Ciekawostki

Brytyjska flaga na Księżycu. Prawda po 50 latach

W trakcie pierwszego lądowania człowieka na Księżycu w 1969 r. wbito w grunt flagę USA. Brytyjski inżynier, Keith Wright pracował wtedy w Centrum Kosmicznym Johna F. Kennedy’ego na Florydzie. Był jednym z inżynierów pracujących przy programie Apollo. 50 lat później, w rozmowie z dziennikarką Carol Vorderman, Wright postanowił wyjawić, co wtedy zrobił. Otóż Brytyjczyk "oszukał" Neila Armstronga i Buzza Aldrina, którzy myśleli, że pierwszą i jedyną flagą na Księżycu była flaga USA. Na jednym z kolektorów słonecznych, inżynier umieścił brytyjską flagę. Jak do tego doszło? Otóż inżynierowie wiedząc, że załoga będzie instalować panele słoneczne postanowili się na nich podpisać i w ten symboliczny sposób odbyć podróż na Księżyc. Wright zamiast podpisu narysował flagę Wielkiej Brytanii, by podkreślić udział Brytyjczyków w misji Apollo 11. W ten sposób flaga USA została jako pierwsza wbita w powierzchnię Księżyca, ale brytyjski Union Jack jest tam do dziś.

... więcej »

księżyc, apollo, flaga, usa, wielka brytania 1:27

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (180)
Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
6
~Zuch 2019-04-08 (01:17) 15 godzin i 9 minut temu

Filmiki z Księżyca i te wyżej fragmenty są wystarczająco realistyczne i przekonujące , w studio nie byłoby szans aby tak nagrać tak realistyczny FAKEi to jeszcze 50 lat temu XD wystarczająco realistyczne aby bez żadnych innych dowodów uwierzyć w loty na Księżyc Amerykanów . Nawet dzisiaj by tego nie ustawiono tak realistycznie . Wystarczy obejrzeć przykładowo "Pierwszy człowiek " i porównać . Film i wpływ techniki komputerowej czy filmowej od razu łatwo rozpoznać . Trzeba być naprawdę MEGA UPOŚLEDZONYM aby nie móc tego porównać czy rozpoznać .

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~zxcvbn 2019-04-08 (11:41) 4 godziny i 45 minut temu

jak czytam komentarze to przestaje mnie dziwić dlaczego Ziemia zrobiła się płaska i dlaczego szczepionki powodują autyzm... idiokracja...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
18
Zgadzam się z opinią
28
~aha aha da da da 2019-04-06 (07:32) 8 godzin i 54 minut temu

nie polecieli ponieważ nawet obecnie nie ma technologii na loty na Księżyc. Skoro nie ma teraz to na 100% nie było i 50 lat temu. Wszystko skręcono w studio filmowym i jest na to setki dowodów. Po 2 to jak z powrotem ? Ladownik musiałby mieć paliwo i moc aby przekroczyć 1 prędkość kosmiczna dla Księżyca. Ta predkość jest spora i wymaga dużej ilości energii. Gdyby ja uzyskał to poleciał by sobie far far away w kosmos bo niby jak wyhamował aby mitycznie zrobić dokowanie do statku bazy ?? A co przy wejściu w atmosferę ziemi ? Ponoć lecieli z ogromną prędkością i wyhamowali na zasadzie tarcia o atmosferę Ziemi. Ciekawostka, bo nie mieli wtedy powłok termicznych takich jak na wahadłowcach. Odpadniecie płytki spowodowało zniszczenie jednego z wahadłowców. A ci dzielni kosmonauci mieli powłoki z tworzywa sztucznego i aluminium. Wszystko to jest ładna bajka taka jak Odyseja Kosmiczna. Co tam ciemny lud wszystko kupi. Mój szwagier też twierdzi po litrze, że kiedyś wskoczył na 6 piętrowy budynek. Nie może tego jednak powtórzyć bo "zgubił technologię"

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
3
~bolko 2019-04-08 (10:14) 6 godzin i 12 minut temu

jaka flaga na ksiezycu nie było zadnego ladowania

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
35
Zgadzam się z opinią
25
~ToByłoKlamstwo 2019-04-04 (19:48) 20 godzin i 38 minut temu

ZROZUMCIE TO ???ŻE TO BYLA MISTYFIKACJA POTWIERDZANA RZES WYWODY NAUKOWE . JA TYLKODODAM, co widac na zdjeciu flaga USA powiewa co jest NIEMOZLIWE TAM GDZIE NIE Ma grawitacji TAK JAK NA KSIEZYCU

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 5

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Bliski Obcy 2019-04-08 (00:44) 15 godzin i 42 minut temu

Z zaciekawieniem obserwowaliśmy podskakujących pokracznie z pomocą archaicznej technologii Amerykanów z planety Ziemia . Reszta upośledzona w stopniu lekkim czy ciężkim iż we własny sukces nie wierzy !?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
4
~Wiktor 2019-04-08 (00:04) 16 godzin i 22 minut temu

najpierw niech rzeczywiście polecą na księżyc zamiast wyreżyserować w filmowym studio fiction

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
2
~Rysiek 2019-04-07 (22:38) 17 godzin i 48 minut temu

A jakie to ma znaczenie????

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~esesf 2019-04-07 (21:58) 18 godzin i 28 minut temu

to dobre. jesli oni tam wbili pierwsi flage to zonacza ze to ich teren w mysl zasiedlenia? :) hahahha

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
4
~Szarak 2019-04-07 (21:23) 19 godzin i 3 minuty temu

Jedno jest pewne Polak czy Rusek na pewno nie byli na Księżycu . Za dużo nieuków i nawiedzonych alkoholików .

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
18
~zcx 2019-04-07 (17:38) 22 godzin i 48 minut temu

gdyby kiedykolwiek amerykanie wylądowali na Księżycu byli by do dziś tam wielokrotnie.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
3
~ŻĄDŁO 2019-04-07 (20:38) 19 godzin i 48 minut temu

Ciekawe czy człowiek kiedykolwiek postawi stopę na Księżycu?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
12
~obserwatorysta 2019-04-07 (16:55) 23 godzin i 31 minut temu

Amerykanie nigdy więcej nie zbudowali rakiety Apollo. Nawet nie dysponują dokumentacją techniczną podobno zniszczoną ze względów bezpieczeństwa.Wyjaśnienie pokrętne a więcej durne.Nie dysponują bezpiecznymi silnikami rakietowymi a do swoich statków kosmicznych kupują silniki rosyjskie. Jak na razie ludzie nie dysponują rakietami które mogą zabrać zapas paliwa na lot powrotny. Wszystkie niewielkie przecież lądowniki nigdy nie powracają na ziemię -dlaczego? Wprowadzenie na orbitę okołoksiężycową wielotonowego bogato usprzętowionego lądownika załogowego wymaga ton paliwa.A bez precyzyjnego systemu ustawienia i nawigacji procedura startu nie jest możliwa. Start lądownika to nie jest start helikoptera z księżyca. Sam pomysł zastosowania łazika księżycowego przy wyśrubowanym reżimie energetycznym wydaje się efektem filmowym, z naukowego punktu widzenia mało istotnym a rodzącym gigantyczne problemy techniczne.Twórców filmu poniosła fantazja,bo przejażdżka kładem po księżycu to zbyt wielki luksus.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
7
~a123 2019-04-07 (17:45) 22 godzin i 41 minut temu

jak się nie może wygrać jakieś wojny to wkracza Hollywood i kręci bajki. Jednym z pierwszych był Eisenstein w ZSRR z tym swoim pancernikiem Potiomkin i bieganina po Petersburgu - takie pomysły albo fakt prasowy albo fakt filmowy albo niby historyczny o bohaterach załgany ile wlezie.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
8
~mm 2019-04-07 (16:30) 23 godzin i 56 minut temu

cos im nie poszło w tym studio nagrań ha ha

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
17
~Julia 2019-04-07 (09:53) 6 godzin i 33 minut temu

A zdjęcia były robione w studio filmowym

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
15
~wsev 2019-04-07 (14:05) 2 godziny i 21 minut temu

amerykanie nigdy nie byli na księżycu to jest fikcja i totalne oszustwo

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
15
~ERYK ANTYKLERK 2019-04-07 (09:29) 6 godzin i 57 minut temu

NIE BYŁO ŻADNEGO CZŁOWIEKA na KSIĘŻYCU ! NAJWIĘKSZA ŚCIEMA w HISTORII LUDZKOŚCI !

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
8
Zgadzam się z opinią
4
~Krzychu 2019-04-07 (12:57) 3 godziny i 29 minut temu

Każdy kto twierdzi, że nie było ich na księżycu, nigdy i wcale niech poszuka info, albo SAM poświeci odpowiednio mocnym laserem. Na księżycu jest lustro odbijające promień z Ziemi z celu pomiaru odległości od Księżyca. Kto je tam zostawił? Kosmici, Ruskie, czy Amerykany? No..? Szach mat ignoranci i spiskowcy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
12
Zgadzam się z opinią
17
~DK 2019-04-06 (17:10) 23 godzin i 16 minut temu

Ludzie otworzyć oczy proszę :) to wielkie kłamstwo nikt tam nie był. zresztą jak by już tam byli to czemu tam nie latają? po tylu latach technologia mocno poszła do przodu. jak by naprawdę tam byli to by dalej tam latali i badali księżyc. nie wierzę w takie bzdety bo to bzdety wymyślone prze USA by tylko Ruskom dowalić że niby tam byli. Rusek dobrze wie że USA okłamuje świat bo jak by nie patrzeć ROSSIA MA NAJLEPSZĄ TECHNOLOGIĘ RAKIET.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Zobacz także

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Powódź grozi Wadowicom Górnym. Nasz reporter jest na miejscu

Wiadomości
Gmina Wadowice Górne należy do najbardziej poszkodowanych przez ulewy i gwałtowny wzrost poziomu rzek na południu Polski. Wisła przerwała tam wał powodziowy i zalała 120 domów. Na miejscu jest nasz reporter Klaudiusz Michalec.
#Newsroom odc. 1

#Newsroom odc. 1

Odcinek: 1
#Newsroom to wspólny program Wirtualnej Polski i Polsat News. Składa się z dwóch części. W pierwszej Tomasza Machała rozmawia z gościem, a w drugiej dwóch komentatorów będzie dyskutować o bieżących tematach politycznych i społecznych. Program jest emitowany w niedziele o godz. 18:00 ze studia Wirtualnej Polski. Można go oglądać w Polsat News oraz na stronie głównej WP.
Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

Zbigniew Ziobro jakiego nie znacie. Mówił o strachu przed dentystą

#Newsroom
Jaki Zbigniew Ziobro jest prywatnie? Jego matka jest stomatologiem, czy minister boi się dentysty? Takie pytania padły w programie #Newsroom. - Jako dziecko przebywałem z pacjentami. Tak mnie nastraszyli, że przez pewien czas bardzo się bałem siadać na fotel, ale od pewno czasu zupełnie się nie boję - odpowiedział Ziobro. Zapytany o kuchnię o. Rydzyka, zapewnił, że jest skromna. - Jest pani, która przychodzi i świetnie gotuje. Warunki życia u ojca dyrektora są bardzo skromne na tle tego, co słyszę . Jest taki malutki maybach, z którego ojciec się śmieje, ale oczywiście to bajka - zaznaczył minister.
Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

Zbigniew Ziobro ostrzega przed Donaldem Tuskiem. "Nie ufam mu"

#Newsroom
Na tydzień przed wyborami do Europarlamentu, podczas marszu "Polska w Europie" w Warszawie, Donald Tusk skierował mocne słowa pod adresem obozu rządzącego. W programie #Newsroom odpowiedział mu minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Czy warto głosować na kogoś, kto grzmiał, że wprowadzi kastrację chemiczną pedofilów, a potem złagodził konsekwencje prawne czynów pedofilskich? To świadectwo braku wiarygodności. Nie ufam panu premierowi. Pięknie używa słowa, ale po czynach go poznacie - podkreślił.
Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

Film "Tylko nie mów nikomu" atakiem na Kościół? Zbigniew Ziobro odpowiada

#Newsroom
Fundacja ojca Tadeusza Rydzyka twierdzi, że film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu" jest atakiem na Kościół. Zdaniem Zbigniewa Ziobro Kościół ma prawo czuć się atakowany. W programie #Newsroom minister sprawiedliwości przypomniał, że kiedy on chciał, by Roman Polański poniósł odpowiedzialność za swoje czyny, środowisko artystyczne stanęło w obronie reżysera. - Przedstawienie filmu o pedofilii w Kościele jest związane z pewną grą środowisk. Zjednoczona Prawica jest za komisją śledczą, ale przeciwko próbie stworzenia fałszywego wrażenia, że  problem pedofilii dotyczy jednego środowiska - podkreślił.
Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

Zbigniew Ziobro widział film braci Sekielskich. "Jest we mnie smutek przemieszany z żalem i złością"

#Newsroom
Minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro w programie #Newsroom przyznał, że oglądał film braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". Jak powiedział, docenia odwagę tych, którzy mówią o swojej traumie, przeżyciu gwałtu. - Ja to szanuję i zawsze będę takich osób broni - podkreślił. Dodał, że po zobaczeniu filmu, jest w nim "smutek przemieszany z żalem i złością". Jednocześnie stwierdził, że „jest słabość kościoła instytucjonalnego”.
"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

"Wyborczy Grill". "Mamy całą armię dyplomatołków"

Wyborczy Grill
Władysław Teofil Bartoszewski przyznał, że w polskie interesy wciąż reprezentuje "armia dyplomatołków". - Twierdzą, że wynik głosowania 27:1 to nasze zwycięstwo - powiedział kandydat PSL i Koalicji Europejskiej.
ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

ZNP nie chce okrągłego stołu z rządem. Publicyści komentują

Wyborczy Grill
Strajk nauczycieli 2019 nie zostanie zawieszony na czas rozmów z rządem. Szef ZNP Sławomir Broniarz nie chce brać udział w okrągłym stole dla oświaty. Goście "Wyborczego Grilla" komentują.
Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy

Jarosław Kaczyński: Platforma chce euro, my mówimy "nie"

Wiadomości
- Nie chcemy wysokich europejskich cen – mówił w sobotę podczas konwencji PiS prezes partii Jarosław Kaczyński. Jak dodawał, Niemcy bronią swoich interesów nawet, gdy godzi to w interesy innych państw (np. Nord Stream). - I my też będziemy bronili interesów naszych obywateli. Europejskie płace "tak", europejskie ceny "nie" i mamy w tym poparcie większości Polaków – zaznaczył odnosząc się do chęci przyjęcia euro przez część polityków Platformy Obywatelskiej i Koalicji Europejskiej.