Finanse

Jak zmniejszyć rachunki za prąd

Oto jak w sześciu krokach można obniżyć rachunki za energię elektryczną. Dzięki nim da się oszczędzić nawet do kilkuset złotych w skali roku. Zobaczcie koniecznie.

... więcej »

prąd, rachunek, pieniądze 2:23

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (45)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~Agness34 2019-02-14 (13:48) 12 godzin i 34 minut temu

A co z urządzeniami, które monitorują zużycie? Czy to nie jest dobre rozwiązanie, które miałoby realny wpływ na naszą świadomość i "naprawianie" błędów niż działanie na oślep?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~Roman0752 2019-02-11 (18:10) 8 godzin i 12 minut temu

najlepiej wyłączyć wszystkie żarówki, sprzęt itd i żyć o świeczce

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~brx 2019-02-11 (14:17) 12 godzin i 5 minut temu

Bzdury!!! Wymieniłem wszystkie żarówki na led-y, urządzenia na mniej prądożerne, a rachunki płacę takie same co przed wymianą!!! Złodzieje i tyle!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~sder 2019-02-11 (09:03) 17 godzin i 19 minut temu

Energetyka w złodziejskim państwie po wymianie i zbiciu o połowę kWh zabiera tyle samo co przed. Czyli mniej robią a zarabiają tyle samo.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~psik 2019-02-10 (23:01) 3 godziny i 21 minut temu

cewka Rogowskiego jest powodem , że nowe liczniki przekłamują nawet o kilkaset %- energetyka dobrze o tym wie i jest z tego bardzo zadowolona a my płacimy , płacimy wymieniamy płacimy i końca nie widać.Złodziejskie państwo, a przeciętny Kowalski ma być uczciwy. to wszystko jest coraz bardziej chore.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
13
~MIESZKANIEC GDYNI 2019-02-10 (12:30) 13 godzin i 52 minut temu

Totalne bzdury piszecie w tym artykule. Kupiłem do domu nowy telewizor typu LED ( 145 kW rocznie przy eksploatacji 2 godz. dziennie w/g instrukcji 112 W/g to łatwo obliczyć), pralka LG A+++ ( pierze woda z dodatkiem proszku a nie proszek z dodatkiem wody - 5 kg suchego prania i 6 litrów wody - bzdura ), żarówki LED mają określoną przez producenta ilość włączeń ale jest to tylko teoria bo w praktyce jest to koło 1/4 włączeń co w/g producenta. Można by jeszcze wymieniać bez końca. Krótko mówiąc płacę za prąd tyle samo co przed wymianą na energooszczędne. Jeżeli Nasze Państwo pozwala na montaż oszukańczych liczników prądu nic się nie zmieni. Zgłosiłem problem do dystrybutora energii elektrycznej ENERGA - odpowiedź TO NIE NASZ PROBLEM

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
25
~rozbawiony 2019-02-10 (13:49) 12 godzin i 33 minut temu

To wszystko to wielkie bzdury!!! Mam nowy sprzęt agd, wymienione żarówki a prąd z roku na rok coraz droższy!!! Co z tego, że ludzie oszczędzają, jak energetyka wymyśla nowe opłaty do prądu, nawet jak wszystko wyłączę, to przyjdzie rachunek i nie będzie on zerowy...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
4
~Polak 2019-02-10 (13:48) 12 godzin i 34 minut temu

Większe oszczędności będą jak wyłączycie komputer i przestaniecie oglądać te bzdury na wp :) Mnie na szczęście na prąd stać i oszczędzać nie muszę.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
9
~Rysiek 2019-02-10 (13:45) 12 godzin i 37 minut temu

Jak zmiejszyć rachunki? Wywalić telewizory i kablówki bo nic w nich nie ma ciekawaego!!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~BERLINER 2019-02-10 (13:15) 13 godzin i 7 minut temu

Wszystkie nowe przepisy, ustawy, zmiany, pomysły - Nie będą lepsze i tańsze dla ludzi pracy i ich rodzin, bo to oni zapłacą w końcowym rozliczeniu - I nie ważne w jakim Kraju a tym bardziej w Unii

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~bogu 2019-02-10 (13:09) 13 godzin i 13 minut temu

A poza tym wszyscy w domu zdrowi ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
4
~30lahttps://wiadomos-mateusz-morawiecki-czesto-w- 2019-02-10 (12:18) 14 godzin i 4 minuty temu

Najskuteczniesze jest podłączenie z ominięciem licznika. Mój szwagier tak ma od 30 lat , płaci miesięcznie 100zł a ogrzewa CO prądem trzykonygnacyjną chałupę

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
1
~janusz 2019-02-10 (10:47) 15 godzin i 35 minut temu

Ja wziąłem taryfę łikendową ;-) i pralkę oraz odkurzacz włączam po 21 wszej i w łykiendy. Jest taniej. ja bym dopisał w tym artykule że lodówkę ustawiać z dala np.od piekarnika. Acha; zmieniłem telewizory w domu na ledowe.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~lee 2019-02-10 (10:49) 15 godzin i 33 minut temu

EUREKA dobrze że teraz wpadł ktoś na ten pomysł

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~a jak wylaczycie bezpieczniki 2019-02-10 (10:48) 15 godzin i 34 minut temu

wcale nie musicie placic

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
7
~nef 2019-02-10 (10:39) 15 godzin i 43 minut temu

Jak zaczniemy oszczędzać to wpływy im zmaleją i podniosą cenę prądu i na nic nasze oszczędzanie...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~miecko 2019-02-10 (10:04) 16 godzin i 18 minut temu

ciekawe co powiedzą sąsiedzi jak zmienię taryfę na dwustrefową i zacznę włączać pralkę w nocy i mam pytanie czy firmy oferujące tańszy prąd mają swoje linie przesyłowe czy korzystają z dotychczasowych bo cena przesyłu jest też ważna

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~rys4806 2019-02-08 (17:57) 8 godzin i 25 minut temu

Od lat mam podłączoną pralkę i zmywarkę do ciepłej wody z pieca gazowego,energia jest 5,4 x tańsza z gazu ziemnego.Urządzenia nie psują się.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~Faziu 2019-02-10 (09:05) 17 godzin i 17 minut temu

Mi osobiście udało się zejść z opłatami za prąd w skali miesiąca o około 24%. Dosłownie jedną czwartą mniej. A dla czego? Nie dla tego, że zacząłem siedzieć po ciemku w domu, że wyłączyłem lodówkę, telewizor, pralkę i komputer. Nie zmieniałem nic w sposobie i intensywności użytkowania urządzeń, zaś żarówki ze zwykłych zmieniłem na LED-owe już wcześniej, redukując pobieraną moc na oświetlenie z 745 na 132 W (mam dokładnie wyliczone), czyli ponad pięć razy. Efekt wyraźnego zmniejszenia opłat za prąd i zużycia energii dała mi po prostu konieczność zrobienia od nowa instalacji do łazienki i kuchni. Bo mieszkanie, blok z lat 60-tych ma instalację jeszcze aluminiową. Przewód konkretnie 2x 2.0 Al, wg tabel, prądowy odpowiednik przewodu 1.3 Cu (miedź). U mnie było tak, że z jednej puszki rozprowadzone były gniazdka do kuchni i do łazienki, potem podwojone. Do tej puszki szedł przewód 2.0 Al. A czasami bywało, że pracowała pralka i zmywarka, czy zmywarka i kuchenka mikrofalowa, generalnie obciążenie pod 4 kW, czyli ponad 17 A na przewodzie głównym. I tak latami. Przy takim obciążeniu przewód główny dosłownie grzał ścianę. No i stało się to, co musiało stać, puszka główna zaczęła się wypalać, aż wreszcie tak, że usłyszałem skwierczenie w ścianie. Po słuchu doszedłem, gdzie, zerwałem z puszki osłonę czołową - a tam dym i gorąco! Dobrze, że puszki starego rodzaju, tj. blaszane a rozetki jeszcze porcelitowe. Plastikowe już by się zapaliły. No i trzeba było działać. Kupiłem 50 mb przewodu 3x2.5 mm Cu i pociągnąłem elektrykę od nowa, od bezpieczników, przy okazji wydzieliłem na dwa 16A nadprądowe oddzielnie kuchnię i łazienkę (wcześniej całe mieszkanie było na jednym, topikowym bezpieczniku). Zrobiłem jak było, czyli po dwa podwójne gniazdka na kuchnię i łazienkę, pokojów na razie nie ruszałem. I jakie było moje zdziwienie, gdy przyszło nowe wyliczenie faktur za prąd z PGE, a tam rachunki niższe o prawie jedną czwartą! Nie jakieś 5% mniej, dziesięć, a ponad 23% - bez żadnej kombinatoryki z oszczędzaniem prądu! Tylko dla tego, że mam dobrze zrobioną instalację, na razie do kuchni i łazienki i już przewodem głównym nie grzeję ściany. Ogólnie zużywam około 80 kWh. 24% to miesięcznie ponad 18 kWh traciłem po prostu, na grzanie ścian przeciążanymi przewodami!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~Azibik 2019-02-10 (00:31) 1 godzinę i 51 minut temu

Moze trochę wyliczeń a nie życzeń. Beznadzieja ekonomiczna i techniczna. Wodolejstwo.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Wiosnę już widać. Kwitną przebiśniegi i ranniki zimowe

Wiosnę już widać. Kwitną przebiśniegi i ranniki zimowe

Wiadomości
  Po kilku cieplejszych dniach zaczęły pojawiać się już pierwsze oznaki wiosny. Można się o tym przekonać, wybierając się do ogrodu botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Widać tam kwitnące przebiśniegi czy ranniki zimowe. Niestety słoneczną pogodę w połowie tygodnia zastąpią ulewne deszcze. O tym, kiedy powróci wiosenna aura w materiale wideo. 
Afery wokół PiS. Leszek Miller komentuje

Afery wokół PiS. Leszek Miller komentuje

Tłit
- Taśmy, konferencja bliskowschodnia, pensje w NBP... - to wszystko układa się w nieprzyjemny dla PiS ciąg. Nawet jeśli dziś nie ma ruchów w sondażach, to one będą. Na Jarosława Kaczyńskiego działa to bardzo deprymująco i przygnębiająco. Może tego nie widać - jest wiele lat w polityce i sprawia wrażenie człowieka, którego trudno poruszyć - ale w środku myśli sobie, że kłopoty dla PiS się zbliżają - mówił Leszek Miller w programie "Tłit". Zdaniem byłego premiera to właśnie straty wizerunkowe i polityczne są największym problemem PiS-u. Prognozuje, że w obszarze elektoratu wahającego się partia może stracić kilka procent poparcia.
Decyzja ws. śmierci Leszka Millera jr. Były premier komentuje

Decyzja ws. śmierci Leszka Millera jr. Były premier komentuje

Tłit
Jak ustaliła Wirtualna Polska, śledztwo w sprawie ewentualnego doprowadzenia do śmierci Leszka Millera juniora, syna byłego premiera, zostało umorzone. - Poinformowano mnie, że prokuratura zważyła wszystkie wątki, zbadała ślady i wykluczyła przyczynę śmierci związaną z osobami trzecimi. Czyli po prostu mój syn popełnił samobójstwo. Do końca życia będę myślał i wyrzucał sobie, dlaczego tak się stało - mówił Leszek Miller w programie "Tłit". I dodał: "Ból nigdy nie mija, czas nie leczy ran. Oswaja z nimi, powoduje, że człowiek się do nich przyzwyczaja. Ale one są, one pieką, one bolą. I tak będzie do końca życia".
Leszek Miller o nieobecności na pogrzebie Jana Oszewskiego. Zdradził powód

Leszek Miller o nieobecności na pogrzebie Jana Oszewskiego. Zdradził powód

Tłit
- Nie zostałem zaproszony. Spodziewałem się, że KPRM będzie organizatorem uczestnictwa wszystkich byłych premierów. Czekałem na jakiś sygnał, a skoro go nie było, odniosłem wrażenie, że nie jestem koniecznym gościem - tłumaczył Leszek Miller w programie "Tłit". Zapewnił, że gdyby dostał zaproszenie, to pojawiłby się na pogrzebie Olszewskiego. - Tak jak wtedy, gdy żegnaliśmy Lecha Kaczyńskiego. Ówczesny premier Donald Tusk i jego kancelaria bardzo dobrze to wszystko zorganizowali - podkreślił Miller.
"Lech Wałęsa przesadza". Leszek Miller ostro

"Lech Wałęsa przesadza". Leszek Miller ostro

Tłit
Lech Wałęsa w weekend w mediach społecznościowych nie szczędził krytyki zmarłemu Janowi Olszewskiemu. Sprawę komentował w programie "Tłit" były premier Leszek Miller. - W polskiej tradycji jest zwyczaj, że o zmarłych się nie mówi wcale, albo mówi się dobrze. Przyzwoitość nakazuje, żeby swoje krytyczne opinie powściągnąć. Zawsze można do nich wrócić, ale niekoniecznie w trakcie ceremonii pogrzebowej. Lech Wałęsa przesadza. Są momenty, że lepiej się zastanowić. Droga od umysłu do klawiatury powinna być w takich sytuacjach dłuższa - stwierdził.
Leszek Miller o kandydowaniu do PE. Uchylił rąbka tajemnicy

Leszek Miller o kandydowaniu do PE. Uchylił rąbka tajemnicy

Tłit
- Wczoraj zdecydowaliśmy o wejściu do koalicji, ale nie rozmawialiśmy o nazwiskach. Jeśli będzie oficjalna propozycja, rozważę ją, na razie jej nie ma. Rozumiem, że usłyszę ją do szefa Koalicji Europejskiej, jeśli taki będzie, a jak nie, to od przewodniczącego SLD Włodzimierza Czarzastego. Spokojnie czekam - mówił były premier Leszek Miller w programie "Tłit", komentując wejście SLD do Koalicji Europejskiej. Dopytywany, czy w domu ma już zielone światło na start do Parlamentu Europejskiego, odparł: "Do końca nie. Ale z ostatnich rozmów z moją 'szefową' wynika, że żona byłaby skłonna pobyć ze mną trochę w Brukseli, gdybym został wybrany. To otwiera mi możliwości".
Leszek Miller o konferencji bliskowschodniej: kompromitacja

Leszek Miller o konferencji bliskowschodniej: kompromitacja

Tłit
- Zaczęło się źle, skończyło jeszcze gorzej. Bo jakie sygnały poszły w świat? 1. konferencja miała charakter wojenny, skierowany przeciwko Iranowi, 2. bojownicy w Getcie Warszawskim walczyli z niemieckim i polskim reżimem, 3. Polska ma wypełnić zobowiązania związane z restytucją żydowskiego mienia, 4. słowa Netanjahu o tym, że Polacy kolaborowali z Niemcami i zabijali Żydów w czasie Holokaustu. To nie jest konferencja, to kompromitacja - mówił były premier Leszek Miller w programie "Tłit". - Dziwię się, że zorganizowano tę konferencję. Żaden poważny kraj nie chciał się na to zgodzić. Polskę sprowadzono do roli organizatora, który ma zapewnić salę i catering - kontynuował.
Macierewicz na pogrzebie Olszewskiego: pamiętamy napis "nienawiść" na twojej twarzy

Macierewicz na pogrzebie Olszewskiego: pamiętamy napis "nienawiść" na twojej twarzy

Wiadomości
- Program, który realizowałeś był oczywisty i konieczny. Bez niego pozostalibyśmy PRL-bis - mówił Antoni Macierewicz na pogrzebie Jana Olszewskiego. Były szef MON wyliczał sukcesy rządu zmarłego premiera oraz dodał, że gdyby nie one "nie byłoby dziś 500+ czy Wojsk Obrony Terytorialnej". - Pamiętamy napis "nienawiść" na twojej twarzy, kogo nazywano "olszewikami", wiemy jak narodził się język nienawiści mający wyeliminować formację niepodległościową - wspominał początek lat 90-tych polityk PiS.
Apel bpa Dydycza na pogrzebie Jana Olszewskiego ws. wojny polsko-polskiej

Apel bpa Dydycza na pogrzebie Jana Olszewskiego ws. wojny polsko-polskiej

Wiadomości
- Nie wyrządzajcie krzywdy komukolwiek, więc nie walczcie z ojczyzną. Do tego nawołuje Jan Olszewski: że wypowiemy, w końcu serdeczną walkę wszystkim, którzy wmawiają, że istnieje wojna polska-polska - mówił na pogrzebie premiera Jana Olszewskiego bp Antoni Dydycz. Biskup senior diecezji drohiczyńskiej przywoływał przy tym fragment "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza