Styl życia

Lepiej jeść rzadziej

Niektórzy przekonują, że człowiek powinien jeść 5 posiłków dziennie. Badania potwierdzają, że to mit. Podobno, by utrzymać dobrą sylwetkę powinno się jeść mało, ale często. Badacze przekonują, że dla zdrowej osoby model ten jest pozbawiony sensu, bo jest sprzeczny ze stylem żywienia, do którego człowiek jest przystosowany biologicznie. Dopiero od niedawna ilość dostępnej żywności pozwala na częste jedzenie. Nasi pradziadkowie przeważnie jedli tylko 2 posiłki w ciągu dnia, ale za to w dużych porcjach.

... więcej »

jedzenie, zdrowie, żywność, dieta, odchudzanie 36 994 1:39

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (49)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~essex 2018-10-15 (00:08) 37 minut temu

autor miał na myśli tydzień, jemy śniadania w poniedziałki i kolacje w czwartki, mniej więcej co osiemdziesiąt godzin - i oszczędnie, i schudnąć łatwo....

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
3
~nord 2018-10-14 (18:59) 5 godzin i 46 minut temu

ja tak robię i schudłem 8kg w ciągu 1,5 miesiąca,

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
14
Zgadzam się z opinią
18
~buła 2018-10-11 (17:24) 7 godzin i 21 minut temu

nasi dziadkowie jedli 2 razy dziennie i dlatego zyli średnio 50 lat dziś ludzie żyją dłużej .Każdy powinien jeść ile chce i kiedy chce.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 4

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~jaro 2018-10-14 (17:37) 7 godzin i 8 minut temu

"Dobrze powstrzymywać się od jedzenia do kilkudziesięciu godzin na dobę." Najlepiej 30!!!!!! Co za baran to pisał?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
6
~piter 2018-10-14 (16:19) 8 godzin i 26 minut temu

moi pradziadkowie zyli ponad 90 lat

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~robert 2018-10-14 (15:46) 8 godzin i 59 minut temu

JEDZ UROZMAICENIE RAZ DZIENNIE DO SYTA BĘDZIESZ ŻYĆ STO LAT

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
15
~robson 2018-10-12 (11:32) 13 godzin i 13 minut temu

1. Nasi pradziadkowie mieli inny styl życia (nie spędzali tyle czasu co my w biurach i przed komputerami, więc nie mieli problemów ze spalaniem tych nadmiarowych kalorii zgromadzonych w 2 posiłkach), więc trudno ich stawiać jako argument w dyskusji o nas. 2. Nasi praprapradziakowie żyli 30-40, więc taka argumentacja tym bardziej jest głupia. 3. Autor to dureń

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
5
~mania 2018-10-14 (12:23) 12 godzin i 22 minut temu

A ja jem 5 małych posiłków dziennie, mam 65 lat, nigdy się nie odchudzałam, jestem szczupła. Nienawidzę najadać się do syta, gdy jestem na jakimś przyjęciu i trochę więcej zjem, a przede wszystkim zaburzę rytm dnia, źle się potem czuję.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
8
~wiolka 2018-10-13 (19:49) 4 godziny i 56 minut temu

Nasi pradziadkowie żyli o wiele krócej....

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
10
~LeśnikWyklęty 2018-10-13 (22:59) 1 godzinę i 46 minut temu

Przede wszystkim obalmy kilka mitów. W większości przypadków dietetycy, czy psycholodzy to nie naukowcy. Oni nie powołują się na wiarygodne badania, ale powtarzają wymyślane przez siebie teorie. Zapytajcie dowolnego dietetyka, żeby pokazał źródło, dowód naukowy na dowolną zasadę, którą zaleca. Nie uzyskacie odpowiedzi, bo nie ma rzetelnych badań na ten temat. Poważni naukowcy dementują za to różne bzdury, które dietetycy powtarzają od lat. Na przykład o szkodliwości cholesterolu w diecie (jajka!) czy nasyconych kwasów tłuszczowych. Dietetycy uwielbiają pouczać innych na podstawie tego co gdzieś zasłyszeli, ale nie ma na to ŻADNYCH dowodów naukowych.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~czrymary 2018-10-14 (09:27) 15 godzin i 18 minut temu

Ta cała dietetyka to mitologia.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
4
~Bola 2018-10-14 (08:20) 16 godzin i 25 minut temu

Zalecają jeść obfite śniadanie i małą kolację. A np. Grecy jedzą odwrotnie i są zdrowsi, Ja hołduję sródziemnomorskiemu zwyczajowi. Małe śniadanie, obfita kolacja. A naukowcy, dietecycy niech sami stosują swoje reguły.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
7
~DZ 2018-10-13 (07:33) 17 godzin i 12 minut temu

Pięć razy dziennie to mit . Trzeba jeść kilka razy dziennie -tak stwierdzili naukowcy . Przepraszam bardzo a pięć razy dziennie to nie kilka razy ??? Co za bzdurny artykuł !

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
7
~kkn 2018-10-12 (12:00) 12 godzin i 45 minut temu

Hahaha.... "naukowcy donoszą".... to ja już wolę "wróżka przewidziała" - większa szansa na choćby promil prawdy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
5
~ak309 2018-10-12 (10:40) 14 godzin i 5 minut temu

Drogi Autorze, wytłumacz mi proszę co to znaczy: 1:17 ...powstrzymywanie się od jedzenia... 1:25...do kilkudziesięciu godzin w ciągu doby...???!!! WTF?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~rgeger 2018-10-12 (10:29) 14 godzin i 16 minut temu

tak tak raz pisza tak za 2 lata inaczej mhm, gdzie te baania to co to 20 lat temu nikt badan nie robil czy tez amerykanscy naukowcy

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~Była grubaska. 2018-10-12 (09:59) 14 godzin i 46 minut temu

To zależy od organizmu a każdy organizm jest nieco inny. Ja odchudziłam się 25 kg. jedząc 3 posiłki dziennie i pijąc dużo wody. Ważne jest aby nie najadać się "pod korek". Na dietach pudełkowych nigdy nie udało mi się schudnąć, a oni dają 5 posiłków.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~sucharek przetestowane osobiście 2018-10-12 (09:46) 14 godzin i 59 minut temu

Wsadzcie sobie gdzieś te swoje madrosci o zywieniu. Mozna jesć nawet tylko co pare dni. Im mniej zjesz tym bedziesz zdrowszy. Tylko picie jest ważne, Większość ciała to woda.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
9
~Retro 2018-10-12 (09:45) 15 godzin temu

Jem kiedy jestem głodny.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
6
~ruda 2018-10-12 (08:13) 16 godzin i 32 minut temu

Czytam niektóre komentarze i zastanawiam się po co je ludziska piszecie?? Zamiast zamieszczać głupie (bo nie śmieszne) komentarze wzięlibyście się do pracy, poczytali książki, a nie wypisywali głupie komentarze typu "Jadłem 3 razy dziennie i ważyłem 80 kg, od 2 lat jem 5 razy dziennie i ważę 95 kg" , "Ja jem tylko jeden raz dziennie , zaczynam rano kończę wieczorem i wypróżniam się regularnie". To ma być komentarz?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Byliśmy na trajektorii do grupy trzymającej władzę w UE. Szkoda, że z niej spadliśmy

Byliśmy na trajektorii do grupy trzymającej władzę w UE. Szkoda, że z niej spadliśmy

Gabinet Cieni
W pierwszej części „Gabinetu Cieni” Adam Hofman zapytałRadosława Sikorskiego o jego książkę „Polska może być inna”. - Politycy piszą książki w dwóch sytuacjach: albo jak wracają do polityki, albo jak się z nią rozliczają i nie chcą wracać. To nowy początek Sikorskiego w polityce czy koniec? – zagaił.   - Raczej to drugie – przyznał Sikorski. Podkreślił, że czuł obowiązek – także wobec pracowników resortu – pokazać, na czym polegała jego i ich praca. Potem skrytykował obecną władzę: - Byliśmy na trajektorii do grupy trzymającej władzę w UE. Szkoda, że z niej spadliśmy.   Zdaniem byłego ministra spraw zagranicznych Polska straciła reputację, a nic nie zyskała. - Rosja jest w izolacji, ale ma Krym. Korea Północna jest w izolacji, ale ma bombę atomową. A co my mamy? – pytał.  
Sikorski u Hofmana: „Taśmy są pomnikiem tego, jaką uczciwą byliśmy ekipą”

Sikorski u Hofmana: „Taśmy są pomnikiem tego, jaką uczciwą byliśmy ekipą”

Gabinet Cieni
Wiem, że nie lubisz owoców morza, ale przez nagranie z taśm wszyscy kojarzą cię z ośmiorniczkami – kpił przyjaźnie z Radosława Sikorskiego w „Gabinecie Cieni” Adam Hofman. – Lepsze ośmiorniczki, niż miska ryżu – odpalił Sikorski, nawiązując do taśm Mateusza Morawieckiego. Przyznał, że nie przepada za ośmiorniczkami, a te z taśm były darmową przystawką od szefa kuchni.  Hofman drążył temat taśm. Dopytywał, dlaczego rozbiły one władzę PO-PSL, a obecnej władzy PiS nie zaszkodziły nawet kontrowersyjne wypowiedzi Mateusza Morawieckiego z ujawnionego niedawno nagrania.   - Moim zdaniem to, co uruchomiło dynamikę porażki, to przegrane wybory prezydenckie. Taśmy działają, bo pokazują dystans między tym jak się komunikujemy prywatnie, a publicznie. Dziś wiemy, że po nagraniu kilkuset godzin rozmów najważniejszych ludzi w państwie nie wykryto ani jednego przestępstwa. W tym sensie są pomnikiem tego, jak uczciwą byliśmy ekipą. A dziś zła karma wraca – komentował Sikorski.  W dalszej części programu Sikorski i Hofman dyskutowali o roli służb specjalnych w nagraniach. Zdaniem byłego szefa MSZ służbom można czynić zarzut nie z tego, że nie wykryły nagrań, ale z tego, że sami ludzie służb pracowali na rzecz opozycji. – To ma swoją nazwę – mówił. Jaką? – chciał wiedzieć Hofman. - Jeżeli pracownicy służb specjalnych przyczyniają się do próby obalenia rządu, to chyba nie muszę dopowiadać? – odparł Sikorski. Prokuratura nie zbadała wątków zewnętrznych i politycznych całej sprawy. - Potwierdziła się stara rzymska zasada: zrobił ten, kto skorzystał - dodał
W środku Warszawy leży niemiecki pancernik z II wojny światowej? Jego części na pewno tak

W środku Warszawy leży niemiecki pancernik z II wojny światowej? Jego części na pewno tak

Gabinet Cieni
Czy nadal jesteś zwolennikiem zburzenia PałacuKultury? – zapytał Hofman Sikorskiego. Polityk PO przyznał, że dowiedział się, że Pałac byłoby niezwykle trudno zburzyć ze względu na jego konstrukcję, w tym – olbrzymie fundamenty. – W których na dodatek jest jeszcze zatopiony pocięty na kawałki niemiecki pancernik „Gneisenau” – dodał. Czy faktycznie w samym sercu Warszawy, pod PKiN, leży niemiecki pancernik z II wojny światowej? Jego części na pewno tak – wiadomo, że podczas budowy prowadzono badania nad bezpośrednim obciążeniem gruntu. W tym celu wpuszczano w 30-metrowej głębokości szyby stalowe płyty z „Gneisenau”, zatopionego u wejścia do portu w Gdyni, a potem rozebranego na części i wydobytego, by udrożnić port.   Hofman pytał też Sikorskiego, co łączy go z Antonim Macierewiczem. Nie jest tajemnicą, że tych dwóch polityków łączy głównie zapiekła nienawiść, ale były szef MON w rządzie Kaczyńskiego znalazł dla byłego podwładnego dobre słowa. Dokładnie dwa.   - Jest człowiekiem kulturalnym i pracowitym – stwierdził Sikorski. Po czym dodał: - Tylko bardzo szkodzi Polsce. Sposób, w jaki zlikwidował wywiad, był skandaliczny. Utrata łączności z agenturą, ujawnienie agentów, na to jest paragraf kodeksu karnego. To było skrajnie nieodpowiedzialne.
Trybunał Stanu dla Dudy? „To nieuniknione. Pytanie, czy Kaczyński uniknie odpowiedzialności”

Trybunał Stanu dla Dudy? „To nieuniknione. Pytanie, czy Kaczyński uniknie odpowiedzialności”

Wydanie: 23 października 2018
-Strzelałeś do komunistów w Afganistanie? – zapytał Adam Hofman. – Strzelałem – odparł Radosław Sikorski, który był gościem programu „Gabinet Cieni”. Tym mocnym akcentem rozpoczął się program, w którym były szef MSZ nie ukrywał, co myśli o obecnej władzy.- Wynik jest ciekawy w kontekście wyborów parlamentarnych. PiS z Kukizem dostali 38 proc. głosów, a Koalicja Obywatelska plus PSL plus SLD – 48 proc. To wystarcza nie tylko na sformowanie rządu, to wystarcza na Trybunał Stanu. Stąd nerwowość rzekomo zwycięskiego PiS – oceniał Sikorski. Hofman przypomniał, że za rządów PO było głosowanie nad Trybunałem Stanu dla Zbigniewa Ziobry i Jarosława Kaczyńskiego i Platformie nie udało się wówczas przepchnąć tego wniosku przez Sejm. Sikorski ocenił, że wówczas panowała „inna filozofia”. – Donald Tusk pozostawił człowieka opozycji, Mariusza Kamińskiego, jako szefa służb specjalnych, pokazując, że chce kontrolować też swoich. Dziś zaś jest potrzeba pokazania, że łamanie konstytucji nie może być bezkarne. - To co, Trybunał Stanu dla Dudy? – pytał Hofman.- Prezydent Duda stanął parę razy przed wyborem: czy być lojalnym wobec własnej przysięgi prezydenckiej, czy wobec prezesa. Podjął złe decyzje. Już wiemy, że niektóre były niezgodne z Konstytucją – odparł Sikorski. - To jest nieuniknione. Pytanie, czy prezes Kaczyński uniknie odpowiedzialności za sprawstwo kierownicze – dodał. – Jest zwykłym posłem – ripostował Hofman.  
Najbardziej spektakularna przegrana w wyborach. Zdecydował jeden głos

Najbardziej spektakularna przegrana w wyborach. Zdecydował jeden głos

Wiadomości
Zacięta walka o fotel wójta gminy Dalików. Zaledwie jednego głosu zabrakło Pawłowi Szymczakowi z PSL do zwycięstwa nad konkurentem, Radosławem Arkuszem z Komitetu Wyborczego Wyborców Porozumienie Radosława Arkusza. Przegrana boli, bo Szymczak zarządzał gminą przez ostatnie 20 lat. W rozmowie z WP opowiada o kulisach swojej porażki. Więcej w materiale wideo.
Strajkujący do prezesa LOT. "Musisz odejść"

Strajkujący do prezesa LOT. "Musisz odejść"

Wiadomości
Gorąco w siedzibie PLL LOT. Trwa szósty dzień strajku pracowników linii lotniczych. Protestujący domagają się odwołania prezesa LOT-u. Materiał otrzymaliśmy za pomocą platformy dziejesie.wp.pl. 
Sukces żony Borysa Budki. "Największy wynik w historii"

Sukces żony Borysa Budki. "Największy wynik w historii"

Tłit
Żona posła PO dostała się do gliwickiej rady miasta. - Podobno drugi wynik w mieście, startowała z II miejsca, ponad 2000 głosów - zdradził Budka w programie "Tłit". - Cieszę się, że mimo niesprawiedliwej często oceny zweryfikowali ją wyborcy. To największy wynik PO w Gliwicach w historii. Trzymam kciuki - dodał. 
Borys Budka o Patryku Jakim. Bezlitosny komentarz

Borys Budka o Patryku Jakim. Bezlitosny komentarz

Tłit
- Patryk Jaki próbował oszukać warszawiaków, udawać bezpartyjnego, otwartego. Warszawiacy nie dali się oszukać, nie lubią cwaniactwa. Czekałem kiedy przed II turą zapuka do nas na Wiejską i złoży deklarację do PO. Nie było czegoś takiego jak dobra kampania, tylko medialne show, na które warszawiacy nie dali się nabrać - stwierdził Borys Budka w programie "Tłit".
Borys Budka o wyborach: to, co działo się w publicznych mediach, woła o pomstę do nieba

Borys Budka o wyborach: to, co działo się w publicznych mediach, woła o pomstę do nieba

Tłit
- Tzw. telewizja publiczna była zmieniona w sztab wyborczy PiS i Jakiego. To, co działo się w publicznych mediach, woła o pomstę do nieba, powinno być przedmiotem refleksji. Na szczęście Polacy w zdecydowanej większości już nie kupują tej propagandy - mówił Borys Budka (PO) w programie "Tłit". Jak dodał, nie zdziwiłby się, gdyby wyciągnięto z szuflady ustawę medialną. - To grozi konfliktem z Amerykanami. Napięte relacje znowu się pogorszą - podkreślił Budka.