Telewizja naziemna Wirtualnej Polski- WP.TV


Ciekawostki

Prześwietlili kamienne płyty. Ukazały się okrutne sceny

Odcięte głowy, rzymski orzeł z krwawymi szponami. M.in. takie sceny, w żywych kolorach, mogli oglądać Szkoci w II w. n.e. Brutalne murale były wymalowane na Wale Antonina: sięgającej najdalej w głąb wyspy rzymskiej fortyfikacji. Naukowcy odkryli je dzięki gruntownemu badaniu tablic dystansowych. Prześwietlili bowiem kamienne płyty i okazało się, że są na nich resztki farby. Malunki miały odstraszać "barbarzyńców". Mimo że sceny były wyjątkowo okrutne, to Rzymianom dały niewiele. Legiony wycofały się z Wału Antonina 8 lat po jego ukończeniu.

... więcej »

szkocja, wał antonina, rzymianie, historia 10 408 1:34

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (6)
Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
0
~przestroga 2018-05-18 (07:37) 5 godzin i 32 minut temu

Pogańskie czasy... I pomyśleć, że wielu chciałoby powrotu do tego. Myślą,że bez Pana Boga da się coś dobrego zbudować. A zawsze kończy to się tak samo - okrucieństwem, tyranią i śmiercią.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
0
~LOLO 2018-05-17 (10:27) 2 godziny i 42 minut temu

I JUŻ WTEDY BYŁY MALUNKI JAK NIEMCY MORDOWALI LUDZI . I NAWET ODNALEZIONO TAKI MALUNEK JAK POLACY WIECHALI DO NIEMCÓW I ZROBILI Z NIMI PORZĄDEK

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~mar 2018-05-17 (10:11) 2 godziny i 58 minut temu

Jak na tamte czasy Rzym był wyjątkowo cywilizowany

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
5
~dziadek j. 2018-05-14 (17:10) 19 godzin i 59 minut temu

Rzymskie budowle powalają potęgą . Np. na terenie dzisiejszej Turcji (np. okolice Side), co kilkanaście kilometrów zbudowali okazałe amfiteatry (zwykle na kilka tysięcy miejsc)- i to jak daleko od Rzymu.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~Rosomak 2018-05-14 (16:52) 20 godzin i 17 minut temu

Okrucieństwo nie było w Rzymie czymś, za co dyskwalifikowaniu danego człowieka jako kogoś do którego szacunku nie miało się jeżeli odnosiło się do niewolnika czy wroga. Okrucieństwo było raczej brzydka wadą, którą nie wypadało się chwalić

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Czarnecki o akcji poznańskich pseudokibiców. "Jestem przeciwny odpowiedzialności zbiorowej"

Czarnecki o akcji poznańskich pseudokibiców. "Jestem przeciwny odpowiedzialności zbiorowej"

Tłit
Europarlamentarzysta PiS radzi jak poradzić sobie z kibolami, którzy zdemolowali stadion w Poznaniu. - Bierzmy przykład z Wielkiej Brytanii. Mam wrażenie, że lepiej będzie, jeśli wyeliminujemy konkretne osoby dając im zakazy stadionowe. Zamykanie obiektów sportowych to odpowiedzialność zbiorowa, której jestem przeciwny - mówił. Ryszard Czarnecki nawiązał też to sprawy rac, które trzymali Sławomir Neumann i Andrzej Halicki oraz tych użytych na stadionie. - Jak ktoś łamie prawo, to trzeba liczyć się z konsekwencjami. Tu nie ma taryfy ulgowej, bez znaczenia czy ktoś jest politykiem czy kibicem. Kibice to piękni patrioci, ale trzeba przestrzegać prawa. 99 proc. osób nic nie zrobiła, a zapłacą za to wszyscy - zakończył.
Pogłoski wokół Tuska i Szydło. Czarnecki komentuje

Pogłoski wokół Tuska i Szydło. Czarnecki komentuje

Tłit
Donald Tusk rozważa start w przyszłorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Mandat europosła miałby pomóc mu uniknąć prokuratorskich zarzutów w związku z katastrofą smoleńską. Do sprawy odniósł się w programie "Tłit" europoseł PiS Ryszard Czarnecki. Wskazał, że do tej pory nie było sytuacji, by urzędujący szef instytucji unijnej kandydował do Europarlamentu. - Gdyby Tusk rzucił szefowanie Radzie Europejskiej, by kandydować do PE, byłoby to sensacyjne - ocenił. Czarnecki odniósł się również do pogłosek o kandydowaniu do PE Beaty Szydło. Powiedział, że była premier jest "bliska" takiej decyzji. - Jej start jest prawdopodobny, ale decyzję podejmie ona i prezes Jarosław Kaczyński - podkreślił.
Polityk PiS o stanie zdrowia Kaczyńskiego. "Choroba to dla niego bolesne utrudnienie"

Polityk PiS o stanie zdrowia Kaczyńskiego. "Choroba to dla niego bolesne utrudnienie"

Tłit
Ryszard Czarnecki zdradził jakie uczucia towarzyszą prezesowi PiS w związku z pobytem w szpitalu. - Ta choroba to dla niego bolesne utrudnienie. Jakiekolwiek spekulacje nie mają sensu, bo prawda jest znana. Wyjście Jarosława Kaczyńskiego ze szpitala to decyzja jego samego i lekarzy. Zdarzało się już, że podejmował decyzje nie będąc w Sejmie - mówił. Europoseł wypowiedział się na temat ewentualnych następców lidera PiS. - PiS to nie jest delfinarium. Zostawmy te opowieści. Ja o żadnych delfinach nie słyszałem. Prezes Kaczyński będzie kierował partią jeszcze przez długi czas. Odradzam potencjalnym kandydatom ustawianie się do tej roli. Nie ma o tym żadnej dyskusji. Jarosław Kaczyński był, jest i będzie liderem Prawa i Sprawiedliwości - stwierdził.
Czarnecki o protestujących w Sejmie. "Nie powinny wywlekać tego poza granice kraju"

Czarnecki o protestujących w Sejmie. "Nie powinny wywlekać tego poza granice kraju"

Tłit
Europarlamentarzysta PiS krytycznie ocenia czwartkową próbę wywieszenia banneru przez rodziców osób niepełnosprawnych. - Sytuacja, gdzie za wszelką cenę próbuje się wyciągnąć sprawę poza granice kraju nie jest właściwa. To umiędzynarodowianie wewnątrzpolskiego protestu. Takie rzeczy powinny być załatwiane w Polsce - mówi Ryszard Czarnecki. - Jeśli panie tak czynią muszą liczyć się z reakcją. Na początku środowisko niepełnosprawnych było jednolite, a teraz się podzieliło. Protestujący nie reprezentują całego środowiska. Ja stwierdzam fakt, to fotografia rzeczywistości - dodaje.
Polka musiała przejść test ze znajomości polskiego na angielskiej granicy.

Polka musiała przejść test ze znajomości polskiego na angielskiej granicy.

Wydanie: 24 maja 2018
Pani Agata Gostyńska, która pracuje w organizacji przeprowadzającej negocjacje Brexitowe, miała trudności z dostaniem się do Anglii. Na granicy musiała zdać test ze znajomości języka polskiego. Jeden z czołowych brytyjskich naukowców zajmujących się nowotworami zasugerował, że wychowywanie dziecka w zbyt sterylnych warunkach, może mieć związek z zachorowaniami na białaczkę. Zapraszamy na „Obiegówkę” z Kubą Jankowskim. 
Protest w Sejmie. Interwencja Straży Marszałkowskiej, wezwano ratowników

Protest w Sejmie. Interwencja Straży Marszałkowskiej, wezwano ratowników

Wiadomości
Awantura w Sejmie. Protestujący próbowali dwukrotnie powiesić transparent z hasłem w języku angielskim w oknie. Interweniowała Straż Miejska, prosili o zamknięcie okna ze względów bezpieczeństwa.Po incydencie wezwano ratowników do protestujących.
Julia Skripal w pierwszym wywiadzie po zamachu

Julia Skripal w pierwszym wywiadzie po zamachu

Wiadomości
- Po 20 dniach w śpiączce, obudziłam się i usłyszałam, że zostaliśmy otruci. Ciągle nie mogę się pogodzić z tym, że zostaliśmy zaatakowani w taki sposób. Fakt, że użyto gazu bojowego jest szokujący - mówi Julia Skripal w pierwszym swoim wystąpieniu przed kamerą po zamachu na życie jej i jej ojca, do którego doszło 4 marca. Córka byłego, podwójnego agenta - Siergieja Skripala - powiedziała m.in. w wywiadzie, że chce wrócić do Rosji. Podziękowała personelowi szpitala za opiekę. Wyznała też, że po ataku w jej życiu zaszły "miażdżące zmiany".
Czarzasty emocjonalnie o słowach członka PO. „G***o prawda”

Czarzasty emocjonalnie o słowach członka PO. „G***o prawda”

Kto nami rządzi?
- Nie powinienem atakować ludzi, powinienem walczyć o sprawę – powiedział w programie „Kto nami rządzi?” przewodniczący SLD Włodzimierz Czarzasty. Polityk uznał, że elektorat PO został w wielu sprawach oszukany.
Posłowie PO ścigani za odpalenie rac. Sienkiewicz komentuje

Posłowie PO ścigani za odpalenie rac. Sienkiewicz komentuje

Tłit
"Kuriozalna historia" - tak były szef MSW Bartłomiej Sienkiewicz komentuje ściganie Andrzeja Halickiego i Sławomira Neumanna za odpalenie rac na Marszu Wolności. - Rząd PiS bawi się w jednookiego sędziego. Nie widzi pirotechniki na Marszu Niepodległości, ale jak dwóch posłów odpali race, od razu wszczyna postępowanie. To absurdalne. Łatwiej jest walczyć z posłami opozycji niż z kibolami - komentował w programie "Tłit".