Ciekawostki

Naukowcy rozwiązali tajemnicę konstrukcji piramid sprzed 4,5 tys. lat

Naukowcy twierdzą, że rozwiązali tajemnicę położenia piramid w Gizie. Do ich precyzyjnego wymierzenia wykorzystywano jesienną równonoc. Cień rzucany na drewniany słup pomógł Egipcjanom wykreślać punkty tworzące mury piramidy. Być może ostatecznie rozwiązano tajemnice precyzyjnej konstrukcji sprzed 4,5 tysiąca lat. Używając drewnianego pręta, Egipcjanie przez cały dzień śledzili przesuwające się słońce, by narysować idealne linie biegnące ze wschodu na zachód. Cień w dniu równonocy pozwalał na precyzyjne wymierzenie linii. Naukowcy przeprowadzili własne badania, które potwierdziły te teorie. Wyznaczali oni linię za cieniem słońca od 22 września 2016 r. - pierwszego dnia jesiennej równonocy w 2016 r. Powstała seria punktów tworząca prawie idealną linię wschód-zachód. A jak Egipcjanie wyliczali równonoc? Odliczali 91 dni po letnim przesileniu. Naukowcy podkreślają, że Egipcjanie mogli zastosować jeszcze inne metody dotyczące położenia słońca lub gwiazd w celu wyrównania budowanych piramid.

... więcej »

giza, egipt, eksperyment, równonoc, piramidy 1:03

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (45)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~Jan Hadaś 2018-02-22 (21:20) 20 godzin i 40 minut temu

Bla, Bla> # piramid w Gizie nie zbudowali Egipcjanie : faraon Cheops i jego syn Dzoser i.. Cheops odbudował świątynię Izydy wraz z wizerunkami bogów , która znajdowała się obok wielkiej piramidy> Izyda była panią wielkiej piramidy> < Jak pisze Zecharia Sitchin w swojej książce "Wojny bogów i ludzi" kosmici zbudowali 3 piramidy w Gizie , dlatego,ze był potrzebny punkt orientacyjny dla statków kosmicznych lądujących na nowym kosmodromie położony naprzeciw piramid na Synaju , na południe od Jerozolimy/ zbudowanym po potopie, a ten miał miejsce około 10.800 lat pne/ Piramidy zbudowano przed potopem / dlatego nikt nie wie jak je zbudowano/ O piramidy toczonoiwojny pomiędzy synami EnKi Pana Ziemi - boga Ptaha , a synami Enlila_ Pana Rozkazu/ tego z ogrodu E.din / bibilijnego Edenu/< Zwyciężyli synowie Enlila: Ninurta i jego bracia< przegrał przede wszystkim bóg RA- Marduk - syn EnKi; musiał opuścić Egipt, nastapiła nowa dynastia boska w Egipcie z bogiem Thotem na czele/ młodszy brat RA/, było to w roku 8670- pne

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~można prościej 2018-02-22 (10:44) 7 godzin i 16 minut temu

Linię wschód-zachód można wykreślić znacznie prościej, bez wyznaczania równionocy. Wystaczary wbić pręt pionowo w ziemię i mierzyć jego cień w ciągu dnia. Gdy cień jest najkrótszy, jest godzina 12, a cień ten wskazuje dokładnmie linię płnoc-południe. Teraz nalezy wyklręślic linie prostopadłą do niej i to bedzie kierunek wschód-zachód. Kąt prosty moża wyznaczyć za pomocą trójkąta egipskiego (kawałek sznurka z zawiązanuymi na nim w w równych odstępach 12 węzłami - taki szunurek trzy osoby magą łatwo roziagnąć w kształ trójkąta prostokątnego o bokach 3, 4 i 5)

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~ps 2018-02-22 (09:58) 8 godzin i 2 minuty temu

cień rzucany NA drewniany słup, drewniany pręt. WP ma dziadowskich redaktorków.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
3
~Jasio 2018-02-22 (02:11) 15 godzin i 49 minut temu

A bloki kamienne nosili na drągach.Naukowcom wręczyć nagrodę za twórczość,a może raczej łopaty i niech dokopią się do labiryntów .

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~naukowiec 2018-02-22 (02:03) 15 godzin i 57 minut temu

No i na tak trywialnej hipotezie zdoktoryzowało się i zhabilitowało wielu. Spędzili miły i długi naukowo czas na wyjeździe do Egipty. Wydrukowali opasłe tomy swoich prac. Dyskutowali tysiące godzin. A wszystko to na koszt jakiegoś podatnika. A prawdziwe przyczyny przyczyny i sposoby budowy piramid czekają do odkryci na ich wnuki. Też będą mieli dobrze na koszt przyszłych podatników.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~Japol 2018-02-21 (21:57) 20 godzin i 3 minuty temu

Normalnie powinni dostać Nobla - wyjaśnili wszystko, przy pomocy pręta drewnianego i to nawet bez sznurka ? Niebywałe i nikt na to nie wpadł.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~satch 2018-02-21 (17:48) 12 minut temu

Nie wiemy niestety jaką `````dysponowali technologią i techniką? Nie jest możliwie, by tak skompilowane budowle wzniesiono przy użyciu prostych prymitywnych i narzędzi.......

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~inzynier 2018-02-21 (17:39) 21 minut temu

Do produkcji kamienia na piramidy uzywali betoniarek. Woda i piach byl na miejscu a cement to z Marsa sprowadzali.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~jar 2018-02-21 (17:38) 22 minut temu

Chyba Amerykanie doszli do takiego wniosku, razem z tym egipskim archeologiem .

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
26
~nio 2018-02-21 (10:01) 7 godzin i 59 minut temu

wyznaczenie punktów czy linii to nie żaden wyczyn :) niech teraz ci naukowcy w 20 lat położą 2,3 miliona bloków kamiennych z taką precyzją. Aaa jeszcze niech nie zapomną ich wydobyć i obrobić. Za pomocą miedzianego dłuta i sznurka oczywiście.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
6
~kibol 2018-02-21 (09:50) 8 godzin i 10 minut temu

kijem z dokładnością tysięcznej , to jakiś żart. dzisiaj trudno byłoby wyznaczyć pozycję piramid z taka dokładnością

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~laik 2018-02-21 (09:59) 8 godzin i 1 minutę temu

jak wiadomo każdą linię prostą można wyznaczyć za pomocą 2 punktów - więc wystarczyło spojrzenie, w dniu równonocy, na wschód I drugie - na zachód, dwa patyki i naciągniety sznurek - linia wschód-zachód gotowa....

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~xx 2018-02-21 (09:43) 8 godzin i 17 minut temu

tak,tak no i niech jeszcze naukowcy dodadzą ,że jaskiniowcy grzali mięso w mikrofalówce

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
10
~Rxd 2018-02-21 (08:46) 9 godzin i 14 minut temu

Kolejna "chora teoria". Naukowcy gó**o wiedzą jaką techniką i kto tak naprawdę zbudował piramidy! To samo dotyczy nazwy Piramidy Cheopsa, która powstała dużo wcześniej niż żył Cheops!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
12
~zaqaz 2018-02-21 (08:45) 9 godzin i 15 minut temu

Taaaa.... aby cień precyzyjnie wyznaczył wierzchołki drewniany pręt miał oczywiście 147 metrów wysokości.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
9
~Szyderca 2018-02-21 (08:38) 9 godzin i 22 minut temu

A pręt drewniany wytopili w hucie stalowa wola.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
6
~Ares 2018-02-21 (08:36) 9 godzin i 24 minut temu

Ani kosmici, ani prymitywni ludzie, tylko cywilizacja na ziemi była kiedyś na wyższym poziomie niż dziś. Tak jak naszą może zmieść w każdej chwili wojna atomowa, tak tamtą zmiotła.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
5
~Swinks 2018-02-21 (07:21) 10 godzin i 39 minut temu

Najlepszy cień był w nocy PO POłudniu.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~kuba 2018-02-21 (08:31) 9 godzin i 29 minut temu

DREWNIANY PRĘT !!!!!!! rewelacja....ale co to ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
8
~DziadekMaKaca 2018-02-21 (08:03) 9 godzin i 57 minut temu

Od kilku lat min. poprzez media jesteśmy przygotowywani do pogodzenia się z faktem,że to nie bogowie stworzyli człowieka,lecz starożytni kosmici. Piramidy nie zostały stworzone po to by pogrzebać w nich faraonów i królów inkaskich,lecz po to by produkowały energie. Przecież te fakty są udowodnione.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.
"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.