Ciekawostki

Co wypatrzył satelita NASA. Ciekawe zdjęcie z Księżyca

Po latach patrzenia się tylko na jasną stronę Księżyca, nie możemy oderwać wzroku od ciemnej. Astronomom-amatorom udało się ostatnio zrobić niezwykłe zdjęcie ciemnej strony Księżyca z Ziemią w tle. Teraz świat rozpisuje się o nowym zdjęciu wykonanym przez satelitę NASA LRO, który krąży wokół Księżyca. Zdjęcie zostało wykonane z wys. 330 km nad pow. Księżyca. To właściwie szczegółowa mapa ciemnej strony naszego satelity. Można na niej dostrzec chińską sondę Chang'e 4, która 3 stycznia wylądowała na ciemnej stronie. Chang'e 4 ma na nim zaledwie 2 piksele wielkości. Sonda znajduje się w kraterze Von Kármána, który ma średnicę ok. 186 km. Co ciekawe krater ten sam znajduje się w środku innego - Aitken, który znajduje się na skraju basenu Biegun Południowy. Basen Biegun Południowy to największy znany krater księżycowy i jeden z największych w Układzie Słonecznym.

... więcej »

NASA, Księżyc, krater, sonda, ciemna strona Księżyca 1:03

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (33)
Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
1
~heh 2019-02-08 (11:16) 14 godzin i 52 minut temu

Nie istnieje coś takiego jak podział na jasną i ciemną stronę księżyca. Księżyc jest oświetlany tak jak ziemia, tylko że nie w cyklu 24 godzinnym a 28 dniowym. Możemy mówić o widocznej i niewidocznej z ziemi stronie księżyca a The Dark Side Of The Moon to tylko tytuł albumu zespołu Pink Floyd z 1973 roku.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~kolo 2019-02-08 (12:11) 13 godzin i 57 minut temu

usmany muszą szpiegować ,bez tego żyć nie mogą

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~Baca 2019-02-08 (11:27) 14 godzin i 41 minut temu

Czyżby Chińczycy mieli lepszą technike kosmiczną niz Amerykanie to ciekawe a inna tez to nawet niebezpieczne=najbardziej Ruski niech sie ma na baczności=???

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
7
~Paweł 2019-02-08 (11:10) 14 godzin i 58 minut temu

Tak z ciekawości. Jak "Astronomom-amatorom udało się ostatnio zrobić niezwykłe zdjęcie ciemnej strony Księżyca z Ziemią w tle"?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~mm 2019-02-08 (09:53) 16 godzin i 15 minut temu
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
6
~barpas 2019-02-08 (08:43) 17 godzin i 25 minut temu

mają możliwości ci Astronomowie-Amatorzy - tak po pracy.... autostopem ... lecą sobie porobić zdjęcia księżyca od drugiej strony

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
0
~God 2019-02-08 (08:36) 17 godzin i 32 minut temu

NASA niech się przymknie bo już jest tak skompromitawana przez 69 że jeszcze chwila i trzeba będzie to towarzystwo pasożytów chrystusowych wysłać do piekła jak Watykan.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
12
Zgadzam się z opinią
3
~gggg 2019-02-07 (22:35) 3 godziny i 33 minut temu

Nie było żadnego lotu na księżyc, ludzi, maszyn czy czegokolwiek wysłanego z Ziemi. Oni bredzą jak najęci, jeden drugiego kryje w kłamstwie, że Ziemia jest płaska.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
3
~Ano 2019-02-08 (07:33) 18 godzin i 35 minut temu

To w końcu jak to z tymi wyprawami NASA na Księżyc? Wprawdzie lądowali na widocznej stronie, ale przecież okrążali go, nawet - jak pamiętam - publikowali fotkę niewidocznej z Ziemi strony Księżyca. Więc dopiero teraz mamy pierwsze zdjęcie?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
8
~pawel 2019-02-08 (05:42) 20 godzin i 26 minut temu

a kiedy pierwsze lądowanie człowieka na Księżycu ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~zbyszek7 2019-02-08 (00:22) 1 godzinę i 46 minut temu

Pink Floyd-y tam byly

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
5
~niedowiary 2019-02-08 (00:16) 1 godzinę i 52 minut temu

Nie ma ciemnej srtony Ksiezyca. Jak mozna napisac taka bzdure?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~Ser 2019-02-08 (00:00) 2 godziny i 8 minut temu

A mnie dziwi dlaczego milczą ci wszyscy internetowi mędrcy, którzy wmawiali nam, że po tamtej stronie są bazy kosmitów i obrażali wszystkich naukowców szczególnie tych z NASA.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
1
~Made in China 2019-02-07 (23:31) 2 godziny i 37 minut temu

Nasa wypatrzyła coś nietypowego po ciemniej stronie księżyca... Pewnie lądowanie kolejnego chińskiego łazika...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
2
~astronom 2019-02-07 (23:01) 3 godziny i 7 minut temu

to jest socha którą kiedyś orano księżyc

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
9
~mg63 2019-02-07 (22:21) 3 godziny i 47 minut temu

cyt. "Astronomom-amatorom udało się ostatnio zrobić niezwykłe zdjęcie ciemnej strony Księżyca z Ziemią w tle" - kto polecial poza ksiezyc? przyznac sie!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~Piotr 2019-02-07 (22:57) 3 godziny i 11 minut temu

Mam uwierzyć że ta kropka to chi nska sonda. :)

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
10
~Tom 2019-02-07 (22:41) 3 godziny i 27 minut temu

Ciemny to jest autor tego artykułu.Nie ma ciemnej strony Księżyca ,jest niewidoczna z Ziemi strona Księżyca! Litości.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
6
~Prawda 2019-02-07 (22:24) 3 godziny i 44 minut temu

Treść po raz enty ma się nijak do tytułu . Po raz już nie zliczę który wabienie na podchwytliwy tytuł a w treści lipa i zero rewelacji czyli nudą wali.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
8
~Ryszard 2019-02-07 (22:11) 3 godziny i 57 minut temu

Nie ma żadnej ciemnej strony Księżyca

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Zobacz także

Wiosnę już widać. Kwitną przebiśniegi i ranniki zimowe

Wiosnę już widać. Kwitną przebiśniegi i ranniki zimowe

Wiadomości
  Po kilku cieplejszych dniach zaczęły pojawiać się już pierwsze oznaki wiosny. Można się o tym przekonać, wybierając się do ogrodu botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Widać tam kwitnące przebiśniegi czy ranniki zimowe. Niestety słoneczną pogodę w połowie tygodnia zastąpią ulewne deszcze. O tym, kiedy powróci wiosenna aura w materiale wideo. 
Afery wokół PiS. Leszek Miller komentuje

Afery wokół PiS. Leszek Miller komentuje

Tłit
- Taśmy, konferencja bliskowschodnia, pensje w NBP... - to wszystko układa się w nieprzyjemny dla PiS ciąg. Nawet jeśli dziś nie ma ruchów w sondażach, to one będą. Na Jarosława Kaczyńskiego działa to bardzo deprymująco i przygnębiająco. Może tego nie widać - jest wiele lat w polityce i sprawia wrażenie człowieka, którego trudno poruszyć - ale w środku myśli sobie, że kłopoty dla PiS się zbliżają - mówił Leszek Miller w programie "Tłit". Zdaniem byłego premiera to właśnie straty wizerunkowe i polityczne są największym problemem PiS-u. Prognozuje, że w obszarze elektoratu wahającego się partia może stracić kilka procent poparcia.
Decyzja ws. śmierci Leszka Millera jr. Były premier komentuje

Decyzja ws. śmierci Leszka Millera jr. Były premier komentuje

Tłit
Jak ustaliła Wirtualna Polska, śledztwo w sprawie ewentualnego doprowadzenia do śmierci Leszka Millera juniora, syna byłego premiera, zostało umorzone. - Poinformowano mnie, że prokuratura zważyła wszystkie wątki, zbadała ślady i wykluczyła przyczynę śmierci związaną z osobami trzecimi. Czyli po prostu mój syn popełnił samobójstwo. Do końca życia będę myślał i wyrzucał sobie, dlaczego tak się stało - mówił Leszek Miller w programie "Tłit". I dodał: "Ból nigdy nie mija, czas nie leczy ran. Oswaja z nimi, powoduje, że człowiek się do nich przyzwyczaja. Ale one są, one pieką, one bolą. I tak będzie do końca życia".
Leszek Miller o nieobecności na pogrzebie Jana Oszewskiego. Zdradził powód

Leszek Miller o nieobecności na pogrzebie Jana Oszewskiego. Zdradził powód

Tłit
- Nie zostałem zaproszony. Spodziewałem się, że KPRM będzie organizatorem uczestnictwa wszystkich byłych premierów. Czekałem na jakiś sygnał, a skoro go nie było, odniosłem wrażenie, że nie jestem koniecznym gościem - tłumaczył Leszek Miller w programie "Tłit". Zapewnił, że gdyby dostał zaproszenie, to pojawiłby się na pogrzebie Olszewskiego. - Tak jak wtedy, gdy żegnaliśmy Lecha Kaczyńskiego. Ówczesny premier Donald Tusk i jego kancelaria bardzo dobrze to wszystko zorganizowali - podkreślił Miller.
"Lech Wałęsa przesadza". Leszek Miller ostro

"Lech Wałęsa przesadza". Leszek Miller ostro

Tłit
Lech Wałęsa w weekend w mediach społecznościowych nie szczędził krytyki zmarłemu Janowi Olszewskiemu. Sprawę komentował w programie "Tłit" były premier Leszek Miller. - W polskiej tradycji jest zwyczaj, że o zmarłych się nie mówi wcale, albo mówi się dobrze. Przyzwoitość nakazuje, żeby swoje krytyczne opinie powściągnąć. Zawsze można do nich wrócić, ale niekoniecznie w trakcie ceremonii pogrzebowej. Lech Wałęsa przesadza. Są momenty, że lepiej się zastanowić. Droga od umysłu do klawiatury powinna być w takich sytuacjach dłuższa - stwierdził.
Leszek Miller o kandydowaniu do PE. Uchylił rąbka tajemnicy

Leszek Miller o kandydowaniu do PE. Uchylił rąbka tajemnicy

Tłit
- Wczoraj zdecydowaliśmy o wejściu do koalicji, ale nie rozmawialiśmy o nazwiskach. Jeśli będzie oficjalna propozycja, rozważę ją, na razie jej nie ma. Rozumiem, że usłyszę ją do szefa Koalicji Europejskiej, jeśli taki będzie, a jak nie, to od przewodniczącego SLD Włodzimierza Czarzastego. Spokojnie czekam - mówił były premier Leszek Miller w programie "Tłit", komentując wejście SLD do Koalicji Europejskiej. Dopytywany, czy w domu ma już zielone światło na start do Parlamentu Europejskiego, odparł: "Do końca nie. Ale z ostatnich rozmów z moją 'szefową' wynika, że żona byłaby skłonna pobyć ze mną trochę w Brukseli, gdybym został wybrany. To otwiera mi możliwości".
Leszek Miller o konferencji bliskowschodniej: kompromitacja

Leszek Miller o konferencji bliskowschodniej: kompromitacja

Tłit
- Zaczęło się źle, skończyło jeszcze gorzej. Bo jakie sygnały poszły w świat? 1. konferencja miała charakter wojenny, skierowany przeciwko Iranowi, 2. bojownicy w Getcie Warszawskim walczyli z niemieckim i polskim reżimem, 3. Polska ma wypełnić zobowiązania związane z restytucją żydowskiego mienia, 4. słowa Netanjahu o tym, że Polacy kolaborowali z Niemcami i zabijali Żydów w czasie Holokaustu. To nie jest konferencja, to kompromitacja - mówił były premier Leszek Miller w programie "Tłit". - Dziwię się, że zorganizowano tę konferencję. Żaden poważny kraj nie chciał się na to zgodzić. Polskę sprowadzono do roli organizatora, który ma zapewnić salę i catering - kontynuował.
Macierewicz na pogrzebie Olszewskiego: pamiętamy napis "nienawiść" na twojej twarzy

Macierewicz na pogrzebie Olszewskiego: pamiętamy napis "nienawiść" na twojej twarzy

Wiadomości
- Program, który realizowałeś był oczywisty i konieczny. Bez niego pozostalibyśmy PRL-bis - mówił Antoni Macierewicz na pogrzebie Jana Olszewskiego. Były szef MON wyliczał sukcesy rządu zmarłego premiera oraz dodał, że gdyby nie one "nie byłoby dziś 500+ czy Wojsk Obrony Terytorialnej". - Pamiętamy napis "nienawiść" na twojej twarzy, kogo nazywano "olszewikami", wiemy jak narodził się język nienawiści mający wyeliminować formację niepodległościową - wspominał początek lat 90-tych polityk PiS.
Apel bpa Dydycza na pogrzebie Jana Olszewskiego ws. wojny polsko-polskiej

Apel bpa Dydycza na pogrzebie Jana Olszewskiego ws. wojny polsko-polskiej

Wiadomości
- Nie wyrządzajcie krzywdy komukolwiek, więc nie walczcie z ojczyzną. Do tego nawołuje Jan Olszewski: że wypowiemy, w końcu serdeczną walkę wszystkim, którzy wmawiają, że istnieje wojna polska-polska - mówił na pogrzebie premiera Jana Olszewskiego bp Antoni Dydycz. Biskup senior diecezji drohiczyńskiej przywoływał przy tym fragment "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza