Biznes i Konsument FB

Leki tylko z apteki? Rząd chce zmian w prawie

Rząd chce nowelizacji Prawa farmaceutycznego. Wśród założeń, nad którymi pracuje resort zdrowia jest m.in. wycofanie leków ze stacji benzynowych, wycofanie kosmetyków z aptek i zakaz koncentracji aptek jednego właściciela w danym regionie. Rekompensatą dla aptek za brak sprzedaży kosmetyków miałaby być tzw. opłata dyspensyjna. To kwota, którą pacjent musiałby płacić za wydanie leku. Z opłaty byłyby zwolnione m.in. osoby starsze, kobiety w cięży i dzieci. Według ekspertów - nowe prawo będzie oznaczać wzrost cen w aptekach.

... więcej »

sprzedaż leków, leki, apteka, prawo farmaceuryczne, ministerstwo zdrowia, stacje benzynowe, kosmetyki, rząd, pis 1:02

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (10)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~ted 2016-10-30 (17:07) temu

Czy o te 5,5 milijarda zł potanieja leki jak zabronia reklamy ??

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~tireza 2016-10-30 (16:39) 28 minut temu

Czy w Polsce zadne ulgi nie należą sie rencistom emerytom niepełenosprawnym.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~Xyz 2016-10-30 (14:50) 2 godziny i 17 minut temu

Nie dobrze, co jeżeli kogoś w niedzielę czy w nocy rozbili ząb,a dyźurująca apteka jest na końcu miasta oddalona 5 km a przy bloku stacja benzynowa całodobowa. Absurd, to tylko u nas jest możliwe.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~Bęc 2016-10-30 (13:03) 4 godziny i 4 minuty temu

tak.Też uważam ,że to nie tendy droga.Bo jeśli grozi mi zawał lub ciśnienie w muzgu rozsadza mi muzg to nie zdąże dojść do lekaża ,aby zapobiec zawałowi lub wylewowi do muzgu.Jeśli napszykład w drodze nie będę mogła zakupić zwyłego Paracetamolu lub innego środka na bul głowy to może to się żle dla mnie skończyć, gdyż wcześniej się wykończę i moje dzieci zostaną sierotami.A ich zdrowie też będzie zagrożone ,gdy dostaną nagłej gorączki a ja nie będę mogła im pujść i kupić im Ibufen dla dziecka na zbicie gorączki...A więc trzeba się zastanowić czy chcecie już wszystkich powykańczać, czy też dacie spokój ludziom.I zakaz będzie dotyczył tylko naprawdę niebezpiecznym środkom takim jak ;psychotropy,leki na raka ...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
4
~ehmmmmmm 2016-10-09 (21:39) 19 godzin i 28 minut temu

Juz kiedys sie zatrulem apapem ze spozywczaka. Nigdy wiecej leku nie kupie poza apteka. To co przezywalem na toksykologii w szpitalu wiem tylko ja. W aptece chociaz monitoruja temperature. Lekarze mowili ze rocznie 3 tys osob umiera przez zatrucia lekowe. Nikomu nie zycze takiego zatrucia. To nie sa cukierki. Z reszta aby sie zle czuc np po alkoholu to trzeba wypic 0,7 l. Czyli ok 300g alkoholu. Dla porownania mozna zatruc sie apapem ktory ma 0,5 g substancji czynnej. To chyba uwidacznia sile dzialania lekow. A to i tak jest bez recepty. Wiec jak silne musza byc dopiero inne leki?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~Judeopolonia 2016-10-08 (15:28) 1 godzinę i 39 minut temu

Oto, proszę państwa, socjalizm. Dlaczego nie sprzedawać kosmetyków w aptekach? Bo tak. Dlaczego wymyślać opłatę za wydawanie gotowych leków w zafoliowanych opakowaniach? Bo tak. Dlaczego "w danym regionie" nie może być większego zagęszczenia aptek jednego właściciela, nawet jeśli stamtąd pochodzi itd.? Bo tak. Goje mają się zamknąć i żuć siano. Warto pamiętać, że kiedy ustrój socjalistyczny, który ciągle trzeba dotować poprzez zwiększanie zadłużenia i opodatkowania, w końcu zbankrutuje, zastępuje się go ustrojem komunistycznym, w którym panuje taka bieda, że żeby jakoś dało się wyżyć, wszystko trzeba dzielić "po równo", a dla urzędasów zawsze trochę równiej.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
11
~młody ludź 2016-10-07 (11:23) 5 godzin i 44 minut temu

Coraz bardziej wkurza mnie to niby umilanie życia ludziom. Kolejna cudowna nowa zmiana. A może ja właśnie wolę pójść do spożywczego i tam sobie kupić leki od gardła lub od gorączki a kosmetyki w aptece. Czy w tym kraju nikt już nie będzie mógł czuć się swobodnie i żyć swobodnie tylko kolejne schody. Wszystko pod górkę nic z górki. Gdzie się podziała demokracja. Bo jak obserwuję to nowa zmiana chce byśmy tańczyli tak jak zagrają i nikt w tym tańcu nie może się wychylić.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~Człowiek 2016-10-06 (10:12) 6 godzin i 55 minut temu

Kolejne "siłowe" rozwiązania. Ja akurat nie martwię się tym, że jak się przeziębię to mogę w pobliskim spożywczaku kupić tabletki na gardło albo jakiś apap na zbicie gorączki zamiast zasuwać parę kilometrów do apteki. Do lekarza i tak się nie nie można dostać. Co to za różnica gdzie kupię skoro te leki są bez recepty? Jedynym skutkiem takiej zmiany będą kolejki w aptekach. Do lekarzy już są to i po leki być powinny. Niech obywatel poczuje, że jest leczony...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~minister 2016-10-05 (10:14) 6 godzin i 53 minut temu

prawidłowo do tego dojdzie pełna odpowiedzialność za skutki uboczne lu nie działanie czyli nie skuteczność sprzedawanych leków - no niestety ale za to co się sprzedaje jest pełna odpowiedzialność z karą pozbawienia wolności łącznie - to będzie nowe prawo które ma dotyczyć i lekarzy i aptek.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~Mamdoś 2016-10-05 (09:35) 7 godzin i 32 minut temu

Tuż obok była apteka: "Poproszę mleka pięć deka"... To efekt "walki rynkowej" - jeden wpimpala się drugiemu, bo każdemu ciągle mało, mało ...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem.

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich.

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.