Historica

Historica: Najwięksi zwycięzcy i przegrani II wojny światowej

Największe straty w czasie II wojny światowej, proporcjonalnie do wielkości populacji, poniosła Polska - zginęło 17,1 proc. obywateli naszego kraju. III Rzesza, mimo że była głównym przegranym konfliktu, jest w tym zestawieniu dopiero na czwartym miejscu. Ze wszystkich krajów koalicji antyhitlerowskiej, to Związek Radziecki dźwigał największy ciężar walki. W liczbach bezwzględnych, Sowieci ponieśli największe straty. W czasie wojny stracili 27 mln ludzi.

... więcej »

ii wojna światowa, ii rp, iii rzesza, zsrr, usa, polska 3:18

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (142)
Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
0
~asser 2017-12-21 (13:29) 9 godzin i 50 minut temu

jak podała jedna z firm finansowych amerykański oraz prof.Shmit podały ze uSA wywiozły z europy majatek wart ok 6bilionów dolarów ( w tym 670 skradzionych dzieł polsce przez faszystów).USA oddały Polsce do tej pory UWAGA!!! 4 szt.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
18
Zgadzam się z opinią
16
~szablo 2017-12-18 (10:32) 12 godzin i 47 minut temu

sowiecie stracili 27 mil z tego sam stalin i nkwd zamordowali swoich obywateli i żołnierzy co się cofały z 3 mil żołnierzy i z 9 mil obywateli tego już nie wiecie

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
35
~karol 2017-12-17 (19:55) 3 godziny i 24 minut temu

Czas tez w końcu rzec prawde - Rosja nie walczyła z Niemcami dysponującymi nie tylko zasobami Niemiec - Rosja walczyła z Niemcami dysponującymi zasobami całej Europy – cała podbita Europa pracowała na machine wojenna Niemiec – innego wyjścia nie miała bo była podbita i Niemcom podporządkowana. Niemcy dysponowali zasobami całej Europy - zapleczem konstrukcyjnym i najlepszymi konstruktorami Europy, produkcyjnym, technologicznym, finansowym, ekonomicznym, rolniczym i surowcowym. Po stronie Niemiec walczyli z Rosją – Bułgaria, Włosi, Finowie a i tak to nic nie dało i Niemcy przegrali II wojnę. To tak dla tych marzących o wojnie z Rosją.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 7

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
4
~suraowce 2017-12-20 (16:43) 6 godzin i 36 minut temu

Największym zwycięzcą jest III Rzesza, bo przywieźli wszytko co miało wartość do Niemiec, w tym różne surowce. Poza tym opracowali w tym czasie dużo technologii.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
2
~UWAGA !!! BajnokTM alias Munik1987 2017-12-19 (02:19) 21 godzin temu

SPRZEDAJE KOPIE JAKO ORYGINAŁY NA ALLEGRO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~slawek slawek 2017-12-18 (22:15) 1 godzinę i 4 minuty temu

Teraz wiadomo dlaczego USA wstrzynają wojny na całym świecie. .. bo z każdej wojenki płynie kasa i to bez względu na koszty w ludności i tej która umiera na miejscu amerykańskiej inwazji i straty w swoich ludziach. ... KAAAAASA! !!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~TIREX 2017-12-18 (12:40) 10 godzin i 39 minut temu

1945 wagony z rudą przed hutą w Hitlerowskich Niemiec z Szwecji

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~mj 2017-12-18 (12:40) 10 godzin i 39 minut temu

3 rzesza? to jakiś kosmiczny twór? a gdzie Niemcy????

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
14
~STA 2017-12-18 (11:31) 11 godzin i 48 minut temu

PRZECIEZ NAJWIECEJ N A K R A D L I W CAŁEJ E U O P I E NIEMCY ............TO BYLI NORMALNI BANDYCI I ZŁODZIEJE

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~Fak 2017-12-18 (11:20) 11 godzin i 59 minut temu

Kto wygrał wojnę? Alianci z Niemcami...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
30
~maniuś 2017-12-18 (08:10) 15 godzin i 9 minut temu

Największym zwycięzcą był Izrael który po wojnie nie tylko uzyskał swoją państwowość ale również potężne rekompensaty i odszkodowania od Niemiec choć nie przypominam sobie aby jakaś bomba ze sztukasa spadła na Jaffę lub Telawiw.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 7

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
7
~lorneta 2017-12-18 (11:02) 12 godzin i 17 minut temu

Nie należy zapominać o Jankesach, którzy rabowali w Europie ile się dało (powtórka w Iraku). Ochrona konwojów i pomoc militarna dla Angoli i ZSRR też nie była gestem dobrej woli tylko niezłym biznesem.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
9
~mmm 2017-12-18 (10:26) 12 godzin i 53 minut temu

Najwięksi złodzieje i zwycięzcy II wojny to -Niemcy !!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
19
Zgadzam się z opinią
15
~JakiśPan 2017-12-17 (15:43) 7 godzin i 36 minut temu

Jak ktoś mówi o stratach Rosjan to powinien dodać, że w liczbie zabitych Rosjan to: 2-3 miliony żołnierzy w wyniku złego dowodzenia, około 3,5 miliona jeńców w wyniku nie podpisania konwencji o jeńcach przez Stalina. Około 4-5 milionów obywateli cywilnych ZSSR w wyniku zaniedbań państwa. Czyli reasumując około 10 milionów Rosjan zginęło w wyniku błędów i niedociągnięć własnego państwa. Nawet jeśli Hitler by nie zaatakował to i tak Stalin by ich zabił.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
4
~maniuś 2017-12-18 (09:47) 13 godzin i 32 minut temu

W 61. Co ma piernik do wiatraka? Temat dotyczy zysków lub strat krajów w okresie 1939-1945. A więc biorąc pod uwagę że nieistniejące od ok 2000lat państwo Izrael odzyskało niepodległość kosztem Palestyny a póżniej RFN wypłaciło temu krajowi potężne odszkodowania za wymordowanych obywateli głównie Polski. Wniosek jest prosty Izrael zyskał najwięcej po II wś. A to że wymordowano 5mln obywateli różnych krajów którzy byli wyznania mojżeszowego nie ma nic wspólnego z Izraelem , który w tamtym okresie jeszcze nie istniał.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
11
~ODSIECZ USA dla III RZESZY 2017-12-18 (09:44) 13 godzin i 35 minut temu

W 1944 USA przybyły z odsieczą dla III RZESZY - Spóźnili Się - zdążyli tylko Ewakuować Hitlerowskie łupy, zbrodniarzy, cudowną broń, eksperymenty naukowe na ludziach i technologie. Udzielili schronienia dla co zacniejszych Faszystów i doskonalą się jako IV RZESZA.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
10
~um 2017-12-18 (08:42) 14 godzin i 37 minut temu

Połowa ofiar II Wojny Światowej w ZSRR była w wyniku polityki samego Stalina.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
18
~Herb 2017-12-18 (07:56) 15 godzin i 23 minut temu

Zadna wojna czy pokoj bez zgody zydow jest niemozliwy. Na kazdej wojnie najlepiej zarabiaja zydzi. Hamerykanskie zydy placily Hitlerowi za gazowanie zydow europejskich.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
19
~Z22 2017-12-18 (06:15) 17 godzin i 4 minuty temu

Polecam lekturę dot.niejakiego Alfreda P. Sloan'a. Sam Hitler dziękował mu za pomoc. przy blitzkriegu. Głównym beneficjentem II wojny światowej były Stany zjednoczone. Jeśli dodamy do tego Jałtę i powojenną akcję Paperclips obraz naszych "przyjaciół" się dopełni.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
17
Zgadzam się z opinią
9
~Fanfary i werble 2017-12-18 (01:15) 22 godzin i 4 minuty temu

a ile to się Rosja nakradla z okupowanych socjalistycznych satelickich krajów ? Kazdy Rosjanin przez 50 lat żył jak pączek w maśle, myśląc że to zasługa Stalina !! !! !! !

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem.

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich.

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.