Telewizja naziemna Wirtualnej Polski- WP.TV


Historica

Historica: Bitwa nad Niemnem 1920 r.

Wielkie polskie zwycięstwo w sierpniu 1920 r. pod Warszawą nie rozstrzygnęło losów wojny z Sowietami. Armia Czerwona otrzymała dotkliwy cios, ale wciąż stanowiła zagrożenie dla Polski. Ostateczne rozstrzygnięcie miało nastąpić dopiero w trakcie starcia nad Niemnem. Jak osiągnięto to zapomniane dziś zwycięstwo?

... więcej »

bitwa nad niemnem, bitwa warszawska, cud nad wisłą, wojna polsko-bolszewicka, traktat ryski, armia czerwona 82 661 3:07

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (82)
Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
5
~abc 2017-12-06 (23:34) 10 godzin i 12 minut temu

Nie było żadnego cudu Stalin przyczynił się do klęski bolszewików w 1920r

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
13
Zgadzam się z opinią
8
~ase 2017-12-04 (09:44) 2 minuty temu

Jak na razie wygraliśmy nieliczne bitwy i przegralismy wszystkie wojny . Skąd sie wzięli ci bohaterowie w mundurach na nazwach ulic i na pomnikach ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
8
~Janusz 2017-12-07 (01:13) 8 godzin i 33 minut temu

Do naszego zwycięstwa w 1920 r. w dużej mierze przyczyniło się zaabsorbowanie I Konnej Armii Budionnego pod Zadwórzem. Budionny otrzymał rozkaz od Tuchaczewskiego ażeby NIEZWŁOCZNIE wzmocnił front radziecki od strony południowo-wschodniej, ale ten pod namową Stalina (będącego Komisarzem politycznym w I Armii), chciał "po drodze" zdobyć Lwów. Obrońcy Lwowa powstrzymali pod Zadwórzem Budionnego na tyle skutecznie, że ten nie zdążył z odsieczą cofającej się spod Warszawy Armii Czerwonej. Generałowie bolszewiccy, którzy śmieli wypominać później Stalinowi tą decyzję - zostali objęci sławetną czystką, a Lwów za karę został zaanektowany przez ZSRR pomimo tego, że leży po zachodniej stronie Bugu.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
12
~i to sie powtarza 2017-12-04 (14:49) 18 godzin i 57 minut temu

co to wszystko dalo? Stalin wyksztalcil spoleczenstwo rosyjskie w latach 20-tych, trztydziestych, przezbroil w latach trzydziestych Armie Czerwona na tyle ze w 1938 dac lupnia Japoni, w 1939 mogli zajac duza czesc Polski, a w latach 40-tych zatrzymac najgrozniejsza armie na swiecie. Wyszlo jak zwykle: Polacy nie wykorzystali nigdy politycznie zwyciestwa ani pod Grunwaldem, ani pod Wiedniem ani nad Wisla. A Rosjanie tez jak zwykle. wolno zaprzegaja ale jak zaprzegna to gonia jak wsciekli. Mit o polskiej przewadze nad Bolszwikami byl bezposrednia przyczyna Katynia. Gdyby Stalin nie wiedzial ze Anglia i Francja to moga go gdzies pocalowac to by sobie na Katyn nie pozwolil. A gdyby polscy oficerowie zdawali sobie sprawe z sily Rosji a nie zyli mitami lad 20-tych, to tez by wiali do Rumuni a nie oddawali sie w rosyjska niewole.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
3
~ja 2017-12-06 (21:46) 12 godzin temu

sowieci przed każdym sklepemn z wqodką się zatrzymywali ,tak ich palilo* każdego dnia. Musieli przegrać z Nami i z alkoholem. kiedy zniewolili narod to robili wszystko po 1949 roku byśmy to my byli pijani i nie mogli ich na trzeźwo pokonać..cwaniacy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
3
~*** 2017-12-06 (19:35) 14 godzin i 11 minut temu

Trzeba dokończyć dzieła i zlikwidować tzw.rosję.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
2
~ja 2017-12-06 (14:17) 19 godzin i 29 minut temu

dowodził sam wodzunio naczelnik Kaczyński ataman

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
24
~RIC 2017-12-03 (17:23) 16 godzin i 23 minut temu

ZAPOMNIANO TEZ O POLSKICH TERMOPILACH NA UKRAINIE GDZIE 300 POLSKICH ZOLNIEZY WALCZYLO Z BOLSZEWIKAMI ZGINELI WSZYSCY JEST TYLKO KURCHAN TABLICE MASIEZNA UKRADLI B RACIA UKRAINCY TAM NIKT SWIECZKI NIE ZAPALA WIENCA NIE ZLOZY CZY WARTO GINAC ZA TAKI KRAJ

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 4

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
13
~Chichot hiostorii 2017-12-04 (14:36) 19 godzin i 10 minut temu

Bitwę warszawską wygraliśmy wg mnie TYLKO dzięki głupiemu uporowi Stalina. On wbrew żądaniom świetnego wodza Tuchaczewskiego oraz rozkazom Trockiego i Lenina - uparł się zdobywać Lwów i zatrzymał tam armie Jegorowa, a zwłaszcza tak groźną 1 armię konną Budionnego, która przełamała nasz front i wymusiła odwrót naszych z Ukrainy ! W decydującym momencie kiedy ważyły się losy Polski - dzięki głupiemu wrogowi Polski Stalinowi - zabrakło pod Warszawą Tuchaczewskiemu KILKUDZIESIĘCIU tysięcy dobrego wojska (w tym morderców armii Budionnego). Chichot

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
8
Zgadzam się z opinią
10
~vktoria 2017-12-04 (11:17) 22 godzin i 29 minut temu

tak na prawdę bitwy wygrane przez Hallera, Rozwadowskiego,Sikorskiego,bo wódz naczelny Piłsudski wylazł z swojej nory /skrył się w zaciszu domowym i chciał uciekać na zachód/dopiero kiedy nastąpił udany kontratak .Teraz to idealizują historycy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
21
Zgadzam się z opinią
6
~REMI 2017-12-04 (08:45) 1 godzinę i 1 minutę temu

CUD ?? JAKI CUD ?? A KTO WAM NAKAZAL ISC NA SOWIETOW ??? - POLAKOW TO KAZDY GLUPI NAMOWI DO WOJENKI !!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
13
Zgadzam się z opinią
5
~HISTORYK IPN 2017-12-04 (10:56) 22 godzin i 50 minut temu

Armia Petlury pomogła Polsce a potem Piłsudzki zdradził Petlure podpisujac zdradziecki traktat ryski z rosja .Polska zdrajca-dlatego nikt nie chciał pomoc Polsce w 1939

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
2
~POLAK 2017-12-04 (10:59) 22 godzin i 47 minut temu

POLSKA ZDRAJCA - PODPISAŁA ZDRADZIECKI TRAKTAT RYSKI Z ROSJA I INTERNOWAŁA ARMIĘ UKRAINSKĄ PETLURY KTÓRA SZŁA RAZEM Z PIŁSUDZKIM

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
1
~a 2017-12-04 (10:21) 23 godzin i 25 minut temu

Dlaczego jest cicho o obronie Zamościa? Dzięki niej możliwe było zluzowanie paru dywizji i atak na północ (słynny "cud nad Wisłą").

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
3
~Prow 2017-12-04 (09:23) 23 minut temu

Opowiadał mi dziadek , który uczestniczył w tej bitwie. Mówił ,że karabiny maszynowe grzały się do czerwoności i schładzali je wodą i moczem. Trupów było tyle ,że suchą stopą można było przejść przez rzekę. Mówił też ,że cofający się bolszewicy byli zabijani przez swoich dowódców.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
10
Zgadzam się z opinią
2
~Marian 2017-12-04 (06:40) 3 godziny i 6 minut temu

A dlaczego Piłsudski nie dobił "gada bolszewickiego" ??? Miał wszystkie atuty w łapach, trzeba było iść na Moskwe i załatwic temat na wieczne czasy. Wolał, żeby bolszewicy załatwili Denikina a nastepnie Wrangla a oni załatwili po kolei każdego, zresztą stronnicy Piłsudskiego podpisali pakt z Bolszewikami i oddali im ponad pół poprzedniej Polski. Oto cała prawda o wielkim "Dziadku" i Witosie i innych PPS-owcach. MM

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
6
~stary 2017-12-03 (22:20) 11 godzin i 26 minut temu

A czy pomyśleliście co by było gdyby bolszewicy zdobyli Warszawe?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~Inter 2017-12-04 (00:12) 9 godzin i 34 minut temu

Gdzie mój komentarz?Nie tylko nieuctwo,ale też cenzura?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~abc 2017-12-03 (21:47) 11 godzin i 59 minut temu

Poza wszystkimi bogoojczyźnianymi bredniami - wtedy nie było żadnych "sowietów", tylko bolszewicy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
3
~ryś 2017-12-03 (21:46) 12 godzin temu

niebyło kórwa żadnego cudu to było szcęście

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Zobacz także

Michał Kamiński nie ma wątpliwości. "Czego Morawiecki się nie dotknie to zaczyna się sypać"

Michał Kamiński nie ma wątpliwości. "Czego Morawiecki się nie dotknie to zaczyna się sypać"

Tłit
Poseł PSL-UED oskarża premiera Morawieckiego o skłamanie na konwencji PiS. W porannym programie "Tłit" WP polityk stwierdza, że PiS złapano teraz na "gorącym uczynku" - Albo kłamią Komisji Europejskiej, albo kłamią Polakom mówiąc, że są pieniądze - mówi. - Bo ich nie ma - ocenia. Chyba, że - jak twierdzi - dla ojca Rydzyka i książąt Czartoryskich. Dla nich pieniądze "są na bank".
Tadeusz Cymański: w Warszawie może dojść do niespodzianki

Tadeusz Cymański: w Warszawie może dojść do niespodzianki

Kto nami rządzi?
- Ugryzłem się w język i przeprosiłem, że się zagalopowałem ws. kandydatury Patryka Jakiego – przyznał w "Kto Nami Rządzi?" polityk Solidarnej Polski Tadeusz Cymański. - Jeśli partia wyznaczy na kandydata w wyborach w Warszawie Patryka Jakiego, nie będzie to łatwy bój. Warszawa jest liberalna, otwiera się. Jednak uważam, że ma szanse na zwycięstwo – dodał.
Kamiński o prezesie PiS. "Całkowicie utracił kontrolę"

Kamiński o prezesie PiS. "Całkowicie utracił kontrolę"

Tłit
Michał Kamiński w programie "Tłit" WP skomentował atak wicemarszałka Terleckiego na protestujących rodziców osób niepełnosprawnych. Polityk zwrócił uwagę na "całkowitą utratę kontroli nad tym co się dzieje" przez prezesa Kaczyńskiego. - Mamy do czynienia z gigantycznym chaosem informacyjnym tej ekipy - mówi. Jako przyczynę Kamiński podaje m.in. rządy Morawieckiego. - On sobie wyraźnie nie radzi z rządzeniem - ocenia. - Frustracja w obozie władzy wynika tez z tego, że oni doskonale widzą, że ta zamiana nic nie dała - tłumaczy.
Tadeusz Cymański: po co Szydło miała być u protestujących? Przecież był premier

Tadeusz Cymański: po co Szydło miała być u protestujących? Przecież był premier

Kto nami rządzi?
- Kogo, jak kogo, ale akurat Beaty Szydło nie można podejrzewać o nieczułe serce. Ale skoro do protestujących w Sejmie przyszedł sam premier Mateusz Morawiecki to czy obecność Beaty Szydło coś zmieniła? – przekonywał w "Kto Nami Rządzi?" polityk Solidarnej Polski Tadeusz Cymański.
Tadeusz Cymański: nie będzie sprawiedliwego świata. Nam chodzi o mniej niesprawiedliwości

Tadeusz Cymański: nie będzie sprawiedliwego świata. Nam chodzi o mniej niesprawiedliwości

Kto nami rządzi?
- Żadnej klasy średniej ani bogatych podatek solidarnościowy nie obejmie – zapewnia w "Kto Nami Rządzi?" poseł PiS Tadeusz Cymański. - Znajdźcie mi jednego na 200 osób, którego można skubnąć. Oczywiście trzeba będzie się z tego wytłumaczyć, ale czy 199 zaprotestuje? – dodaje Tadeusz Cymański.
Tadeusz Cymański jest w zespole ds. nordic walking. Kijki dostał od WP

Tadeusz Cymański jest w zespole ds. nordic walking. Kijki dostał od WP

Kto nami rządzi?
- Zespół miał dwa posiedzenia. Na pierwszym też mnie nie było – szczerze przyznaje w "Kto Nami Rządzi?" poseł PiS Tadeusz Cymański. I dodaje, że jego te kijki to nawet denerwują. Tadeusz Cymański powiedział też kogo chce "skubnąć" rząd. - Wielki krzyk, wielkie larum, skandal. Już dziś jestem wkurzony, że chcę skubnąć dla najuboższych – dodaje.
"Obrośliśmy w piórka? A może w rogi? Każdej władzy to grozi". T. Cymański w "KNR" o 9

"Obrośliśmy w piórka? A może w rogi? Każdej władzy to grozi". T. Cymański w "KNR" o 9

Kto nami rządzi?
- Obrośliśmy w piórka? A może w rogi? Każdej władzy to grozi. Przestrzegam moich kolegów i moje koleżanki – opowiadał z uśmiechem Tadeusz Cymański, który będzie gościem najnowszego programu „Kto nami rządzi?”. Jeden z najbarwniejszych bohaterów polskiej sceny politycznej odpierał zarzuty pod adresem rządu ws. protestu rodziców osób niepełnosprawnych oraz po raz pierwszy uprawiał nordic walking. "Namawiał" też Łukasza Mężyka do polecenia go premierowi Morawieckiemu na stanowisko rzecznika rządu. Cały odcinek o 9:00 na WP.pl.
Polacy podrabiali mleko w proszku i wysyłali je do Chin

Polacy podrabiali mleko w proszku i wysyłali je do Chin

Wydanie: 25 kwietnia 2018
Czterech Polaków, którzy podrabiali mleko w proszku w Hiszpanii, pójdzie do więzienia. Para prezydencka z Francji przyjechała z wizytą do Stanów Zjednoczonych. Gospodarze podjęli ich z serdecznością i ogromną czułością. Zapraszamy na "Obiegówkę" z Kubą Jankowskim. 
Wypadek na basenie. Chłopiec spędził pod wodą prawie 10 minut

Wypadek na basenie. Chłopiec spędził pod wodą prawie 10 minut

Wiadomości
Prawie 10 minut pod wodą spędził chłopiec, którego stopa utknęła w otworze zasysającym wodę z basenu. Całą sytuację nagrała kamera monitoringu. Do wypadku doszło w poniedziałek w mieście North Myrtle Beach, we wschodniej części stanu Karolina Południowa. Chłopiec z kolegą bawili się na basenie. W pewnym momencie nie był w stanie wypłynąć na powierzchnię. Najpierw na pomoc rzucili się inni, dorośli użytkownicy basenu. Po prawie 4 minutach na miejscu pojawili się pracownicy obiektu. Na koniec do wody wskoczyli funkcjonariusze policji i wtedy udało się chłopca uwolnić. Przeprowadzono reanimację i dziecko z wyczuwalnym pulsem pojechała do lokalnego szpitala. W sprawie toczy się postępowanie. Do wypadku najprawdopodobniej doszło, ponieważ przy otworze zasysającym wodę nie było zabezpieczającej go kratki.