego lub szkodliwego wpływu soli himalajskiej na zdrowie. Warto pamiętać jednak, że zwykła sól kuchenna, w przeciwieństwie do soli himalajskiej, jest jodowana. Jod jest pierwiastkiem niezbędnym m.in. do prawidłowej pracy tarczycy i to właśnie dzięki jodowaniu soli kuchennej udało się wyeliminować w Polsce powszechny wcześniej zwłaszcza na południu kraju, niedobór jodu.

... więcej »

sól himalajska, sól kamienna, jod, zdrowie 1:44

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (17)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~Jer 2018-12-06 (09:11) 5 godzin i 58 minut temu

Najważniejsze to nie jeść soli do której dodają innych środków chemicznych, które mają przeciwdziałać zbrylaniu się soli. Najlepsze zwykła sól kamienna bez dodatków.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
1
~saddsasda 2018-12-06 (10:40) 4 godziny i 29 minut temu

no cóż nie każdemu ten jod jest potrzebny. Nie chcę skłamać ale chyba Duńczycy badali że m.in. jod powoduje hashimoto. Oczywiście ten sztuczny. Stosuje dietę m.in. bez tej soli jodowanej tylko z tą różową i jak na razie nie anty tpo i anty tg są w normie a tak nie było. Co prawda jestem z północy i jem warzywka ze swojego ogródka więc może tego jodu dostarczam z warzywkami ale bynajmniej nie jest chemiczny.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~Luc82 2018-12-06 (09:50) 5 godzin i 19 minut temu

Haaaaa... dzięki soli udało się wyeliminować niedobory jodu ... bardzo śmieszne. Tak samo śmieszne jak ilość jodu, którą spożywamy wraz z tą solą. Japończycy spożywają średnio 10 - 15 mg jodu na dobę i maja najzdrowsze tarczyce na świecie. Tymczasem soli jodowanej należało by zjeść z 10 łyżeczek, co jak wiadomo jest niemożliwe. Poza tym chodzi właśnie o te wszystkie mikroelementy włącznie z promieniotwórczymi, których w zwykłej soli nie ma.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~Wnuczek 40 letni 2018-12-06 (09:50) 5 godzin i 19 minut temu

Kupować grubą, czerwoną sól z Kłodawy, po co himalajska. Ja mam dowód naukowy że sól z Kłodawy jest super, mam dziadka i babcię po 90 lat i solą jedzenie mocno, właśnie stosują sól grubą czerwoną kłodawską im nie zaszkodziła, są zdrowi, na nic nie chorują. Jakich dowodów więcej trzeba. Nie maja żadnego ciśnienia

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
3
~kłodawiak 2018-12-06 (09:12) 5 godzin i 57 minut temu

Kupować sól kłodawską - jodowaną z mikroelementami..... tania i najzdrowsza !!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
10
~żabka 2018-12-05 (03:02) 12 godzin i 7 minut temu

tym jodowaniem to bym tak nie entuzjazmowała się. to jest dobre tam, gdzie faktycznie występują niedobory jodu, ale jest wiele rejonów gdzie tego jodu nie brakuje i dodatkowe dawki jodu pochodzące z soli są po prostu szkodliwe. jest też szereg leków, które powodują odkładanie jodu w organizmie i w takich przypadkach jod bywa wręcz zabójczy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~nmn 2018-12-06 (00:58) 14 godzin i 11 minut temu

koncernowe bzdury ktore starają sie udowodnić ,ze wszystko co zdrowe szkodzi Ku chwale big farmy

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~mik 2018-12-06 (00:57) 14 godzin i 12 minut temu

Co za bzdury jodu tam tyle co nic a po otwarciu paczki blyskawicznie sie ulatnia !!! Dlaczego wycofuje sie jod z uzycia i zastepuje się go trujacym bromem ? Dlaczego nie suplementuje sie jodu tylko uczy konowałów ,ze jod szkodzi ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
11
~Maria 2018-12-04 (22:13) 16 godzin i 56 minut temu

Nasza sól kłodawska też jest różowa, jest stąd a takie produkty lepiej spożywać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~mm 2018-12-04 (22:39) 16 godzin i 30 minut temu
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~Piotr 2018-12-04 (22:17) 16 godzin i 52 minut temu

Sól kuchenna jest jodowana, a często nawet wypadowa.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~nike32 2018-12-04 (15:24) 23 godzin i 45 minut temu

Nie udowodniono też że jest bardziej szkodliwa od zwyklej. Jak wszędzie potrzebny jest umiar. Do powszechnego użytku ożywam soli zwyklej tj np.solenie kartofli zaś do solniczek młynków ożywam himalajskiej lub kwiatu soli.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
15
~Rob Roy 2018-12-04 (11:38) 3 godziny i 31 minut temu

WAŻNE!!! Do najtańszej i popularnej soli , którą kupujemy często dodawane są środki chemiczne – antyzbrylacze, które zapobiegają tworzeniu się gródek w soli kuchennej zwłaszcza w wzbogaconej jodkami i fluorkami. Typowy antyzbrylacz to E536 – żelazocyjanek potasu. Pod wpływem działania silnych kwasów, tj. kwas solny w żołądku, związek ten rozkłada się rozkłada się i wydziela trujący cyjanowodór. Jeśli więc na opakowaniu soli znajdziesz oznaczenie E536 , odstaw ją na półkę. Sól , która jest drobna i miałka wydaje się ładniejsza , nie zbryla się i łatwo wysypuje z solniczki, ale to właśnie ona ma w swoim składzie E536. Ta, która już tak nie zachwyca i zbija się w grudki jest jednak naturalna. Nie kupuj więc soli z antyzbrylaczami! O tym niestety "tfurca" tej antyreklamy soli himalajskiej zapomniał......

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
1
~irea 2018-12-03 (16:43) 22 godzin i 26 minut temu

to dalczego ma sproszkowane szkło w swoim składzie!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Dziwny wzór na Marsie

Dziwny wzór na Marsie

Wiadomości
Europejska Agencja Kosmiczna pokazała zdjęcia "włochatych pająków", jakie wykonał orbiter ExoMars. Tajemniczy wzór znajduje się na jednym z marsjańskich grzbietów górskich. Naukowcy uważają, że przyczyną powstania wzoru mogły być tysiące niewielkich marsjańskich tornad. W rzeczywistości pająki nie są niebieskie, a ciemnoczerwone. Zdjęcie zostało pokolorowane.
Radosław Sikorski ostro o Zalewskiej i Brudzińskim

Radosław Sikorski ostro o Zalewskiej i Brudzińskim

Tłit
- To, co zrobiła w edukacji, to skandal na miarę dekady. Rozmawiam z rodzicami - są wściekli, że jest podwójny rocznik. Połowa dzieci nie dostanie się do liceów, do których chciała się dostać. Ktoś taki jest nagradzany startem do PE? Niebywałe - mówił Sikorski o Annie Zalewskiej w programie "Tłit". O kandydaturze Joachima Brudzińskiego stwierdził z kolei: "To zagadka. To miał być przecież delfin PiS-u. Chyba stracił wiarę - czy to w PiS, czy na odziedziczenie korony po Kaczyńskim. Niech najpierw pokaże, że umie złapać Falentę. Jak mnie będą pytać w Brukseli: ten Brudziński to kto?, to nie będę mógł go pochwalić za skuteczność".
"Tusk przyjedzie i pozamiata". Sikorski nie ma wątpliwości

"Tusk przyjedzie i pozamiata". Sikorski nie ma wątpliwości

Tłit
- To smutne, że tak wielki kraj się tak autodegraduje. Niech to będzie przestrogą dla naszych eurofobów, którzy piali z zachwytu na szarże nacjonalistyczne torysów brytyjskich. Dziś widzimy, do czego to prowadzi - mówił o brexicie Radosław Sikorski w programie "Tłit". Odniósł się również do stwierdzenia, że to Donald Tusk jest odpowiedzialny za brexit. - Wiadomo, Tusk jest odpowiedzialny za Smoleńsk, za brexit i za parę innych rzeczy. Tylko że to Wielka Brytania nadal negocjuje sama ze sobą, nadal nie wie, czego chce - wskazał. Co z powrotem szefa Rady Europejskiej do kraju? - Tusk przyjedzie i pozamiata. Skończy się jego kadencja, wróci i będzie prezydentem. Jestem o tym przekonany - podsumował Sikorski.
TVP usunęło "niewygodną" sondę. Sikorski: to bezczelne i głupie

TVP usunęło "niewygodną" sondę. Sikorski: to bezczelne i głupie

Tłit
"Czy akceptujesz możliwość adopcji dzieci przez pary homoseksualne?" - takie pytanie zadało TVP Info w sondzie do programu "Strefa Starcia". Wynik? Większość odpowiedziała: "tak". Sondę skasowano. - Za nasze pieniądze uprawia się partyjną propagandę. To rzecz skandaliczna, którą trzeba będzie rozliczyć - komentował Radosław Sikorski w programie "Tłit". - To bezczelne i głupie. Urban robił propagandę komunistyczną wiarygodniej i inteligentniej niż robi to Kurski - dodał.
Prof. Środa bezlitośnie o Schetynie. Sikorski komentuje

Prof. Środa bezlitośnie o Schetynie. Sikorski komentuje

Tłit
Prof. Magdalena Środa skrytykowała Grzegorza Schetynę za listy KE do europarlamentu. Napisała o "idiotycznych wyborach", wskazując m.in. na "człowieka z puszczy", czyli W. Cimoszewicza. - Gdyby prof. Środa zamiast wypowiadać opinie o polityce, weszła do niej, to by się przekonała, że jest trudniejsza niż się wydaje z zewnątrz. Trzeba dokonywać bolesnych kompromisów, także kosztem kolegów - wartościowych, ciężko pracujących, znających się na UE - komentował Radosław Sikorski w programie "Tłit". - Schetyna zrobił, co do niego należało. Sklecił Koalicję Europejską, ludzi, którzy chcą, aby w Polsce była praworządność i aby miejsce Polski w UE było mocniejsze niż dzisiaj. To oczywiście oznacza, że nie wszyscy dostaną to, czego się spodziewali, ale takie kompromisy w trudnym momencie układania list nas nie dziwią - dodał, komentując tarcia o miejsca na listach.
Sikorski reaguje na wypowiedź Kaczyńskiego. Mocne słowa

Sikorski reaguje na wypowiedź Kaczyńskiego. Mocne słowa

Tłit
"Wara od naszych dzieci" - mówił Jarosław Kaczyński na konwencji PiS w Katowicach. Co na to Radosław Sikorski? - Nie wiedziałem, że Kaczyński ma dzieci, ale z historii pamiętam, że homoseksualiści byli jednymi z pierwszych więźniów niemieckich obozów koncentracyjnych. Kaczyński próbuje powtórzyć schemat z wyborów parlamentarnych - znaleźć grupę słabą, nastraszyć nią społeczeństwo - wtedy byli uchodźcy, teraz homoseksualiści - i na tym strachu jechać do wyborów. Dość parszywa metoda polityczna - komentował w programie "Tłit". - PiS próbuje zmieniać temat, bo nie ma żadnych koncepcji europejskich. W Europie jest na cenzurowanym. Próbuje wysłać do Europy ludzi, którzy nawet językami nie mówią - dodał.
Radosław Sikorski gościem programu "Tłit". Czekamy na Wasze pytania!

Radosław Sikorski gościem programu "Tłit". Czekamy na Wasze pytania!

Wiadomości
Radosław Sikorski to były minister w rządzie PiS, a dziś wielki przeciwnik Jarosława Kaczyńskiego. Dlaczego jednak startuje z jednej listy z byłymi członkami PZPR? Czy chęć odsunięcia PiS od władzy uświęca wszystkie środki? M.in. o to będziemy pytać Radosława Sikorskiego w programie "Tłit". Czekamy również na pytania od Państwa. Przesyłajcie je za pośrednictwem dziejesie.wp.pl. Obiecujemy, że te najciekawsze zadamy byłemu szefowi MSZ w naszym programie. Zapraszamy do oglądania w poniedziałek 18 marca o godz. 8:30 na WP.pl.
Awaryjne lądowanie boeinga. Relacja pasażera

Awaryjne lądowanie boeinga. Relacja pasażera

Wiadomości
Pozostawili nam do decyzji, czy chcemy czekać aż naprawią usterkę, czy wysiadamy - relacjonuje Wirtualnej Polsce Mike, który podróżował w piątek boeingiem z Frankfurtu do Warszawy. Samolot musiał awaryjnie lądować.
Kaczyński: wara od naszych dzieci. Ostra reakcja prezesa PiS na słowa wiceprezydenta Warszawy

Kaczyński: wara od naszych dzieci. Ostra reakcja prezesa PiS na słowa wiceprezydenta Warszawy

Wiadomości
- Dziś dziękuję za szczerość panu wiceprezydentowi Warszawy, który postawił sprawę jasno: nie chodzi o żadną tolerancję, chodzi o afirmację związków jednopłciowych, ich małżeństwa. Żeby miały prawo do tego, żeby adoptować dzieci. Otóż mówimy "nie". A w szczególności jeśli chodzi o dzieci. Wara od naszych dzieci - tymi mocnymi słowami Jarosław Kaczyński odniósł się do wywiadu Pawła Rabieja w "Dzienniku Gazecie Prawnej", w którym mówił o kwestii wprowadzenia związków partnerskich czy adopcji dzieci przez pary homoseksualne.